×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
butcher
OEFENDUEL
Roda JC sluit voorbereiding af met nederlaag tegen Saoedi’s
Roda JC heeft het laatste duel van de oefencampagne afgesloten met een nederlaag. In Kerkrade ging de ploeg van Molenaar met 1-0 onderuit tegen Al-Batin.
DOOR JIMMY LEENDERS

KERKRADE

Na de verliespartij moet Roda het vizier richten op volgende week. Bij de start van de competitie wacht meteen een zware kluif, want op de eerste speeldag komt kampioen Jong Ajax op bezoek in Kerkrade. Daarna volgen pittige uitwedstrijden tegen Almere City, de ploeg die Roda vorig seizoen uit de eredivisie kegelde, en FC Twente. Dat dat zwaar wordt, weet ook Robert Molenaar. Het is voor de trainer maar moeilijk in te schatten waar zijn ploeg na de voorbereiding staat. „Ik vind dat we het, gezien de omstandigheden, goed hebben gedaan. Er is hier de hele zomer puingeruimd en we moeten nu gaan bouwen vanuit de kelder. Dan moeten we niet te veel verwachtingen hebben, maar de schouders eronder zetten.”

Aan het vertrouwen werd gisteravond tegen Al-Batin in ieder geval niet echt gewerkt. De Saoedische ploeg, waar de Belgische oud-international Frank Vercauteren trainer is, kwam al na acht minuten op voorsprong na een slippertje van Richard Jensen. De verdediger wilde de bal terugspelen naar de doelman, maar ging hopeloos de mist in. Al-Batin straft de fout direct af: 1-0. Roda probeerde via Werker (kopbal), Milts (vrije trap) en Djim (schot van afstand) wat terug te doen, maar scoorde niet. De grootste kans was voor Paulissen, maar zijn ook zijn schot werd gepakt door keeper Facchini.

De deze week van Borussia Mönchengladbach aangetrokken aanvaller Ba-Muaka Simakala deed het eerste uur mee bij Roda, tot tevredenheid van coach Molenaar.

Roda JC – Al-Batin FC 0-1 (0-1). Toeschouwers: 1800.

Opstelling Roda: Muyters, Dijkhuizen, Werker, Jensen, Vansteenkiste, El Makrini (59. Verburgh), Milts, Paulissen, Van Velzen, Engels, Simakala (59. Djim).
za 11 augustus 2018 om 08:55 - 11 augustus 2018 om 08:55 # 50116
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
maandag 01 april 2024 om 20:00
De Herdgang



Jong PSV


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement