×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
Hutch
Ik weet het niet. In het VI-artikel over Gerrie van vorige week gaf Hessel Meijer aan de hoop te hebben dat Korotaev in september nog zijn handen vrij zou hebben. Dat was voor het uitstel van 26 juli, maar toch: die uitspraak had hij niet gedaan als het 'Korotaev vs Helin'-circus eerst afgewikkeld zou moeten worden. Want daar was tot september ZEKER geen duidelijkheid over te verwachten.
Ik vermoed en hoop dat het om die $3500 gaat. Maar waarom dat zolang moet duren...? Frustrerend.
Anyways, steekt het allemaal anders in elkaar, moeten ze in Kerkrade andere opties gaan overwegen. Want voor die zaak met Helin zijn beslag krijgt zijn we inderdaad ja-ren verder.
di 31 juli 2018 om 12:58 - 31 juli 2018 om 12:58 # 46190
Z12
Hutch

Misschien zien ze in Dubai beide rechtszaken niet los van elkaar. Ik heb me al vaker verbaasd over de hele rechtsgang daar tot nu toe. Wat voor ons logisch is, hoeft nog niet te gelden in de Arabische rechtswereld en omgekeerd.

di 31 juli 2018 om 11:36 - 31 juli 2018 om 11:36 # 46169
Hutch
Z12

Ik was op de hoogte van beide zaken maar snap echt niet hoe zaak 2 een belemmering kan opleveren. Die staat los van de aantijging die (nagenoeg) weerlegd is. Dat hij de laatste obstakels (die $3500) moet ruimen om zijn naam volledig gezuiverd te zien (en zijn zaak met de officiele instanties in Dubai af te ronden) snap ik wel. Dat is 'Dubai vs Korotaev' en bepaalt straks of onze Zwitserse vriend een strafblad heeft of niet. In de tweede zaak wordt een geschil tussen twee partijen geslecht en is de staat Dubai geen partij. Lijkt me. Ik denk echt dat na het intrekken van die boete Korotaev vrij is om te gaan en te staan waar 'ie wil. Dat zou ik ook logisch vinden. En waarom dat zo ontzettend lang moet duren?
Maar goed, ik ben een leek. Misschien kan soldo er nog even zijn licht over laten schijnen? Die heeft ervoor doorgeleerd heb ik het idee.
di 31 juli 2018 om 11:18 - 31 juli 2018 om 11:18 # 46165
Z12
Hutch

Korotaev heeft nog 2 rechtszaken lopen:

1) De kwijtschelding van de opgelegde boete van € 3.500,--
2) De schadevergoeding die hij eist van tegenpartij Helin International

Vooral die laatste rechtszaak zal er nu voor zorgen dat de hele rechtsgang van Korotaev vertraging oplevert. Pas als in beide rechtszaken een uitspraak wordt gedaan die Korotaev tevreden stemt, is hij echt een vrij man en mag hij Dubai verlaten. Eerder niet.

Met een beetje pech kan de hele rechtsgang misschien wel nog een half jaar duren.
di 31 juli 2018 om 09:57 - 31 juli 2018 om 09:57 # 46147
viro
Hutch


Welkom in Dubai. Ander land andere wetten.
di 31 juli 2018 om 07:50 - 31 juli 2018 om 07:50 # 46117
Hutch
Ik snap dat hele Korotaev-verhaal maar slecht. In maart wordt hij in hoger beroep vrijgesproken van alle aantijgingen en voor de opgelegde boete naar het lagere gerechtshof verwezen dat die boete oplegde. Met de uitspraak die er lag zou dat nooit meer kunnen zijn dan een formaliteit, maar we zijn 4 maanden verder en de zaak eikelt nog steeds voort. En nu gaat er tot oktober WEER niks gebeuren? WTF...
De media zijn snel met (be- en ver-) oordelen, maar een update en wat uitleg van wat nu precies het probleem is zou best fijn zijn. Want dit wordt met de dag een merkwaardigere zaak. Er klopt iets helemaal niet.
ma 30 juli 2018 om 00:19 - 30 juli 2018 om 00:19 # 45959
Beckenbauer
Door een uitspraak “als hij die paar duizend euro betaalt, kan hij gewoon Dubai verlaten” geeft Bouckaert al genoeg aan dat hij niet echt op de hoogte is.
En zo’n deskundige moet Roda redden?
Als hij zo makkelijk over een paar duizend euro praat, waarom steekt hij dan 0 in Roda?
We gaan het zien.
zo 29 juli 2018 om 09:48 - 29 juli 2018 om 09:48 # 45704
Z24
Zoals een wijs man ooit op tv sprak:
'Pray for God, but swim for the shore!'
zo 29 juli 2018 om 09:32 - 29 juli 2018 om 09:32 # 45696
butcher


JURIDISCHE STRIJD

Aleksei Korotaev moet voor de winterstop duidelijkheid geven aan Roda JC. Gebeurt dat niet, dan worden andere wegen bewandeld om de club opnieuw op te bouwen
DOOR EMIL VISSER

KERKRADE

Opnieuw uitstel in één van de twee zaken waar Alek-sei Korotaev bij betrokken is in Dubai. De Zwitsers-Russische zakenman die Roda JC wil overnemen, had eergisteren gerekend op een zitting in de rechtbank van Dubai. Maar opnieuw werd er een zitting in het juridische traject van de zakenman uitgesteld. Korotaev mag Dubai nog altijd niet verlaten, omdat hij nog betrokken is bij een strafzaak. Hij probeert een boete van 3500 euro van tafel te krijgen, waardoor hij gevrijwaard zou blijven van een strafblad. Ook is er nog een juridische strijd rond schadevergoeding met financieel bedrijf Helin International. De zitting van eergisteren had betrekking op beide zaken, zo stelt de woordvoerder van Korotaev. „Tot de volgende zitting, die is gepland op 16 oktober, zal er geen letter nieuws te melden zijn”, legt de zegsman uit.

Is dat een domper voor Roda, dat nu nóg langer op de investeerder moet wachten? De groep van zeven ondernemers (G7) bij Roda JC die het voortouw nemen bij de sanering van de club, ziet dat niet zo. Carel Bouckaert voert namens de ondernemers het woord en zegt dat er belangrijkere zaken te doen zijn. „Wezenlijker dan de juridische kwesties rond Korotaev, is dat we de organisatie binnen Roda op orde krijgen.”

Het Korotaev-scenario is wel het gedroomde script voor Bouckaert en co. Zij willen nog dit jaar duidelijkheid van de zakenman.

De topman van NedCar geeft toe dat er een stip op de horizon was gezet in de vorm van de wens om Korotaev in september de aandelen van Roda over te laten nemen. Dat zal met het uitstel van de recente zitting onhaalbaar zijn. „Maar dat mag net zo goed oktober of november zijn.” Maar als er voor het einde van de eerste competitiehelft nog niet meer helderheid is over een eventuele rol die hij kan vervullen voor Roda, dan zal de club nadrukkelijk sturen op alternatieven voor de langetermijnontwikkeling van de club. Een deadline wil Bouckaert het niet noemen. „Maar het is duidelijk dat we niet eeuwig blijven wachten. Wie weet hoe lang het allemaal nog gaat duren in Dubai? Bovendien weten we niets over de middelen die hij beschikbaar wil stellen en over zijn plan voor de komende vier jaar. Want er moet wel een goed plan liggen voordat wij de macht aan hem geven.”

Ook moet de beoogde investeerder doorgelicht worden door de KNVB. „Mensen zijn argwanend richting hem. En dat is ook niet vreemd. Als je zo lang niet transparant bent, gaan mensen dingen over je denken. En bovendien, als hij die paar duizend euro betaalt, kan hij gewoon Dubai verlaten en zijn plannen aan ons voorleggen.”

Het klinkt al door in de woorden van Bouckaert: de G7 wil niet verrast worden en wedt daarom op verschillende paarden. „Andere opties gaan misschien langer duren. Maar daar moeten we rekening mee houden.”

Bouckaert zegt dat er ideeën zijn om Roda stap voor stap te laten groeien. Een ander scenario is bijvoorbeeld om Roda breder in het Limburgse bedrijfsleven te verankeren, al is dat geen makkelijke klus. „In de laatste jaren heeft de club veel imagoschade opgelopen”, zo zegt Bouckaert kritisch. „Logisch ook. Als je geen totaaloverzicht hebt van de financiële huishouding, je niet weet hoeveel je ter beschikking hebt en aan het einde maar moet zien wat het geworden is, dan is je bedrijfsvoering niet goed.”

Daarom werkt de G7 nu aan een gedegen organisatie. Idealiter kan Korotaev – met een zak geld – instappen als de bedrijfsvoering en processen binnen de club op orde zijn. „Dan kan er direct worden geïnvesteerd. Dat zou het mooiste zijn.”
za 28 juli 2018 om 09:26 - 28 juli 2018 om 09:26 # 45335
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
maandag 01 april 2024 om 20:00
De Herdgang



Jong PSV


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement