×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
butcher
NIEUW CONTRACT EINDELIJK VISIE


DOOR TIM

Je bent tevreden over een trainer of je bent het niet. Zo simpel is het. Roda JC is blij met Robert Molenaar en dus werd zijn contract verlengd. Daar is geen speld tussen te krijgen, ook niet nu Roda twee cruciale wedstrijden tegen Heracles en Sparta heeft verloren. Het is ridicuul om te denken dat Molenaar twee weken geleden de juiste man voor de toekomst was en nu ineens het veld zou moeten ruimen.

Wat dat betreft getuigde de nieuwe verbintenis juist van visie. Een blik op de toekomst die in het verleden net zo vaak ontbrak als Jari Litmanen in een basiselftal. Niet blind achter de ranglijst of een bal op de paal aanrennen, het valt alleen maar te prijzen.

Dat Roda nu met de handen op de rug zit, is waar. Molenaar alsnog ontslaan zou zelfs voor Roda-begrippen absurd zijn. Maar liever in een moeilijke periode al vastzitten aan een trainer dan het eeuwige gezwalk. De selectie van Roda behoort tot de slechtsten in de eredivsie en dan ligt degradatie altijd op de loer. Wat dat betreft heeft Roda geleerd van het verleden. Nieuwe trainers konden van de koempelclub geen stabiele eredivisieploeg maken en een opvolger zal dat nu niet veranderen.

Als voorbeeld voor het tegendeel wordt nog wel eens de ontsnapping van een jaar geleden aangehaald. Toen Roda aan de hand van interim-trainer Huub Stevens op de valreep MVV buiten de eredivisie hield. Schokeffect of niets minder dan mazzel? Feit is dat als de kopbal van Thomas Verheijdt net wel was binnengevallen, Huub Stevens niet op het schild was gehesen, maar met pek en veren zou zijn afgeserveerd.

Loskomen van die sentimenten is in de voetbalwereld moeilijk, zo niet onmogelijk. Supporters zijn machtiger dan ooit en ook bij Roda klinkt op de tribunes de roep om het vertrek van de trainer steeds luider. Hopelijk vergaat het die fans net zoals hun collega’s bij PSV en Feyenoord. Ook daar wilden supporters recent van hun trainer af, om een jaar later weer in polonaise achter dezelfde roerganger aan te lopen.

Robert Molenaar zou ongetwijfeld tekenen voor een PSV- of Feyenoord-scenario, net zoals hij tekende voor nog een jaar bij Roda JC. „Ik denk niet dat een vervanger het beter zou doen”, zei hij zaterdagavond na de pijnlijke nederlaag tegen Sparta. Een uitspraak waar de Roda-leiding volledig achter staat getuige de contractverlenging. Twee verloren wedstrijden, of in het ergste geval degradatie, zouden daar niets aan mogen veranderen.
wo 14 maart 2018 om 16:54 - 14 maart 2018 om 16:54 # 8497
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
maandag 01 april 2024 om 20:00
De Herdgang



Jong PSV


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement