×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
butcher
TESTSPELERS WEGGESTUURD
Profs zonder contract zetten Roda te kijk
Een oefenduel verliezen, dat kan ook Roda JC overkomen, maar niet kunnen winnen van een team profspelers zonder contract (VVCS), geeft te denken (1-2).
DOOR EMIL VISSER

KERKRADE

„Door alle omstandigheden rond de degradatie hebben we lang niets kunnen doen op de transfermarkt en zijn de spelers die bij ons op de lijstjes stonden al naar andere clubs gegaan”, zei coach Robert Molenaar na afloop van het bijzonder povere duel van zijn team.

De kritiek was niet mals: „Ik moest tijdens de wedstrijd zelfs een paar keer slikken”, vertelde technisch directeur Harm van Veldhoven, om er vervolgens aan toe te voegen dat alle testspelers die Roda JC in de gelederen had, niet meer zullen terugkeren. Dat geldt dus ook voor Sébastien Bassong. De ex-international van Kameroen had te veel problemen met zijn fitheid. „Hij kon de oefenwedstrijd tegen VVCS niet spelen wegens overbelasting”, zegt Van Veldhoven. „Als dat al na twee trainingen een halve wedstrijd het geval is, dan zie ik te weinig perspectief. En dat is jammer, want we zoeken spelers die van achter uit sturend zijn en leiding kunnen geven.”

Coach Molenaar had de oud-speler van Tottenham Hotspur nog wel iets langer in actie willen zien. Maar daar was dus geen mogelijkheid meer voor. Ook Alperen Sahin, Brandon Lee Griffiths en Leon Jenssen zullen niet terug te zien zijn. Ze zijn volgens Van Veldhoven niet goed genoeg voor Roda. „Het was een beetje testspelers uitnodigen ‘op goed geluk’. Het is de laatste keer dat we dat op deze manier doen.” Team VVCS werd overigens gecoacht door John van Loen, oud-speler van Roda JC. Ex-Roda JC’ers Berry Powel en Guy Ramos stonden in het veld bij het team van de VVCS.

Roda JC-VVCS 1-2 (0-1). 18. Mamedov 0-1, 59. Prieto 0-2, 73. Griffiths 1-2

Opstelling Roda JC: Muyters, Dijkhuizen (75. Schlösser), Werker (75. Zotti), Verburgh (75. Van Eijma), Vansteenkiste (75. Keulen), El Makrini (75. Paumen), Gnjatic, Jensen (46. Paulissen), Engels (75. Milts), Van Velzen (75. Remans), Sahin (46. Griffiths)
ma 16 juli 2018 om 05:59 - 16 juli 2018 om 05:59 # 41308
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 26 april 2024 om 20:00
De Toekomst



Jong Ajax


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement