×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
butcher


ermindo armino
HOOGSPANNING
Smaakmakers van Roda moeten nu opstaan
Vol vertrouwen ging Roda JC de play-offs in, maar na een teleurstellende avond (0-0) in Almere wacht morgen in Kerkrade een return onder hoogspanning. Het zal veel beter moeten, dat is duidelijk.
DOOR ROEL WICHE

KERKRADE

Elke toeschouwer die in de Roda-fanshop een kaartje koopt voor de wedstrijd tegen Almere City (morgenavond, 20.00 uur) krijgt ingepeperd waarom juist hún club in moeilijke tijden zo vaak onvermoede krachten vindt. Pal naast de kassa hangt een klassiek retro-shirt met een tekening van een koempel, met daaronder de tekst Wees moedig, zelfverzekerd, onverschrokken, krachtig, vol lef en draag onze kleuren met trots. Stichtelijke woorden met een jaren zestig-geur, maar nog altijd o zo actueel.

Zelfverzekerdheid en lef zullen de spelers van Roda JC nodig hebben, nu de ploeg zichzelf in een ongemakkelijke positie heeft gemanoeuvreerd. Na een sterk eindschot in de competitie waren de Kerkradenaren zwaar favoriet tegen Almere City, een middenmoter uit de eerste divisie, maar het tegenvallende gelijkspel (0-0) in de Flevopolder donderdagavond heeft de verhoudingen veranderd. Plots is het de eredivisionist die moet oppassen: één doelpunt van Almere zou zomaar degradatie kunnen betekenen. Het zijn de bijzondere wetten van de play-offs, waarin een enkel moment de gevoelstemperatuur van een heel seizoen kan bepalen.

Moeten alle alarmbellen nu rinkelen in Kerkrade? Nee, vindt captain Adil Auassar. De spelersgroep van Roda beschouwt de moeizame vertoning tegen het fris voetballende Almere als een incident, niet als een zorgwekkende trend, bezweert de 31-jarige routinier, inmiddels ervaringsdeskundige in playoff- en degradatievoetbal. „Het was niet goed, dat heeft iedereen kunnen zien. Maar we moeten nu niet plotseling in de war gaan raken. Zondag spelen we op ons vertrouwde veld, voor eigen publiek. Dan moeten we het gewoon afmaken.”

Het was niet goed, dat heeft iedereen kunnen zien. Maar we moeten nu niet plotseling in de war gaan raken. Aanvoerder Adil Auassar
Voorwaarde is dan wél dat de smaakmakers van de ploeg opstaan. Donis Avdijaj was in Almere onzichtbaar en pakte een onnodige gele kaart, iets waarop hij in de rust door coach Robert Molenaar werd aangesproken. Dani Schahin was geen schim van de sterke targetman in de competitie. En Simon Gustafson had het lastig met de agressieve aanpak van Almere. „In alle afdelingen ging er iets niet goed”, beseft Molenaar, die niet zijn tactiek gaat aanpassen voor het zenuwenspel morgenavond. „Eigenlijk is het strijdplan hartstikke makkelijk: we moeten vasthouden aan de speelwijze die we dit seizoen hebben ingeslepen. Met de juiste balans tussen aanvallen en verdedigen. Of ik me zorgen maak over de afloop? Ik concentreer me eerst op zaken die ik nu kan beheersen.”

Roda JC trainde gistermiddag achter gesloten deuren en zal dat vandaag opnieuw doen. Molenaar verwacht dat iedereen morgen genoeg hersteld is om met een ongewijzigde basis aan te treden. De ruim zevenduizend seizoenkaarthouders hebben vrij toegang tot de wedstrijd. Samen met de vrije verkoop waren gisteren zo’n tienduizend stoeltjes vergeven.
za 12 mei 2018 om 07:40 - 12 mei 2018 om 07:40 # 19469
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
maandag 01 april 2024 om 20:00
De Herdgang



Jong PSV


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement