×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
butcher

Deal Roda JC en spits klapt: geen dubbel paspoort
Een deal tussen Roda JC en de Oekraïense spits Miroslav Slavov is op de valreep niet doorgegaan. De aanvaller, die in Oostenrijk is opgegroeid, blijkt geen dubbel paspoort te hebben en is daardoor als niet-EU-speler te duur voor de Kerkradenaren.
DOOR ROEL WICHE

KERKRADE

Slavov (27) werd deze zomer gecontracteerd door VfR Aalen, dat uitkomt in de derde Bundesliga. Maar voordat hij ook maar een minuut gespeeld had, pakte hij al zijn biezen. De 1.97 meter lange spits zou volgens Duitse media ontevreden zijn dat hij voorlopig op de bank moest zitten. Slavov kwam vervolgens op de radar van Roda JC, dat al weken op zoek is naar een fysiek sterke en doelgerichte spits. Omdat de geboren Oekraïner opgroeide in Oostenrijk – waar hij faam vergaarde als model – waren de Kerkradenaren in de veronderstelling dat hij als EU-speler betaalbaar zou zijn. Maar Slavov heeft, zo blijkt nu, geen dubbel paspoort, maar louter een Oekraïens paspoort. Daardoor moet hij, als speler van buiten de Europese Unie, volgens de Nederlandse regels een torenhoog salaris verdienen. ,,Hij kan zowat in alle Europese landen spelen, behalve in Nederland”, verzucht Roda-directeur Harm van Veldhoven. Op de vraag of hij op de hoogte was dat Slavov slechts de Oekraïense nationaliteit heeft, wil hij niet uitvoerig ingaan. ,,Het was een vrij complexe zaak. Slavov woonde vanaf zijn vierde jaar in Oostenrijk en heeft in Frankrijk en Duitsland gespeeld, we zagen mogelijkheden. Maar het is gesmoord in de paperassen.”

Slavov op zijn beurt spreekt in het Oekraïense voetbalmedium Footboom zijn verbazing uit over de gang van zaken. De aanvaller claimt dat hij rond was met Roda en ook al een medische check had gehad. ,,Op het laatste moment kwamen ze erachter dat ik alleen een Oekraïens paspoort heb, geen Oostenrijks. Toen ging het niet door. Terwijl ik er al zeker van was dat ik spoedig in Roda-shirt zou spelen.”

Eerder probeerde Roda al tevergeefs Tom de Sutter (33) naar Kerkrade te halen. De voormalig Belgisch international, speler van Lokeren, zag een overgang naar het tweede niveau in Nederland echter niet zitten. Roda blijft zijn zoektocht naar een spits voortzetten, hoewel de financiële slagkracht zeer beperkt is. Van Veldhoven: ,,We zijn gebonden aan een bepaalde prijsklasse. We gaan geen overhaaste dingen doen, we kijken wat op ons pad komt.”
wo 22 augustus 2018 om 10:34 - 22 augustus 2018 om 10:34 # 53448
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
maandag 01 april 2024 om 20:00
De Herdgang



Jong PSV


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement