×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
butcher
Nog even wachten op powerspits voor Roda JC
Het zag er bij vlagen heel behoorlijk uit, wat Roda JC zaterdag in de efenwedstrijd tegen FC Den Bosch liet zien (2-0). Trainer Robert Molenaar puzzelt aan een nieuw team, maar mist vooral één ding: doelpunten.
DOOR JIMMY LEENDERS

KERKRADE

Als de spelers één voor één aan een touw van de Koempeltribune naar beneden tokkelen, houdt een enkele fan de adem nog in: zal er een verrassing tussen zitten? Vorig jaar presenteerde Roda nog twee nieuwe spelers op de open dag. Dat is er nu niet bij. Het zijn de bekende namen die naar beneden komen, aangevuld met wat jeugdspelers en de deze zomer aangetrokken versterkingen Niels Verburgh, Tom Muyters en Richard Jensen. Twee verdedigers en een doelman.

Van de door de fans en trainer Molenaar zo verlangde aanvallende versterking is nog niets te bekennen. Bij het bouwen aan een elftal dat komend seizoen mee kan draaien in de top van de eerste divisie zoekt Roda nu vooral power in de spits. Wat dat betreft zit er wellicht goed nieuws aan te komen, zo laat Roda-directeur Harm van Veldhoven doorschemeren. Hij hoopt snel een nieuwe aanvaller te presenteren.

Ook zonder echte spits gaat het Roda zaterdag prima af tegen FC Den Bosch. De oefenwedstrijd tegen de Brabanders wordt zonder al te veel moeite met 2-0 gewonnen. Zolang de spitspositie nog niet bezet is, mag de uit eigen jeugd overgehevelde Mart Remans (20) het voorin proberen. Maar Mario Engels is zaterdagavond de gevaarlijkste man bij Roda. De Duitser, doorgaans op de flank te vinden, is voor de gelegenheid naast Remans centraal voorin geposteerd en bepaalt meteen met twee doelpunten de eindstand. Wat trainer Molenaar minder tevreden stemt, is dat Engels niet juicht na zijn treffers. „Dat mag wel iets uitbundiger. Je moet niet doen alsof je vijf niveaus hoger speelt.” Wel tevreden is de coach over Daryl Werker, hij is dan ook de nieuwe aanvoerder van Roda.

Vrijdag oefent Roda nog tegen Al-Batin FC uit Saoedi-Arabië.

Roda JC – FC Den Bosch 2-0, 14. Engels 1-0, 42. Engels 2-0. Toeschouwers: 2100.

Roda JC: Muyters, Dijkhuizen, Werker (46. El Makrini), Jensen, Vansteenkiste, Verburgh, Milts (81.Zotti), Van Velzen, Paulissen, Engels, Remans (61. Djim)
ma 06 augustus 2018 om 08:04 - 06 augustus 2018 om 08:04 # 48041
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 03 mei 2024 om 20:00
Parkstad Limburg Stadion



Roda JC Kerkrade


SC Cambuur

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement