×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
Hutch
Geen nieuws levert niks op. Beter is het om het zelf te maken. Maakt niet uit als je het vervolgens zelf moet ontkrachten.

In de laatste alinea 'zou' Club Brugge van alles. Het Belgische enthousiasme 'zou'zijn afgenomen, Roda 'zou'een optie zijn om Club-talent te laten rijpen, en Brugge 'zou' ook andere buitenlandse clubs op het oog hebben...

Superspannend allemaal. Maar ook louter speculatief. Waar zijn de feiten?

Erg jammer, Roel...

zo 22 april 2018 om 01:18 - 22 april 2018 om 01:18 # 15755
butcher
OBSTAKELS

Is Club Brugge geïnteresseerd in een overname van Roda JC of niet? De avances van de Belgen leken aanvankelijk serieus, maar onderweg zijn er de nodige obstakels opgedoemd.
DOOR ROEL WICHE

KERKRADE

Eén ding staat in ieder geval vast: voorzitter Bart Verhaeghe van Club Brugge, een puissant rijke vastgoedmagnaat die veel invloed heeft in het Belgische voetbal, heeft de afgelopen tijd een aantal keer om de tafel gezeten met Roda-eigenaar Frits Schrouff en diens adviseurs. Verhaeghe bevestigde dat gisteren tegenover diverse Belgische media. En ook goed ingevoerde bronnen rond Schrouff – die zelf niet bereikbaar was voor een reactie – beweren dat er is gesproken met de Brugge-topman.

Maar daarna lopen de lezingen uiteen. Uit het Kerkraadse kamp sijpelen berichten door dat Schrouff er zeer serieus werk van heeft gemaakt om zijn aandelen onder de aandacht te brengen van Verhaeghe. De zakenman is succesvol, heeft een degelijke reputatie in België en is een heel andere partij dan bijvoorbeeld Salar Azimi, de Nederlands-Iraanse miljonair die al champagne spuitend flirtte met Roda. En Club Brugge geldt als een Belgische topclub, met diverse dwarsverbanden met Roda. Zo speelde de sterspeler van Brugge, Ruud Vormer, in het verleden in het Parkstad Limburg Stadion.

Maar het enthousiasme van de Brugge-delegatie zou flink afgenomen zijn na onderzoek van de boeken van Roda JC. De financiële situatie van de Kerkraadse club is nog altijd wankel. Elk seizoen wordt met een aanzienlijk tekort afgesloten en Schrouff moet voortdurend alle gaten dichten. Verhaeghe zei gisteren tegen Het Laatste Nieuws dat een overname niet aan de orde is. Het zou louter om een mogelijke samenwerking gaan. ,,Club onderzoekt verschillende pistes om sterker te worden. We willen onze jonge talenten meer speelgelegenheid op goed niveau bieden. Roda is een optie, maar op dit moment is er helemaal niets concreet.” Brugge zou ook Slask Wroclaw (Polen) en het Deense Lyngby in het vizier hebben als een soort satellietclub. Volgens bronnen rond Schrouff zijn er nog andere investeerders in beeld. Aleksei Korotaev, nog steeds geen vrij man, is geen topkandidaat meer.
za 21 april 2018 om 07:46 - 21 april 2018 om 07:46 # 15677
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 26 april 2024 om 20:00
De Toekomst



Jong Ajax


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement