×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
butcher
AFGELAST
Roda oefent niet tegen PEC Zwolle vanwege twijfels bij politie
Het oefenduel tussen Roda JC en PEC Zwolle dat voor 28 juli in Wijthmen gepland stond, gaat niet door. reden daarvoor waren twijfels bij de politie over het treffen tussen de twee clubs.
DOOR ONZE VERSLAGGEVERS

ZWOLLE

Reden voor de politie om huiverig te zijn over de veiligheid bij het oefenduel tussen PEC Zwolle en Roda JC, waren schermutselingen na de laatste onderlinge ontmoeting tussen beide clubs. Op zaterdag 7 april moest de politie in Kerkrade na de 3-2 nederlaag van PEC buiten het stadion ingrijpen toen - naar verluidt - een handvol supporters van beide clubs met elkaar botsten. Daarbij zou aan de kant van Roda JC een aanhouding verricht zijn.

De politie heeft geen negatief advies uitgesproken, benadrukt woordvoerster Nicôle van Voorst, maar PEC Zwolle wel te kennen daarom de aanloop naar en het oefenduel zelf met argusogen te bekijken. „We hebben aangegeven die wedstrijd tegen Roda JC in de voorbereiding nadrukkelijk te zullen volgen”, aldus Van Voorst, die verder inhoudelijk niet ingaat op de aanvaring tussen supporters.

Wat nog geen negatief advies was, kon er wel één worden, stelt Koen te Riele, woordvoerder van PEC Zwolle. „Het zou naïef zijn om er niets mee te doen. Nu zijn we er in ieder geval op tijd bij en hebben snel een nieuwe en interessante tegenstander uit de hoge hoed kunnen toveren.”

Net als de politie laat Te Riele niets los over de aanvaring van een aantal PEC-supporters met die van Roda JC. Voor Roda JC geldt hetzelfde. De club bevestigt dat de oefenwedstrijd inderdaad niet doorgaat vanwege veiligheidsredenen, maar details daarover geeft ook Harm van Veldhoven niet prijs.
vr 08 juni 2018 om 17:04 - 08 juni 2018 om 17:04 # 29373
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 19 april 2024 om 20:00
Parkstad Limburg Stadion



Roda JC Kerkrade


De Graafschap

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement