×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
butcher


Laurens Eggen
Schahin en Auassar: flow vasthouden
De omgekeerde wereld gisteren in de catacomben van De Koel. Bedrukte gezichten bij het veilige VVV en glimlachende spelers van Roda JC die zich op kunnen maken voor de nacompetitie.
DOOR HANS STRAUS

VENLO

Adil Auassar en Dani Schahin, ze zijn allebei ervaringsdeskundigen bij Roda JC wat betreft de impact van de nacompetitie. Zij weten hoe belangrijk de 4-1-zege van Roda in De Koel tegen VVV kan zijn voor het gevoel van hun ploeg richting het verlengstuk van de competitie.

Sterk samenspel

Doelpuntenmaker Schahin: „Wij hebben niet alleen goed gespeeld, we hebben ook mooie goals gemaakt. Met sterk samenspel”, vertelde de aanvaller. „Het ligt voor de hand om nu te zeggen dat dit een makkelijke overwinning was, maar dat is niet zo. Dit was een zeer geconcentreerde teamprestatie, zoals we die de laatste weken steeds hebben laten zien. Nu is het zaak om gezond te blijven in de thuiswedstrijd tegen ADO, want die laatste wedstrijd doet er niet meer toe. Want we spelen sowieso nacompetitie, dus is het zaak de positieve flow mee te nemen naar de play-offs.’’

Zo dacht Auassar, eveneens doelpuntenmaker, er ook over. „Het kan mij niet schelen tegen wie we spelen. We weten nu dat het nacompetitie wordt , dus gaan we ons daar volledig op richten. Dat kunnen wij, dat hebben we bewezen. Wij hebben vertrouwen, want we gingen er vanuit hier in Venlo te kunnen winnen”, aldus Auassar. „Een paar weken geleden stonden wij onderaan en was iedereen heel negatief over ons. We konden er niks van. En nu ligt FC Twente eruit. Zo snel kan het gaan in de voetballerij. Maar we moeten met beide benen op de grond blijven staan, want we spelen nacompetitie. Toch kun je aan ons zien dat we goed in ons vel zitten en dat het voetbal dat we al het hele seizoen proberen te spelen er nu uitkomt. ’’

Volgens Schahin mag die goede slotfase van de competitie er bij Roda JC niet toe leiden dat de ploeg zelfvoldaan aan de nacompetitie begint. ,,Wij weten hoe dat het afgelopen seizoen is gegaan toen we tegen Helmond Sport aan de rand van de afgrond hebben gestaan. Wij moeten ons volledig blijven concentreren en ons niveau halen, dan zijn wij een ploeg die niet wakker hoeft te liggen van een tegenstander uit de eerste divisie.”

Tandvlees

Tevreden gezichten bij Roda , berusting bij VVV. Doelman Lars Unnerstall kreeg alleen tegen PSV thuis meer tegentreffers te verwerken dan in het treffen met Roda JC. „Wij hebben niet goed gespeeld”, aldus de goalie. „Vergeet niet dat we een jonge ploeg hebben die voor een groot deel voor het eerst op het hoogste niveau heeft moeten spelen. We lopen op ons tandvlees, maar we hebben een prima seizoen gedraaid waarin we drie wedstrijden voor het einde van de competitie veilig waren.”
ma 30 april 2018 om 07:13 - 30 april 2018 om 07:13 # 16836
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 19 april 2024 om 20:00
Parkstad Limburg Stadion



Roda JC Kerkrade


De Graafschap

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement