×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
Hutch
Mag natuurlijk wel. Maar in goede columns kom je het niet tegen.
ma 05 maart 2018 om 22:39 - 05 maart 2018 om 22:39 # 6411
butcher
In een column mag zeker het woord 'ik' gebruikt worden. De meester der columns, Simon C, deed niets anders.
ma 05 maart 2018 om 22:23 - 05 maart 2018 om 22:23 # 6410
Hutch
Politiek zeer correct goedmakertje.

Afgezien daarvan: in een goede column komt het woord 'ik' niet voor.


ma 05 maart 2018 om 21:54 - 05 maart 2018 om 21:54 # 6406
butcher
Vind het een hele nette en rationele column van deze 'zeikerd'.
ma 05 maart 2018 om 21:21 - 05 maart 2018 om 21:21 # 6394
butcher
COLUMN
Krachtig signaal
Er zijn lezers die me vast niet zullen geloven. Voor sommigen van u blijf ik tenslotte die zeikerd die een hekel heeft aan Roda JC. Maar gelooft u me of niet, mensen, ik had oprecht de intentie ditmaal een positief, goed geluimd stukje te fabriceren. En dat zeg ik niet omdat ik De Limburger wil behoeden voor wéér een stapel boze brieven. Ik meen het. Vandaar dat ik vrijdagavond eens goed ging zitten voor de tv. Heracles-thuis; gevoelsmatig was dat immers zo’n affiche waar mogelijkheden zouden liggen.

En om nog even in die positieve flow te blijven: alle complimenten aan de Roda JC-leiding die afgelopen week een krachtig signaal gaf door Robert Molenaar, een eventuele degradatie ten spijt, ook na dit seizoen aan te houden als trainer. Die boodschap verraste me positief. Veel bestuurders, zie FC Twente en Sparta, kiezen in een situatie van degradatiestress immers de weg van de minste weerstand en sturen hun trainer weg. Gelukkig nam Harm van Veldhoven de enige juiste beslissing: doorgaan met Molenaar. Want voor zover ik het van de buitenkant kan beoordelen, is hij gewoon een prima trainer. Evenwichtig. Rustig. Behoorlijke staat van dienst als speler bovendien.

Daarom had ik de club een zege op Heracles zo gegund. Simpelweg als beloning van zo’n besluit om ook onder druk vast te houden aan je technische beleid. Maar, zoals zo vaak dit seizoen, ging het weer mis. ‘Geen onwil, maar onmacht’, kopte deze krant zaterdag. Exact. Er viel Roda JC inderdaad weinig te verwijten, in elk geval geen gebrek aan inzet. Niemand van die jongens wekte de indruk het allemaal wel best te vinden, de nijpende situatie waar de club in zit. Laat staan dat ze niet voor Molenaar willen knokken.

De harde conclusie is domweg dat dit Roda JC te weinig kwaliteit heeft om bij die onderste drie ploegen weg te komen.
De harde conclusie is domweg dat dit Roda JC te weinig kwaliteit heeft om bij die onderste drie ploegen weg te komen. Want het blijft natuurlijk geen pech, zoveel kansen missen in een wedstrijd of een zondagsschot van Brandley Kuwas dat opeens binnen vliegt. Uiteindelijk is er een patroon zichtbaar. En dat patroon is dat Roda van die zeventien nederlagen te vaak net ‘ongelukkig’ aan de verkeerde kant van de score zat.

Maar om toch positief te blijven: ik zie dit Roda JC er wel in slagen één club boven te blijven op de ranglijst. Juist vanwege de rust die Van Veldhoven creëert, juist nu je ziet dat spelers er alles aan doen. Hoe cliché ook, zo’n Kuwasje moet gewoon eens aan de goede kant vallen. Ik hoop en verwacht zaterdag tegen Sparta. Al was het alleen maar als bewijs van de stelling dat vasthouden aan een visie loont. Én om een andere stelling kracht bij te zetten: dat een trainer ontslaan bijna altijd zinloos is.
ma 05 maart 2018 om 21:18 - 05 maart 2018 om 21:18 # 6393
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 26 april 2024 om 20:00
De Toekomst



Jong Ajax


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement