×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
butcher
MEERDERHEID AANDELEN
Roda dicht bij afspraak met investeerder
Roda JC is in vergevorderde onderhandelingen met een investeerder die interesse heeft in de meerderheid van de aandelen. Het betreft een partij die al in voetbal actief is en niet onbekend is met de Nederlandse markt.
DOOR ROEL WICHE

KERKRADE

Dat bevestigen goed ingevoerde bronnen in en om de Kerkraadse club. De naam van de investeerder wordt in Roda-kringen geheim gehouden gedurende de onderhandelingen. Die zouden in een afrondende fase zijn, maar dat biedt nog geen garantie dat de deal definitief zal doorgaan. Roda-eigenaar Frits Schrouff, die voorlopig niets kwijt wil over een mogelijke koper, zegt nadrukkelijk dat hij alleen in zee wil gaan met een betrouwbare partij. „Ik wil Roda in zo goed mogelijke handen achterlaten. Dat is mijn grootste wens.”

Roda en de kandidaat-investeerder zijn al geruime tijd achter de schermen met elkaar in gesprek. Aleksei Korotaev blijft ook in beeld, maar hij zou op dit moment vooral in aanmerking komen voor een minderheidsbelang. Korotaev stortte vorig jaar twee miljoen euro op de rekening van een notaris in Heerlen. De Kerkraadse club hoopt dat dit bedrag snel wordt vrijgegeven. De Zwitsers-Russische zakenman zou dan in ruil twintig procent van de aandelen krijgen. Voorwaarde is wel dat hij komende maandag volledig wordt vrijgesproken door de rechtbank in Dubai.

De vraag is of Korotaev interesse heeft in een minderheidsbelang naast een grote investeerder. De 31-jarige miljonair was oorspronkelijk van plan om trapsgewijs de aandelen over te nemen, tot een aantal van tachtig procent. Die optie is nu niet meer vanzelfsprekend. Schrouff laat doorschemeren dat hij niet blij is met de voortdurende vertraging van het project Korotaev, die al meer dan veertien maanden verwikkeld is in een juridisch conflict en maandag hoopt zijn naam definitief te zuiveren. „Aleksei zal met een heel goed plan moeten komen”, zegt Schrouff, die omringd wordt door een kleine groep adviseurs. Roda probeert zo snel mogelijk contact te zoeken met Korotaev om te horen wat zijn plannen zijn.

Ook andere partijen azen op de koop van Roda JC. De flamboyante Nederlands-Iraanse zakenman Salar Azimi maakte zijn interesse meermaals duidelijk, maar Roda houdt de boot af. Ook de naam van Merab Jordania wordt nadrukkelijk genoemd in Kerkrade. De voormalige baas van Vitesse, die nogal wat stof deed opwaaien, zei onlangs in Voetbal International dat zijn oudste zoon een club in Nederland wil kopen. Maar ook voor Jordania blijven de deuren van het Parkstad Limburg Stadion dicht, zo verzekeren ingewijden.
za 07 april 2018 om 08:21 - 07 april 2018 om 08:21 # 12773
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 26 april 2024 om 20:00
De Toekomst



Jong Ajax


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement