×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
butcher
AANVOERDER
Roda niet blij: Auassar naar concurrent Sparta
Roda JC ziet zijn aanvoerder per direct vertrekken naar concurrent Sparta. Adil Auassar (31) maakt gebruik van een clausule in zijn contract en tekent voor twee jaar in Rotterdam.
DOOR ROEL WICHE

KERKRADE

Het vertrek van Auassar komt niet als een donderslag bij heldere hemel. De centrale verdediger, die ook als middenvelder uit de voeten kan, had al intern in Kerkrade aangegeven dat hij open stond voor een andere club. Wel zegt Roda-directeur Harm van Veldhoven onaangenaam verrast te zijn dat hij tekent bij een concurrent in de eerste divisie. „Ik wist dat Adil op een vertrek aanstuurde maar dat het Sparta wordt, is minder plezierig. Hij sprak immers eerder over een club in de zandbak.”

Roda houdt volgens Van Veldhoven financieel niets over aan de transfer. Auassar, gisteren niet bereikbaar voor een reactie, kan gratis vertrekken vanwege een clausule in zijn contract, dat werd afgesloten in het tijdperk-Caanen. Wel komt er salarisruimte vrij. Auassar was een van de duurdere spelers in de selectie. Met de komst van Niels Verburgh (Club Brugge) was al ingespeeld op zijn naderende vertrek.

Met Auassar verliest Roda JC opnieuw een ervaren kracht. Bijna de helft van de huidige groep (drie keepers en veertien veldspelers) is twintig jaar of jonger. De Kerkradenaren zoeken in de jacht op versterkingen naar de broodnodige routine. Van Veldhoven: „We willen graag nog vier spelers aantrekken met iets meer gewicht. Dat is ook de moeilijkste categorie om te halen. We moeten het goede moment vinden om toe te slaan.”

Auassar komt op Het Kasteel overigens een verrassende leeftijdsgenoot tegen: Royston Drenthe. De oud-speler van onder meer Feyenoord, Real Madrid en Everton pakt zijn voetbalcarrière weer op en tekende voor een jaar bij Sparta.
za 07 juli 2018 om 09:52 - 07 juli 2018 om 09:52 # 38447
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 26 april 2024 om 20:00
De Toekomst



Jong Ajax


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement