×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
butcher


‘Hadden spelers maar hart van fans’
Gezeten op zijn Rodamobiel blaakt Hans Cuperus van vertrouwen. „Ik zie de toekomst echt met vertrouwen tegemoet. Het lijkt me wel beter om niet meteen te promoveren, omdat we dan iets kunnen opbouwen. Dat is beter dan alleen maar te kopen. Zo’n opbouw mag rustig twee, drie jaar duren.

Die degradatie: ja, toen heb ik er echt even doorheen gezeten. Het was niet nodig geweest. Als de spelers eens het hart van de supporters hadden gehad. Wat dat betreft denk ik dat het komend seizoen beter wordt. Ik heb alle wedstrijden in de voorbereiding gezien. Ik zie potentie, ik zie dat ze bij elkaar horen. Het wordt gewoon steeds beter. Tegen Den Bosch was een heel mooie wedstrijd. Ik let sowieso meer op het spel dan op de resultaten.

We zullen qua sterkte ongeveer op het niveau van Twente en Sparta gaan zitten, als het weer gaat meezitten. Roda is echt sterker geworden. Ik zie de samenhang, de vriendschap. Geen egotripperij zoals vorig seizoen. Ze voetballen met ­elkaar.”

wie Hans Cuperus (58).

waar Open dag Roda JC

wat Fan voor het leven




‘Liefst weer stabiele middenmoter’
Roger Vliegen (37) zit al bijna zijn hele leven bij Roda op de tribune, net als zijn vrouw Kelly (27). „Ik kom hier al bijna zolang ik me kan herinneren en ging als kind met mijn vader mee. Kelly kreeg het ook met de paplepel ingegoten. Zij werd meegenomen door haar vader, Henry, die vorig jaar helaas is overleden. Het zit bij onze families in het bloed.

Afgelopen seizoen zijn we gedegradeerd. En nu zijn we weer hier. Fan ben je ook in tijden van tegenspoed. Je bent van hier en hier heb je maar één club. Ik verwacht wel dat er komend seizoen minder mensen op de tribune zitten. Zeker in het begin ga ik uit van acht- tot tienduizend mensen.

Ik denk dat het kampioenschap te hoog gegrepen is. We zullen de play-offs wel halen: laat die clubs uit de eredivisie maar komen, niemand komt graag naar Kerkrade. We weten dat we een stap terugzetten. Laten we rustig opbouwen. Als het niet in één jaar lukt, dan hopelijk in twee à drie jaar. Ons doel moet zijn weer een stabiele middenmoter in de eredivisie te worden.”

wie Roger, Kelly, Finn en Owen Vliegen

waar Open dag Roda JC

wat Van kinds af aan fan



LUC LODDER
‘Promoveren moet mogelijk zijn’
Drie generaties Schepers waren zondag present op de open dag van Roda JC. Dave Schepers vormt binnen de familie de harde kern. „Toen wij hier kwamen wonen - we kwamen uit Berg aan de Maas - zijn we vrij snel bij Roda gaan kijken en fan geworden.

Die degradatie was schrikken. Ik had het niet verwacht tegen zo’n tegenstander als Almere. Toch heb ik weer een seizoenskaart. Sind zijn vierde gaat Kay mee. Nu we in de eerste divisie spelen, zal hij ook ’s avonds meegaan als hij dat leuk vindt. Al kan het vanwege mijn werk wel eens lastig worden. Maar als ik niet kan, gaat een van de beide opa’s mee.

Ik heb er niet aan gedacht geen seizoenskaart te nemen. Je bent voor een club, in welke divisie die speelt doet er dan niet zoveel toe. Uitwedstrijden met de kleine wordt moeilijk: als ik alleen ga, wordt hij boos. Vrijdag over een week wacht Jong Ajax. Op 18 november moeten we uit tegen MVV. We hebben een jonge selectie. De kans dat Roda kampioen wordt is vrij klein, maar promoveren moet mogelijk zijn.”

wie Jan (67), Dave (36) en Kay Schepers (7)

waar Open dag Roda JC

wat Rodafans






ma 06 augustus 2018 om 09:11 - 06 augustus 2018 om 09:11 # 48073
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 26 april 2024 om 20:00
De Toekomst



Jong Ajax


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement