×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
butcher

Een heel harde klap voor Roda zelf, maar zeker ook voor het Limburgse voetbal. Daarover is men het in de Limburgse voetbalwereld roerend eens.
DOOR RON LANGENVELD

SITTARD

Stan Valckx, technisch manager VVV

„Ik heb met verbazing naar de wedstrijd zitten kijken. Dit had ik niet verwacht. Dat Roda het tegen De Graafschap op een volle Vijverberg wel eens lastig zou kunnen krijgen, okay. Maar in deze ronde al, tegen Almere met 1.500 man op de tribune. Maar in de play-offs kan het raar lopen. Ik vind het hartstikke jammer, ook voor ons als VVV. Roda was voor de club en de fans altijd een wedstrijd om naar uit te kijken, met veel rivaliteit. Daar krijgen we komend seizoen Fortuna Sittard weliswaar voor terug, maar we hadden ons al verheugd op twee Limburgse tegenstanders. Ook voor het Limburgse voetbal was dat beter geweest. Met Roda, Fortuna en VVV in de eredivisie had dat een heleboel extra aandacht en reuring op kunnen leveren.”

Huub Stevens, oud-trainer en voormalig adviseur Roda

„Een deel van de wedstrijd heb ik gezien zondag. Daarna ben ik overgeschakeld naar de wedstrijd van Barcelona. Dus dan weet je wel hoe ik dat eerste deel van Roda-Almere beleefd heb. Na een kwartier maakte ik met al ernstige zorgen. Ik vind het vooral heel erg jammer voor Roda. Maar dat soort dingen gebeuren in het voetbal. Hoe dat komt en waar dat bij Roda nou precies aan gelegen heeft, dat moeten de verantwoordelijke mensen bij Roda maar analyseren. Ik vind het niet gepast om daar nu mijn mening over te geven. Ik ben een half jaar geleden gestopt als adviseur in Kerkrade, dus dan moet je niet nu alsnog op de voorgrond treden vind ik. Maar iedereen wist dat het een heel zwaar seizoen zou worden. Dat is ook gebleken.”

Paul Penders, directeur MVV

„Nee, wij hebben ons er niet druk om gemaakt dat MVV na de promotie van Fortuna Sittard als enige Limburgse profclub in de eerste divisie achter zou gaan blijven. Het is heel mooi wat Fortuna gepresteerd heeft. Voor ons was en is dat vooral een stimulans om er alles aan te doen om daarbij aan te haken. Doordat Roda nu degradeert, is de boel wel weer wat meer in evenwicht: twee Limburgse clubs in de eredivisie, twee in de eerste divisie. Per saldo blijft het voor ons dus min of meer hetzelfde. Maar voor Roda en de mensen daar op kantoor is dit natuurlijk vreselijk. Financieel is dit een heel zware klap voor de club. Te zwaar eigenlijk door het wegvallen van de tv-gelden. Wat mij betreft zou er in het Nederlandse voetbal een soort financiële overgangsregeling moeten komen om die pijn te verzachten. Ik wens ze veel sterkte in Kerkrade.”

Sef Vergoossen, oud-trainer Roda

„Dit is heel hard aangekomen. Ook bij mezelf. Maar na dat gelijkspel in Almere had ik al mijn twijfels. Ik heb zelf als trainer met VVV vijf keer nacompetitie gespeeld. En dan moet bij een team echt alles op scherp staan. Daar had ik wat Roda betreft toch wat bedenkingen bij. Maar zoals Jeu Sprengers indertijd bij VVV al zei: de charme is dat we er zo af en toe uitvliegen zodat we ons ook weer kunnen verheugen op het feest van de promotie. Alleen is het op het moment dat je aan de verkeerde kant zit even niet zo leuk.

Het voordeel van deze situatie is dat de club in de eerste divisie onder veel minder druk verder kan bouwen aan de structuur die nodig is. En ik denk dat je ook met minder geld een team bij elkaar kan brengen dat attractief kan voetballen. Het is in ieder geval zaak om je niet opnieuw te vergalopperen. Dat is al te vaak gebeurd.”
wo 16 mei 2018 om 08:52 - 16 mei 2018 om 08:52 # 21678
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 26 april 2024 om 20:00
De Toekomst



Jong Ajax


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement