×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
butcher
TWEE MILJOEN
Roda en Korotaev dicht bij deal
Roda JC rekent erop op zeer korte termijn een deal te sluiten met investeerder Aleksei Korotaev. De Russische zakenman zou twintig procent van de aandelen krijgen, de Kerkradenaren in ruil de begeerde twee miljoen euro die op een rekening bij een notaris in Heerlen staat.
DOOR ROEL WICHE

KERKRADE

Volgens goed ingevoerde bronnen zijn beide partijen na weken van intensief onderhandelen dichtbij een akkoord. Zo sprak een delegatie uit Kerkrade in Dubai met Korotaev. Voor Roda zijn de twee miljoen die lonken van levensbelang. De club is na de degradatie in een zwart scenario beland, met grote financiële problemen die het voortbestaan kunnen bedreigen. De huishouding – stadionhuur, spelerssalarissen, personeelskosten – kan niet in korte tijd aangepast worden aan de fors krimpende inkomstenstroom. Het Korotaev-geld is pure noodzaak om de grootste gaten te dichten en een gedwongen sanering door te voeren.

Korotaev mag Dubai nog altijd niet verlaten, omdat hij nog verwikkeld is in een aantal rechtszaken. Zo probeert hij een boete van 3500 euro van tafel te krijgen, waardoor hij gevrijwaard zou blijven van een strafblad. Ook is er nog een juridische strijd rond schadevergoeding met financieel bedrijf Helin International. Niettemin is een handtekening van Korotaev genoeg om de twee miljoen bij de notaris vrij te maken. De zakenman stortte het bedrag in januari 2017 voor de eerste tranche aandelen (twintig procent) van Roda-eigenaar Frits Schrouff. Die overdracht werd nooit van kracht omdat de Rus al snel in Dubai achter de tralies verdween.

De degradatie en de onduidelijkheid over de financiën zorgen voor grote onzekerheid in het Parkstad Limburg Stadion. Amper drie weken voor het begin van de voorbereiding telt de selectie slechts dertien contractspelers. Technisch directeur Harm van Veldhoven zegt desgevraagd dat hij niets kan zeggen over het spelersbudget. De toekomst van algemeen directeur Wim Collard is ongewis. Hij liet eerder doorschemeren dat hij in de zomer zijn functie zou neerleggen. Mogelijk blijft hij aan op de financiële afdeling.
ma 11 juni 2018 om 06:13 - 11 juni 2018 om 06:13 # 30178
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 19 april 2024 om 20:00
Parkstad Limburg Stadion



Roda JC Kerkrade


De Graafschap

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement