×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
butcher
Het schot van drie miljoen
Hoeveel doelpunten Tom van Hyfte ook nog in zijn carrière zal maken, zijn naam blijft voor altijd verbonden aan dat ene moment op 31 mei 2015, laat in de middag in Breda. Zijn gouden schot in de verlenging tegen NAC (1-2) werd ook al wel de goal van drie miljoen genoemd, omdat het financieel wankele Roda in één klap verlost werd van de eerste divisie. Vergeten zal de 32-jarige Belgische middenvelder die krankzinnige wedstrijd nooit, al was het maar omdat een grote juichfoto zijn huiskamer siert. „Toen ik vorig jaar wegging bij Roda heb ik die foto als afscheidscadeau gekregen. Die promotie was het hoogtepunt in mijn carrière. Tot diep in de nacht hebben we feest gevierd in de discotheek in het Parkstad Limburg Stadion. Alle emoties kwamen los na wat drankjes. Rick Plum (interim-coach, red.) en ik vielen elkaar om de hals. Tranen. Tranen van vreugde.”

Hoe dicht vreugde en verdriet in de voetbalwereld bij elkaar liggen, ondervond Van Hyfte dit seizoen. Met zijn huidige ploeg Beerschot Wilrijk, die uitkomt op het tweede niveau in België, kwam hij in de promotiewedstrijden tegen Cercle Brugge in precies dezelfde situatie als destijds in Breda. Na een 1-0 winst in de thuiswedstrijd scoorde Van Hyfte in de return bij een 2-0 achterstand in de 85ste minuut de 2-1. Goed voor promotie. Maar in de slotminuut viel alsnog de 3-1, via een omstreden penalty. „Ik ben er weken kapot van geweest. Dat was dus het dieptepunt in mijn loopbaan.”

Van Hyfte volgt Roda nog altijd op de voet. Met de huidige vorm, zegt hij, moet een nieuwe Houdini-truc via de play-offs goed te doen zijn. Maar garanties zijn er niet, waarschuwt hij als ervaringsdeskundige, met liefst vijf nacompetities (MVV en Roda) achter zijn naam. „Het zijn duels op zich, zoals bekerwedstrijden. Het is niet altijd de favoriet die wint. Maar dit Roda heeft kwaliteit genoeg om het weer te redden.”
wo 09 mei 2018 om 06:18 - 09 mei 2018 om 06:18 # 18485
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
maandag 01 april 2024 om 20:00
De Herdgang



Jong PSV


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement