×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
Bahbahbah
Belachelijk, echt weer iets voor Het Roda van de laatste 5jr.....ga lekker zo door en we spelen binnenkort kelder juup
di 06 maart 2018 om 18:54 - 06 maart 2018 om 18:54 # 6613
butcher
Stevens: Roda doet niets met mijn advies
Huub Stevens heeft zich teruggetrokken als adviseur van Roda JC. De ex-trainer vindt dat met een aantal adviezen niets is gedaan en trekt daaruit zijn conclusies. Hij beperkt zijn rol voor de Kerkraadse club tot scouting op de Duitse markt.
DOOR ROEL WICHE

Roda JC haalde Huub Stevens (64) zes dagen voor het einde van het vorige seizoen terug naar Kerkrade om de club te behoeden voor degradatie. Na bloedstollende play-offs tegen MVV werd de coach in het Parkstad Limburg Stadion als de Redder van Roda op de schouders gehesen. Stevens gaf daarna aan dat hij de club graag verder wilde helpen en kreeg een rol als adviseur. In de transferperiode was hij nauw betrokken bij het scouten van enkele Duitse spelers. Maar in de maande daarna daarna kreeg hij het gevoel dat zijn rol als adviseur niet meer op waarde werd geschat. „Ik heb een aantal keer advies gegeven, maar daar werd niets mee gedaan. Nou, dan hoeft het voor mij niet meer. Of dit pijn doet? Ja, zo kun je het stellen. Ik heb in de play-offs een geweldige week gehad, waarin ik met de spelers en de technische staf uitstekend heb gewerkt. Ik had Roda graag dit seizoen verder geholpen.”

Stevens, die in het verleden twee keer eerder coach in Kerkrade was, wil niet ingaan op de vraag welke adviezen zouden zijn genegeerd en door wie. „Ik wil niet natrappen naar de club. Dat vind ik niet netjes.” Stevens zegt dat hij sinds december geen wedstrijden van Roda meer heeft bezocht. Dat komt niet alleen door onvrede over zijn rol als adviseur maar ook, zo zegt hij, door zijn bemoeienis met Schalke 04, waar hij in de raad van commissarissen zit. „Dat kost de nodige tijd. Roda zit nog altijd in mijn hart, maar bij Schalke ben ik het meest succesvol geweest. Ik kom daar graag.”

Hoewel hij zich als adviseur heeft teruggetrokken, blijft Stevens wel bereid om voor Roda JC rond te kijken op de Duitse markt. Zo was hij nauw betrokken bij de huur van Donis Avdijaj (Schalke). „Dat doe ik voor Harm (technisch directeur Van Veldhoven, red.). Ik blijf bereid om hem te helpen.”

Algemeen directeur Wim Collard en Harm Van Veldhoven zeggen verrast te zijn door de uitspraken van Stevens. Collard: „We hebben nooit iets gemerkt van enige onvrede bij Huub. We hebben in de transferperiode intensief met hem samengewerkt, dat was ook de bedoeling. Daarna zijn er wat minder contacten geweest. Ik ben me van geen kwaad bewust.” Van Veldhoven onderstreept dat. „Ik ben hierdoor verrast. Huub heeft goede contacten in Duitsland en daarin werken we naar mijn mening goed samen.”

Ook Roda-eigenaar Frits Schrouff zegt van de prins geen kwaad te weten. „Ik bel Huub ongeveer een keer in de twee maanden en dan praten we bij over de club. Huub krijgt goed betaald en levert ook goed werk.”
di 06 maart 2018 om 06:16 - 06 maart 2018 om 06:16 # 6423
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 26 april 2024 om 20:00
De Toekomst



Jong Ajax


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement