×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
butcher
Roda JC roert zich nog niet op de transfermarkt en er zijn nog geen knopen doorgehakt over de bezuinigingen. De Kerkraadse club is naarstig bezig om de organisatie op orde te krijgen en om helderheid te krijgen over de beschikbare financiële middelen.
DOOR EMIL VISSER

KERKRADE

Waar blijven de nieuwe spelers en contractverlengingen? En wanneer worden er knopen doorgehakt met betrekking tot de jeugdopleiding? Twee weken na de degradatie blijft het opvallend stil in Kerkrade. Geen vrijwillige keuze, maar een noodgedwongen pauze.

Roda JC roert zich dezer dagen nadrukkelijk niet op de spelersmarkt, terwijl er reden genoeg is om wel voetballers voor komend seizoen vast te leggen. De formatie telt op dit moment immers slechts veertien man, met bijvoorbeeld maar één doelman (uit de eigen jeugd), nauwelijks nog aanvallers en amper verdedigers.

Klem

Maar Roda zit nu klem tussen willen en kunnen. Eerst moeten er namelijk besluiten vallen over de organisatie voor volgend seizoen en de bijbehorende financiële middelen. Technisch directeur Harm van Veldhoven wil in dit stadium nog niet veel kwijt over de details waarover binnen het Parkstad Limburg Stadion gesproken wordt. Maar hij stelt dat de leiding van Roda alle zeilen bijzet om de organisatie af te stemmen op de veranderingen waar de club mee te maken heeft.

„Wat willen we met de jeugd, wat willen we met het eerste elftal? Daar kun je pas iets van vinden als er een acceptabele visie ligt”, stelt de technisch directeur. En die ‘acceptabele visie’ is er nu nog niet. Op de achtergrond worden wel oriënterende gesprekken gevoerd met eventuele aanwinsten, maar meer dan dat is op dit moment niet mogelijk. „We zijn op dit moment volop aan het sturen. We moeten er in eerste instantie voor zorgen dat Roda weer een stabiele club wordt. Samen met de aandeelhouders zijn we aan het zoeken naar oplossingen en mogelijkheden. Pas als daar helderheid over is, kunnen we een visie gaan uitschrijven.” Van Veldhoven beaamt dat Roda daardoor op het moment klem zit. „Hoe langer we moeten wachten, hoe minder interessante spelers nog beschikbaar zullen zijn”, zo redeneert hij. „Het wringt en schuurt. Want de organisatie stabiel krijgen kost tijd. Tijd die wij eigenlijk niet kunnen missen.” Maar er zit niks anders op. „De gesprekken die we nu voeren, zijn te belangrijk om daar op dit moment op vooruit te lopen.”

Aandelen

Een van de zaken die duidelijk moeten worden is hoeveel geld überhaupt beschikbaar is komend seizoen. Van Veldhoven sprak eerder al de verwachting uit dat het spelersbudget van ongeveer vier miljoen euro vorig seizoen, met dertig tot veertig procent krimpt (naar circa 2,6 miljoen euro). Maar dat hangt ook weer af van de nog steeds onduidelijke situatie rond het geld van Aleksei Korotaev, de Russische Zwitser die vorig jaar in Roda investeerde en een deel van aandelen wilde kopen. En niet alleen Korotaev speelt een rol volgens Van Veldhoven. „Het is bijvoorbeeld ook nog de vraag wat Frits Schrouff met zijn aandelen (99,8% van alle aandelen, red.) wil doen.”
vr 25 mei 2018 om 10:17 - 25 mei 2018 om 10:17 # 24927
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 03 mei 2024 om 20:00
Parkstad Limburg Stadion



Roda JC Kerkrade


SC Cambuur

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement