×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
butcher


CULTSPELER
Rutjes stopt met profvoetbal en wordt jeugdcoach Roda
DOOR JIMMY LEENDERS

KERKRADE

Nathan Rutjes (inzet) stopt als profvoetballer. De 34-jarige Rotterdammer, die zich de laatste jaren ontpopte als cultheld van Roda JC, krijgt een andere functie binnen de club. Rutjes wordt assistent-trainer van Roda onder 17 en gaat daarnaast een trainerscursus bij de KNVB volgen. Het voetbalpensioen werd gisteren bekendgemaakt. Zowel club als speler wilde verder geen nadere toelichting geven.

Dat Rutjes komend seizoen niet meer voor Roda uitkomt is geen grote verrassing. De laatste jaren verschoof de aandacht van de middenvelder meer en meer naar zijn maatschappelijke werkzaamheden naast het veld. Vorig seizoen kwam hij amper nog aan spelen toe; naast wat minuten in het bekertoernooi moest de hij het doen met vier korte invalbeurten in de eredivisie.

Waar Rutjes op het veld minder in actie kwam, was hij steeds vaker te zien als het uithangbord van de maatschappelijke projecten van Roda. Dat werk leverde hem in 2016 de titel ‘maatschappelijk voetballer van het jaar’ op. In dat jaar kreeg hij van Roda ook een contract voor onbepaalde tijd, vooruitlopend op het einde van zijn voetbalcarrière. Buiten de lijnen verwierf de publiekslieveling ondertussen een cultstatus door zijn opzienbarende teksten en opgewekte media-optredens.

Rutjes speelde sinds 2014 bij Roda JC, dat hem na twee seizoenen bij MVV naar Kerkrade haalde. Voor zijn tijd in Limburg stond Rutjes jarenlang onder contract bij Sparta, waar hij zijn debuut maakte in het profvoetbal.
di 07 augustus 2018 om 07:52 - 07 augustus 2018 om 07:52 # 48464
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 19 april 2024 om 20:00
Parkstad Limburg Stadion



Roda JC Kerkrade


De Graafschap

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement