×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
butcher


CONTRACT
Even afwachten of Roda JC Rutjes nog nodig heeft op veld
Nathan Rutjes (inzet) heeft ‘een contract voor het leven’ bij Roda. Maar niet om op het veld te staan. Het is onzeker of de populaire speler komend seizoen nog bij de Kerkraadse selectie zit, aangezien zijn verbintenis als voetballer is afgelopen.
DOOR EMIL VISSER

KERKRADE

Voor veel Roda-supporters is Nathan Rutjes (34) de hedendaagse verpersoonlijking van de koempelmentaliteit. Het is echter nog allerminst zeker of de populaire middenvelder die passie ook volgend seizoen op het veld in Kerkrade kan laten zien.

Ander contract

De geboren Rotterdammer heeft immers op het moment nog geen contract voor het aanstaande seizoen. Hij had een aflopende verbintenis en dat is nog niet verlengd.

Dat betekent kortgezegd dat de routinier, met twaalf seizoenen betaald voetbal in de benen, als voetballer transfervrij is en met andere clubs om de tafel kan zitten. Tegelijkertijd heeft hij wel een ánder contract bij de Kerkraadse club, waarmee hij voor onbepaalde tijd is vastgelegd als jeugdtrainer en bovendien uithangbord is voor maatschappelijke projecten van de club.

„Het is een misverstand dat ik als speler een contract voor onbepaalde tijd heb”, stelt Rutjes. „Als dat afloopt, moet dat opnieuw worden verlengd. Eigenlijk is dat heel logisch. Stel dat Roda mij niet meer nodig heeft op het veld, of dat ik zelf ergens anders wil spelen. Dan kan ik toch geen contract voor onbepaalde tijd als speler hebben”, legt hij uit.

Tot nu toe speelde Rutjes 61 duels voor Roda, maar afgelopen seizoen kwam hij in totaal slechts 27 minuten in actie in de eredivisie, verdeeld over vier wedstrijden.

In gesprek

Ondanks zijn geringe inbreng binnen de lijnen, is Rutjes een publiekslieveling. Hij werd in 2016 bovendien verkozen tot de maatschappelijk voetballer van het jaar, wegens zijn betrokkenheid buiten het voetbalveld. Zo motiveerde hij onder andere kinderen om weer naar school te gaan.

Rutjes, die in het verleden ook uitkwam voor Sparta en MVV, zegt in gesprek te zijn met Roda over een verlenging van het contract. Over de inzet van die onderhandelingen en de eventuele interesse van andere clubs wil hij op dit moment niets kwijt. „Het is afwachten of we er uit gaan komen.”
do 05 juli 2018 om 06:31 - 05 juli 2018 om 06:31 # 37849
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 26 april 2024 om 20:00
De Toekomst



Jong Ajax


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement