×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
butcher



Roda was de ideale tegenstander op de open dag van SV Darmstadt 98. De Kerkradenaren boden tegenstand, maar kwamen tegelijk flink tekort tegen de Duitsers: 4-1
DOOR EMIL VISSER

DARMSTADT

De net iets de corpulente curryworstenkoning in het krakkemikkig kraampje werkte zich een slag in de rondte. En na de wedstrijd liepen kinderen (en hun vaders) met papiertjes rond om de handtekeningen van spelers te verzamelen. Het was zaterdag in Darmstadt zo’n typische open dag van een voetbalclub. En op zo’n open dag moet de thuisspelende ploeg de ingeplande oefenwedstrijd natuurlijk winnen.

In dat opzicht was Roda JC de ideale tegenstander voor SV Darmstadt 98. De Kerkraadse ploeg bood de middenmoter uit de tweede Bundesliga stevige tegenstand. De Kerkradenaren waren ook gevaarlijk. Maar dichtbij het doel was de formatie onder leiding van Robert Molenaar niet meedogenloos genoeg. Roda kwam bovendien ook net wat tekort tegen de stevige bonken van Darmstadt, die een stuk doelgerichter voor de dag kwamen. De Duitsers prikten vier ballen achter doelman Tom Muyters, die vooral bij het derde doelpunt - een geweldig zondagsschot van Tobias Kempe - kansloos was.

Dat de Kerkradenaren met vier tegentreffers achter de kiezen weer de bus in moesten stappen, viel niet zo lekker bij Molenaar. Ook hij zag dat Darmstadt beter was dan zijn ploeg, maar dat het verschil minder groot was dan de uitslag doet vermoeden. De trainer vond de prestatie (dus niet de uitslag) gezien de omstandigheden aan de maat. „De tegenstander zit verder in de voorbereiding, hun competitie start binnenkort.” En ook de hitte speelde een rol. Molenaar wilde zo veel mogelijk van zijn beoogde basisspelers negentig minuten laten voetballen. Maar in 33 graden is een tegenstander die verse benen kreeg in de tweede helft dan extra moeilijk bij te houden. In ieder geval maakte de nieuwste aanwinst – de Fin Richard Jensen – een goede indruk. „Hij traint net een paar dagen mee, is nieuw in het team, maar speelde een prima wedstrijd”, vond Molenaar.

Lof was er ook voor Henk Dijkhuizen. De complimenten kwamen echter uit onverwachte hoek. Het Duitse publiek stond eventjes met open mond te kijken hoe Dijkhuizen de bal met een heerlijke lob over de doelman liet zweven. Toen de bal over de lijn stuiterde, kreeg de rechtsback van Roda een welverdiend applaus vanaf de tribune. En waarom ook niet? De thuisploeg, Roda en de curryworstenverkoper hadden de fans op dat moment al een heerlijke dag bezorgd.

SV Darmstadt 98-Roda JC 4-1 (2-0)

17. Kempe 1-0, 40. Sulu 2-0, 71. Kempe 3-0, 73. Maclaren 4-0, 79. Dijkhuizen 4-1

Opstelling Roda JC:

Muyters, Dijkhuizen, Werker, Jensen (81. Paumen), Vansteenkiste, El Makrini (81. Zotti), Van Velzen, Engels, Remans (46. Verburgh), Paulissen (90. Souren), Milts.
ma 30 juli 2018 om 07:51 - 30 juli 2018 om 07:51 # 45963
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 26 april 2024 om 20:00
De Toekomst



Jong Ajax


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement