×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
Z12
Ali

Twee factoren zullen allesbepalend zijn voor het volgende seizoen. Ten eerste is dat natuurlijk de vraag op welk niveau Roda dan actief zal zijn. Degradeer je onverhoopt, dan zul je nauwelijks of geen spelers met Eredivisie-ervaring kunnen halen. Een beetje fatsoenlijke voetballer zal geen zin hebben om in de JL te spelen!

De tweede factor is minstens zo belangrijk. Wat gebeurt er met Korotaev? Wordt hij op 29 maart vrijgesproken, dan is de weg open voor zijn eigenaarschap bij Roda (er van uit gaande dat hij nog steeds interesse in Roda heeft). Mocht hij dan daadwerkelijk de nieuwe eigenaar worden, dan heeft Roda eindelijk weer eens financiële mogelijkheden om wel gerichte en kwalitatief goede versterkingen te halen. Als je zulke spelers een "fantastisch" salaris biedt, gaan ze gegarandeerd overstag en komen ze naar Roda. Met het vermogen van Korotaev mag dat geen probleem zijn!

Het meest ideale scenario is dus uiteraard handhaving in de Eredivisie en dat Korotaev wordt vrijgesproken en vervolgens de nieuwe eigenaar wordt!
ma 05 maart 2018 om 15:56 - 05 maart 2018 om 15:56 # 6336
Ali
Eens met Z12

Van Veldhoven valt weinig tot niets te verwijten. Met een lege portomonee, vind ik dat hij nog redelijk heeft ingeslagen.

Zet eens de spelers die Harm gehaald heeft, langs de spelers die Caanen gehaald heeft. Dan zie je duidelijk dat Harm gewoon prima werk heeft geleverd.

Probleem is alleen dat we nog steeds TE weinig kwaliteit hebben om met dit team in de ED te blijven. Je vraagt je af hoe het überhaupt mogelijk was dat we met het team van vorig seizoen ons toch nog gered hebben.

Dit team is te goed voor de JL, maar komt tekort voor de ED. We kunnen alleen maar hopen dat we geen 18e worden, die Play-offs redden we wel, daar ben ik heilig van ovetuigd. Maar om geen 18e te worden is een hels karwei.

Voor volgend seizoen voorzie ik wel heel veel problemen om een ED waardig team op de been te krijgen. Slechts 5 spelers waarvan het contract doorloopt, en op dit moment is nog niet duidelijk op welk niveau Roda volgend jaar speelt. Tel daarbij op dat Roda de afgelopen jaren een behoorlijk slechte naam heeft gekregen en je kunt alleen maar respect hebben voor Harm, die ondanks deze kennis, toch bij Roda is ingesprongen.
ma 05 maart 2018 om 14:40 - 05 maart 2018 om 14:40 # 6329
Z12
Hutch

Van een kale kip kun je niet plukken!!

Met uiterst beperkte financiële middelen is het voor geen enkele TD eenvoudig om nieuwe spelers te halen. Ook niet als je als TD een groot netwerk hebt! Je weet vooraf al dat Roda alleen maar kan zoeken naar transfervrije spelers of huurlingen. Verder heeft Roda natuurlijk geen al te beste uitstraling in Nederland als je naar de laatste jaren kijkt in allerlei opzichten.

Zo heeft Van Veldhoven geprobeerd om Slagveer en Falkenburg naar Roda te halen. Geen verkeerde spelers voor Roda, denk ik zo. Als die spelers dan aangeven totaal geen zin te hebben om naar Roda te komen vanwege het imago wat de club heeft, dan kun je Van Veldhoven moeilijk iets verwijten. Zodoende ben je als TD noodgedwongen om die spelers te halen die nu ook echt zijn gehaald.
za 03 maart 2018 om 11:46 - 03 maart 2018 om 11:46 # 5732
Hutch
Te weinig kwaliteit. Het is heel simpel. Ze hebben in Kerkrade niet het vermogen meer om goed te scouten en uit de opleiding komt ook niks. Van Veldhoven heeft het als trainer bij de club aardig gedaan maar met een selectie die Van Geel 'm aanreikte. Dit jaar was zijn opdracht zelf een elftal samen te stellen dat in deze competitie zou kunnen bestaan en daarin heeft hij gewoon gefaald.

Als je van je 26 wedstrijden er 17 verliest kun je ouwehoeren over processen en meer van zulk fraais, maar dan is de realiteit dat je gewoon niet goed genoeg bent.
za 03 maart 2018 om 09:52 - 03 maart 2018 om 09:52 # 5710
butcher


bas Quaedvlieg
EREDIVISIE RODA JC 0 HERACLES 3
Geen onwil, maar onmacht
Eén dag nadat coach Robert Molenaar zijn contract had verlengd, leed zijn ploeg een bittere nederlaag. Niet onwil, maar onmacht straalde tegen Heracles op alle fronten af van Roda JC, dat steeds meer in degradatienood raakt: 0-3.
DOOR ROEL WICHE

KERKRADE

De plichtsbewuste speaker van het Parkstad Limburg Stadion deed nog een aandoenlijke poging om de komende wedstrijd aan te prijzen – ‘hopelijk komen jullie allemaal ook tegen Sparta’ – maar er was bijna niemand die het hoorde, op een avond waarop Roda JC dieper en dieper in zorgen raakte. Bijna driekwart van het publiek had de ijzige tribunes al verlaten, teleurgesteld, aangeslagen of verward over een wedstrijd die weer als een mokerslag aankwam, de zoveelste dit seizoen. Doelman Hidde Jurjus, hoofdschuddend, en Jorn Vancamp, zwaaiend met zijn armen, probeerden de fans op de fanatieke Koempeltribune nog tot bedaren te brengen, waar het gros van hun ploeggenoten op ruime afstand bleef. Maar het kon de deken van radeloosheid, van oplopende vertwijfeling, niet wegnemen. Hoe nu verder, in hemelsnaam?

Net-niet treffers

Aan de wil lag het gisteren niet bij de spelers van Roda JC, integendeel. De hoeveelheid energie die de thuisploeg in de wedstrijd stopte, was misschien wel groter dan ooit dit seizoen. De Kerkradenaren hadden veel balbezit, creëerden in de tweede helft kans op kans, maar uiteindelijk was het allemaal terug te leiden naar een gebrek aan kwaliteit. Waar de onmacht van de thuisploeg afstraalde bij de pogingen om een doelpunt te forceren, van de vele mislukte voorzetten van Mikhail Rosheuvel tot de net-niet treffers van de spitsen, liet Heracles aan de andere kant zien wat effectiviteit en kunde is. De drie treffers waren van grote schoonheid of knap uitgespeeld, allemaal facetten van het spel die voor dit Roda onhaalbaar lijken. „Dit is een behoorlijke dreun voor je hoofd”, vond Robert Molenaar, de coach die een dag eerder nog zijn contract verlengd had. „Maar we zijn hier intussen wel gewend aan mokerslagen.” En zo komt de thuiswedstrijd tegen concurrent Sparta, volgende week, onder 220 volt te staan. Roda kan zich na drie nederlagen op rij niet nóg een echec permitteren.

Nadat de sneeuwschuivers een laatste sprint over het kunstgras hadden getrokken, zocht Roda JC meteen de aanval, in een poging Heracles bij de strot te grijpen. Maar het was de ploeg uit Almelo die de eerste klap uitdeelde. Vansteenkiste maakte een onnodige overtreding en zag even later met een gele kaart op zak hoe Kuwas de bal vanaf 25 meter schitterend in het doel kogelde.

Niemandsland

Roda probeerde verbeten een bres te slaan in de zwartwitte veste. Maar overal ontbrak een fijnbesnaard gevoel aan de bal. Rosheuvel demarreerde keer op keer langs zijn tegenstander, maar elke voorzet eindigde in een wit niemandsland. Alleen El Makrini liet met een schot het kleumende publiek even opveren. Heracles rook zijn kans in de counter en sloeg in de 35ste minuut opnieuw hard toe. Peterson mocht ongehinderd de 0-2 in het doel leggen, al leek hij eerst Rosheuvel een duw te geven. De Roda-spelers keken aan de grond genageld toe. Dit was niet de over-mijn-lijk-mentaliteit die zo gevraagd was, op de momenten die o zo cruciaal zijn.

Waar iedereen bij rust een aanvallende wissel van Molenaar verwachtte, stonden in de tweede helft dezelfde elf aan de aftrap. Na een klein kwartier vergeefs beuken, ging de coach alsnog alles of niets spelen, met de invallers Ngombo en Van Velzen. Roda kreeg vervolgens kans op kans, maar miraculeus ging de bal er niet in. Bij een handsbal schreeuwde het publiek om een strafschop, maar arbiter Kamphuis gaf die niet. Aan de andere kant pareerde Banggaard, ook miraculeus, een Heracles-schot op de lijn.

Na een afgekeurd doelpunt van Heracles startte Roda nog een laatste wanhoopsoffensief. Maar het was Van Ooijen die de wedstrijd met de 0-3 definitief besliste, en de thuisploeg nog dieper in degradatienood stortte.
za 03 maart 2018 om 07:25 - 03 maart 2018 om 07:25 # 5697
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 26 april 2024 om 20:00
De Toekomst



Jong Ajax


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement