×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
butcher


2foto's
Progressie te laat
Wat het jaar van de wederopbouw had moeten worden, eindigde in een degradatie met rampzalige gevolgen. De progressie van een vooral mentaal kwetsbare ploeg kwam laat, te laat.
DOOR ROEL WICHE

HIDDE JURJUS 5

Beleefde de nachtmerrie van elke keeper: blunderen in de belangrijkste wedstrijd van het jaar. Jurjus bleek te weinig een puntenpakker en te veel een onzekere factor. Pluspunt: ook in diepe dalen stond hij voor alle camera’s.

CHRIS KUM5.5

Op zijn beste dagen een nuttige verdediger, maar geen speler die als eerste voorop gaat in moeilijke tijden.

ADIL AUASSAR 5.5

Sterk in eerste seizoenshelft, daarna een stuk wisselvalliger. Kon toen het er echt om ging - in de play-offs - ploeg niet bij de hand nemen.

PATRICK BANGGAARD6.5

Stoïcijnse Deen met gymnasiumdiploma. De meest solide verdediger, maar dat was niet genoeg om het onheil af te wenden.

JANNES VANSTEENKISTE 6

In het Molenaar-systeem meer linksbuiten dan linksback. Dat werkte aanvallend beter dan verdedigend, waar Roda kwetsbaar bleef.

MOHAMED EL MAKRINI 4.5

Vorig seizoen vaste waarde, dit seizoen vaak bron van onrust. Meer balverliezer dan balveroveraar.

OGNJEN GNJATIC 6

Werd door zowat iedereen weggezet in het rijtje van waanzinnige Caanen-transfers, maar gaandeweg dit seizoen dwong hij krediet af.

TSIY NDENGE6

Jonge powervoetballer die ooit een echte box-to-box speler kan worden, maar nog te veel moeite heeft met de juiste, meest effectieve voortzetting.

SIMON GUSTAFSON (FOTO) 6.5

Te vaak een onbegrepen genie in een ploeg die voortdurend moest worstelen om boven te komen - en uiteindelijk verzoop. Komt beter tot zijn recht op hoger niveau, bij FC Utrecht, mits hij werkt aan zijn mentale weerbaarheid.

MIKHAIL ROSHEUVEL 6

Veel snelheid en geregeld een scherpe voorzet op de knikker van Schahin. Maar grote manco bleef het gebrek aan effectiviteit. Met de Moeder aller Missers als pijnlijk bewijs.

DANI SCHAHIN6.5

Sterk aanspeelpunt, tien doelpunten bij een degradant, aan hem heeft het niet gelegen. Met zijn ervaring had hij wel eerder moeten opstaan als leider.

JORN VANCAMP 5.5

Begon uiterst moeizaam, maar liet met serie doelpunten na de winterstop even zien waarom hij in België als groot talent wordt beschouwd. Heeft nog tijd nodig om te rijpen.

MAECKY NGOMBO5

De supersub van weleer bleek geen supersub meer. Kon het verschil niet maken tijdens invalbeurten.

DONIS AVDIJAJ 6

Scoorde belangrijke doelpunten, maar zijn temperament zat hem ook in een aantal cruciale wedstrijden in de weg.

ROBERT MOLENAAR 5.5

Moest bouwen op de puinhopen van het verleden en boekte uiteindelijk progressie met een ploeg die vooral op mentaal gebied kwetsbaar was. Maar die progressie kwam laat, te laat. Verspeelde veel krediet door zijn ploeg niet op scherp te krijgen voor de play-offs. Krijgt niettemin een nieuwe kans om zich te bewijzen, nu Roda bewust wil breken met het kortetermijndenken.
za 19 mei 2018 om 06:27 - 19 mei 2018 om 06:27 # 22771
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 26 april 2024 om 20:00
De Toekomst



Jong Ajax


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement