×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
butcher
DRIE CONTRACTEN
Roda JC timmert aan ploeg na koerswijziging
Nu een pact van lokale ondernemers en zakenman Korotaev nieuw perspectief biedt, timmert Roda JC aan een verjongde ploeg. Paulissen, Van Eijma en doelman Muyters tekenden een contract.
DOOR ROEL WICHE

KERKRADE

Mitchel Paulissen krijgt na een zware blessure een nieuw tweejarig contract. De 25-jarige aanvaller scheurde begin oktober zijn kruisband. Inmiddels is hij weer hersteld. In de eredivisie kon de zelf opgeleide speler weinig overtuigen, maar een niveau lager moet hij een meer dominante rol aan kunnen. Vraag is wel hoe snel hij na een lange revalidatie zijn niveau kan halen. „Zijn blessure was een mokerslag, maar de manier waarop hij heeft gewerkt om ijzersterk terug te keren is bewonderenswaardig’’, meent technisch directeur Harm van Veldhoven.

Tom Muyters wordt de opvolger van doelman Hidde Jurjus. De 33-jarige Belg tekende eveneens een verbintenis voor twee seizoenen. Muyters werd opgeleid in de jeugd van MVV en maakte daar ook zijn entree in het Nederlandse profvoetbal. Vervolgens kwam hij uit voor clubs als Jong PSV, Sint-Truiden, Zulte Waregem, FC Eindhoven, Excelsior en het Turkse Samsunspor. Nadat hij daar aan de kant was geschoven, speelde hij het laatste half jaar voor de amateurs van Eindhoven. Ook Roshon van Eijma heeft een contract tot 2020 getekend. De 20-jarige centrale verdediger maakt de overstap van Jong Roda naar het eerste elftal.

De selectie telt nu zestien spelers. Ondanks een beperkt budget hoopt Van Veldhoven nog enkele spelers te halen. Prioriteit ligt bij een ervaren spits. ,,Een speler die in de eerste divisie goed is voor vijftien, twintig goals en het gewicht van een wedstrijd kan dragen.” Van Veldhoven sluit overigens uit dat hij de functie van vertrekkend directeur Wim Collard gaat overnemen. ,,Dat is niet bespreekbaar. Ik wil mijn huidige functie goed uitvoeren.”
za 16 juni 2018 om 07:09 - 16 juni 2018 om 07:09 # 32292
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 26 april 2024 om 20:00
De Toekomst



Jong Ajax


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement