×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
butcher


STAGE BIJ RODA JC
Bassong zoekt naar fitheid
Roda JC heeft Sébastien Bassong op stage. De oud-speler van Tottenham Hotspur moet echter dringend op zoek naar fitheid.
DOOR EMIL VISSER

LEMIERS

Newcastle united, Tottenham Hotspurs en het nationale team van Kameroen. En gisteren stond Sébastien Bassong (foto) op het veld van Rood Groen LVC ’01 in het Heuvellandplaatsje Lemiers. In een Rodashirt. De centrale verdediger loopt stage bij de Kerkraadse club en speelde gisteravond mee in het oefenduel tegen Alemannia Aachen, dat Roda met 1-0 wist te winnen.

Voordat de Rodafans al te lyrisch worden bij het aantrekken van deze naam: Bassong heeft afgelopen seizoen geen wedstrijd gespeeld. De laatste keer dat hij in actie kwam, was in maart 2017, toen hij zeven minuten voor Norwich City speelde.

In Lemiers stond hij de hele eerste helft op het veld. Een paar onberispelijke ingrepen, enkele simpele pasjes naar links en rechts. Af en toe een afzwaaiende lange bal. Voor iemand die al dik een jaar niet speelde, was het niet eens zo slecht. Bovendien heeft hij sturend vermogen en brengt hij ervaring mee. „Maar hij beweegt wat moeilijk en heeft een flinke achterstand in fitheid”, zo uitte coach Robert Molenaar zijn twijfels over de bonkige verdediger na het duel. Maar afschrijven deed hij Bassong nog niet. „Ik heb hem pas twee dagen gezien.”

De vraag hoe de Kameroense stagiair met Frans paspoort bij Roda is beland, werd overigens vakkundig ontweken. „Uit de koker van Harm (van Veldhoven, red.)”, lichtte Molenaar toe. De langslopende Van Veldhoven meldde alleen dat hij was ‘komen aanwaaien’.

Bassong zelf zei nog minder. Na een korte douche was hij weer op adem gekomen, maar gebruikte zijn longinhoud niet om de pers te woord te staan. Hij wilde helemaal niets tegen de krant zeggen. Misschien om zijn adem te willen sparen en de komende periode zijn benen te kunnen laten spreken.

Roda JC - Alemannia Aachen 1-0 (0-0)

80. Remans 1-0.

Opstelling Roda eerste helft: Muyters, Dijkhuizen, Werker, Bassong, Vansteenkiste, El Makrini, Gnjatic, Van Velzen, Paulissen, Engels, Milts.

Opstelling Roda tweede helft:

Muyters, Verburgh, Keulen, Van Eijma, Vansteenkiste, Paumen, Zotti, Souren, Schlösser, Remans, Milts.
do 12 juli 2018 om 09:21 - 12 juli 2018 om 09:21 # 39740
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 26 april 2024 om 20:00
De Toekomst



Jong Ajax


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement