×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
butcher


KERKRADE

Naast zes regionale, vermogende ondernemers heeft ook projectontwikkelaar Hessel Meijer zich aangesloten bij de groep die de sanering van Roda JC gaat leiden.

De 59-jarige topman van Wyckerveste blijft daarnaast voorlopig commissaris bij de Kerkraadse club. Meijer was de afgelopen maanden nauw betrokken bij de plannen van eigenaar Frits Schrouff om een stap terug te doen. Zo had hij geregeld contact met Aleksei Korotaev, de Zwitsers-Russische zakenman die in ruil voor twee miljoen euro twintig procent van de aandelen van Schrouff heeft overgenomen.

De G7, een groep zakenlieden uit vooral de vastgoed- en automatiseringsbranche, gaat Roda JC doorlichten en reorganiseren. Daarbij zijn forse bezuinigingsmaatregelen niet uitgesloten. Ze hopen zo een nieuw fundament te leggen voor de club, die al jaren zware verliezen maakt en financieel en sportief in zwaar weer zit. De ondernemers krijgen het beheer over de aandelen (79,8 procent) van Schrouff en daarmee ook zeggenschap. Een mogelijk toekomstscenario is dat de aandelen worden doorverkocht aan Korotaev.

Korotaev zal echter voorlopig niet in Kerkrade neerstrijken. De rechtsgang in Dubai waarin hij verwikkeld is, blijft zich voortslepen. Gisteren stond een zitting gepland in de beroepszaak waarin hij vrijspraak probeert te bepleiten, maar die werd verplaatst naar volgende maand.

Volgens een goed ingevoerde bron heeft de advocaat van Korotaev meer tijd nodig voor zijn verweer. De 32-jarige Rus mag Dubai pas verlaten als het juridische traject voorbij is.
vr 22 juni 2018 om 06:16 - 22 juni 2018 om 06:16 # 33691
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 26 april 2024 om 20:00
De Toekomst



Jong Ajax


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement