×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
butcher


bas quaedvlieg
Kampioenvan de play-offs
Emoties, zenuwen, hoogspanning. Voor de vijfde keer in tien jaar is Roda JC veroordeeld tot de play-offs. Als een overlevingskunstenaar wist de Kerkraadse ploeg alle eerdere edities te winnen. De hoofdrolspelers over hun gouden moment.
Nee, nooit eerder op een voetbalveld was hij zo euforisch. Alsof hij het noodlot had afgewend, zo intens was de oerkreet van Daryl Werker nadat hij vorig seizoen tegen MVV met zijn hoofd het doelpunt had gemaakt dat Roda JC voor de eredivisie behield. Alle opgekropte spanning kwam eruit na een onwaarschijnlijk seizoen, waarin de trainer (Yannis Anastasiou) en de technisch directeur (Ton Caanen) de laan uit waren gestuurd en de kandidaat-eigenaar (Aleksei Korotaev) in de cel was gestopt. Werker: „De druk was enorm, zoiets had ik nog nooit eerder meegemaakt. En dan speelden we ook nog tegen MVV, een zeer beladen wedstrijd. In de media hadden ze het over de Wedstrijd van de Eeuw. De spanning in het stadion was letterlijk voelbaar. Op de foto’s zie je hoe groot de ontlading was, ik schreeuw het uit. ’s Avonds hebben we met de hele selectie een feestje gebouwd, in het stadion. Toen ik thuiskwam, was het hele huis versierd met Roda-attributen.”

In zijn hoofd had hij al diverse malen dit droomscenario uitgetekend. Daryl Werker (23), opgeleid in eigen jeugd, als de Redder van Roda. Twee keer eerder had hij de play-offs, het zinderende slot van het seizoen, al meegemaakt. „Toen Fledderus die goals tegen Sparta maakte, zat ik als A-junior op de bank. Ik was pas 17 jaar. En ook in de wedstrijd bij NAC, met het doelpunt van Tom van Hyfte, zat ik in de dug-out. Toen had ik geen basisplaats, die had ik vorig seizoen wel.”

Dit seizoen zal hij de ontknoping wellicht opnieuw vanaf de bank moeten volgen. De centrale verdediger verloor voor de winterstop zijn plaats in het elftal en kreeg vervolgens last van een knieblessure. Inmiddels is hij weer volledig hersteld. „Ik richt me op volgend seizoen, maar hopelijk kan ik deze play-offs nog van waarde zijn. Nee, het is nog lang niet gelopen. We zijn de competitie sterk geëindigd, maar we mogen geen enkele tegenstander onderschatten. Kijk maar naar Cambuur - Dordrecht.”
wo 09 mei 2018 om 06:20 - 09 mei 2018 om 06:20 # 18488
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 26 april 2024 om 20:00
De Toekomst



Jong Ajax


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement