×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
butcher


SIMAKALA
Roda haalt schaduwspits
De nieuwe aanvallende versterking van Roda luistert naar de naam Ba-Muaka Simakala.
DOOR JIMMY LEENDERS

KERKRADE

‘Chance’, zoals de roepnaam van de 21-jarige Duitse Congolees luidt, komt over van het tweede elftal van Borussia Mönchengladbach. Hij had nog een doorlopend contract in Duitsland, maar komt transfervrij naar Kerkrade. Gladbach heeft wel een doorverkooppercentage bedongen. De nieuwe aanwinst wordt in eerste instantie gezien als schaduwspits, vertelt technisch directeur Harm van Veldhoven. „Hij is niet echt een spits en ook niet echt een nummer tien, al kan hij die posities ook gemakkelijk invullen.”

Simakala (foto) doorliep de jeugdopleiding van Alemannia Aachen en stapte in 2011 over naar Mönchengladbach. Daar speelde hij een paar keer in het eerste elftal, maar kwam hij vooral uit voor het tweede. De aanvaller is afkomstig uit Eschweiler, vlak over de grens bij Kerkrade. Ook dat is een voordeel, vindt Van Veldhoven. „Hij kende de club al een beetje en spreekt Duits, Engels, Frans en zelfs een beetje Nederlands.” Nu de eerste aanvallende versterking binnen is, hoopt Van Veldhoven door te pakken. Ook met Simakala in de gelederen mist Roda nog steeds serieuze power in de punt van de aanval. „We zoeken nog iemand die ook als aanspeelpunt kan fungeren of gevaarlijk kan zijn met het hoofd.” Of zo’n speler er nog komt is niet zeker. „We willen alleen een speler nemen als we écht denken dat het een meerwaarde is.
do 09 augustus 2018 om 07:54 - 09 augustus 2018 om 07:54 # 49434
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 03 mei 2024 om 20:00
Parkstad Limburg Stadion



Roda JC Kerkrade


SC Cambuur

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement