×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
dushi
het spijt me dat ik teleurgesteld ben in de communicatie tussen bestuur en supporters ik moet battraaf en hutch gelijk geven diep triest . schijnbaar telt voor hun alleen het aantal verkochte seizoenkaarten .
di 05 juni 2018 om 19:12 - 05 juni 2018 om 19:12 # 28646
Battraaf
hutch
Inderdaad. Vandaag is het één week geleden dat we zijn gedegradeerd. En er is vanuit het bestuur nog niks richting de supporters gezegd geworden.
Maar een mailtje sturen om te zeggen dat we de seizoenskaart moeten verlengen krijgen ze wel voor elkaar. In dat mailtje staat dat we alleen samen de weg omhoog kunnen vinden en levenslang trouw zijn..
Samen betekent in mijn ogen niet alleen maar één richtingsverkeer vanuit de supporters naar de club toe! Nee, dat mailtje en de het verdere zwijgen vanuit de club is bij mij echt in het verkeerde keelgat geschoten.
zo 20 mei 2018 om 23:11 - 20 mei 2018 om 23:11 # 23489
Hutch
Het feit dat we ruim een maand verder zijn sinds de laatste post, komend jaar de Jup in moeten en NIEMAND zich geroepen voelt de supporters over (de toekomst van) de club te woord te staan, geeft ALLES aan over Roda en zijn communicatie met de achterban.

SCC kopen en verder de waffel houden - lijkt het devies. En nooit een kritische vraag stellen.
za 19 mei 2018 om 12:00 - 19 mei 2018 om 12:00 # 22824

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /var/www/vhosts/wijzijnrodajc.nl/httpdocs/forum/view/thread/index.php on line 229

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /var/www/vhosts/wijzijnrodajc.nl/httpdocs/forum/view/thread/index.php on line 232
Supporter Liaison Officer
Voor Groningen uit zijn de entreekaarten sowieso gratis, ongeacht je met de auto of bus gaat. Die afspraak is al enkele jaren tussen FC Groningen en Roda JC.

Bij Roda JC wordt wel degelijk veel waarde gehecht aan de fans en de mening van de fans, dat is ook één van de redenen dat er een SLO op de loonlijst staat van Roda JC. Echter, door de situatie waarin we verkeren is het vaak lastig om een goed (supporters)beleid te voeren. Tegen dat probleem loop ik zelf ook telkens aan... Nu is het vaak brandjes blussen en zodoende worden er regelmatig ad hoc beslissingen genomen.

En nogmaals, kijk eens wat vaker op mijn FB pagina www.facebook.com/SLORodaJC/, ik probeer zo veel mogelijk informatie m.b.t. supporterszaken te delen met jullie.
ma 02 april 2018 om 07:32 - 02 april 2018 om 07:32 # 11929
Hutch
Was een Facebook-filmpje toch waarin hij de supporters bedankte en de Vitesse-actie aankondigde? Ik heb zoiets wel gezien.
Het was allemaal niet Oscar-waardig of zo en erg kort ook, maar alle beetjes helpen.
Er is bij Roda de neiging de eigen achterban wat te onderschatten en niet helemaal serieus te nemen. Dat vind ik niet slim. Wat er na NAC is losgekomen van club naar supporters is prima. Maar dat had wel eerder gemogen.
Misschien dat er bij de club wat angst of schuld bestaat en dat ze liever de achterban ontwijken. Ik zou me dat kunnen voorstellen. Maar juist in tijden zoals deze moet je je tonen. Hopelijk gebeurt er ook iets rond Groningen. Zou verstandig zijn.
zo 01 april 2018 om 21:51 - 01 april 2018 om 21:51 # 11918
butcher
hutch, welk filmpje van Jurjus?
zo 01 april 2018 om 20:04 - 01 april 2018 om 20:04 # 11883
Bahbahbah
Hutch
Onbegrijpelijk dat het nu wel kan, kijk naar je prikker van 28-02, een wereld van verschil qua werklust en teamgeest.
Ook ik heb vaker dan eens geroepen voor mij geen seizoenskaart meer, maar je voelt aan alles dat er nu meer vertrouwen zit en wellicht nog een goede eindsprint gemaakt kan worden. Daarbij is een goede band tussen spelers en supporters onontbeerlijk. Ik sluit me daarom volledig aan bij je voorstel voor Groningen uit! Ook daar kunnen we punten pakken dus zoveel mogelijk bussen naar Gruninge!
zo 01 april 2018 om 12:22 - 01 april 2018 om 12:22 # 11772
Hutch
Actie met de gratis kaarten was prima, het filmpje van Jurjus ook en het spandoek met 'Supporters Bedankt' gisteren was ook slim.

Het is psychologie maar het werkt om je waardering voor de supporters wat vaker uit te spreken en te laten blijken.

supporterliaisonofficer. Stel er a.u.b. alles toe in het werk dat de club de actie van gisteren tegen FC Groningen herhaalt. Het maakt echt verschil.
zo 01 april 2018 om 10:54 - 01 april 2018 om 10:54 # 11754
Koempelforlive
Ze zijn een ding vergeten achter die glazen deuren .
"Supporters zijn het hart van de club"
Zonder supporters geen inkomsten meer dus ook geen club meer .
wo 21 maart 2018 om 01:32 - 21 maart 2018 om 01:32 # 10067
Hutch
Tja, we zijn wat potjes verder en inmiddels de facto gedegradeerd.

Maar in de burelen van het PLS blijft het angstvallig stil. De rust en kalmte bewaren waarschijnlijk. Maar een gebaar naar de supporters, een gespreksavond had een hoop kunnen betekenen. De regio staat op het punt af te haken, mensen willen antwoorden op hun vragen. En dat recht hebben ze na weer een desastreus seizoen ook. Je kunt niet onvoorwaardelijke loyaliteit blijven eisen en NOOIT iets teruggeven.

Maar het is Roda: gemiste kansen zijn ons ding.
zo 11 maart 2018 om 11:37 - 11 maart 2018 om 11:37 # 7792
zon
Hutch

Iets met een spijker en een kop.
do 01 maart 2018 om 10:53 - 01 maart 2018 om 10:53 # 5127

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /var/www/vhosts/wijzijnrodajc.nl/httpdocs/forum/view/thread/index.php on line 229

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /var/www/vhosts/wijzijnrodajc.nl/httpdocs/forum/view/thread/index.php on line 232
Supporter Liaison Officer
Hutch: Thanks voor je feedback, ik ga hiermee aan de slag!
wo 28 februari 2018 om 07:10 - 28 februari 2018 om 07:10 # 5036
MisterK
HUTCH: heel mooi verwoord. Ik sluit me volledig bij je aan.
wo 28 februari 2018 om 02:59 - 28 februari 2018 om 02:59 # 5033
Hutch
Over communicatie gesproken. Met het oog op de cruciale fase in de competitie die aanbreekt vind ik het onbegrijpelijk dat de club geen video-boodschap uitbrengt en op de site, Facebook en Twitter plaatst. Het stadion loopt leeg, het voetbal dat we voorgeschoteld krijgen is niet bepaald hartverwarmend. En nu begint bij een hoop mensen ook nog het idee te leven dat deze selectie er wellicht niet voor de volle 100% tegenaan wil gaan. Erg gevaarlijk.
Als ik iets bij de club te zeggen had haalde ik een aantal spelers voor de camera en liet ik ze de supporters toespreken: de boodschap hoeft geen mea culpa te zijn, maar een stevig signaal dat deze spelersgroep er echt ALLES aan gaat doen om de club in de Eredivisie te houden en dat de steun van de supporters daarbij onmisbaar is lijkt me wel op zijn plaats. Ik denk ook dat zo een hoop mensen die zich nu afvragen waar ze het allemaal voor doen en bezig zijn af te haken (ik ben daar wel een van), wellicht over de streep te trekken zijn. Rodafans hebben begrip voor een elftal dat niet beter kan, waar ze geen begrip voor hebben is een team dat onder deze omstandigheden geen team wil zijn. En daar had het de laatste weken verdacht veel van weg.
Op technisch vlak zullen de trainer en staf er alles aan doen de komende weken beter voor de dag te komen dan in de afgelopen wedstrijden, maar vanuit de leiding kan er meer gedaan worden om mensen aan boord te houden. Het zou daarom goed zijn als er wat actiever contact met de achterban gezocht werd. Zeker nu.
wo 28 februari 2018 om 01:31 - 28 februari 2018 om 01:31 # 5032

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /var/www/vhosts/wijzijnrodajc.nl/httpdocs/forum/view/thread/index.php on line 229

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /var/www/vhosts/wijzijnrodajc.nl/httpdocs/forum/view/thread/index.php on line 232
Supporter Liaison Officer
We zijn met een aantal zaken bezig en één daarvan is het vormen van een supportersraad.
Bij het huidige reguliere supportersoverleg sluiten alleen vertegenwoordigers aan van de erkende supportersverenigingen en fanclubs en daarmee bereiken we maar een klein gedeelte van onze aanhang.
Een mogelijkheid is dat we de "vakvertegenwoordigers" waar ik regelmatig mee communiceer hiervoor gaan gebruiken, deze Rodafans zitten verspreid door het stadion en zijn niet direct betrokken bij de erkende supportersverenigingen en fanclubs. Dit plan moet echter nog uitgewerkt worden maar het streven is wel om dit jaar nog de supportersraad te vormen en hiermee aan de slag te gaan.

Roda JC beseft wel degelijk dat de fans zeer belangrijke 'stakeholders' zijn en indien nodig, steek ik daar nog meer energie in. Zo wordt er achter de schermen ook aan een supportersbeleidsplan gewerkt en ook dat moet dit jaar voltooid worden.

Ik geef toe, we zijn er nog lang niet maar er worden wel stappen in de goede richting gezet. Ook de functie/rol van de SLO wordt steeds meer verankerd binnen de Roda JC organisatie.

Hutch: Mijn reactie gelezen in het topic NAC Breda - Roda JC Kerkrade?
ma 26 februari 2018 om 20:16 - 26 februari 2018 om 20:16 # 4914
Marcel
Ik vind dat Roda een open Club is. Niet alles kun je naar Buiten brengen hoe transparant je ook wilt zijn als Club. Ik denk alleen al die ingelaste supportsavond in het begin van het seizoen.Toen was Robert Molenaar er weliswaar niet bij Maar het gaf toch maar aan dat de open bloot stelde. Wel vind ik dat de Club bepaalde zaken anders had moeten communiceren in de Media,bijvoorbeeld Korateav die al een tijdje in de gevangenis zat,als zoiets via andere Media naar Buiten komt van je het lachertje van heel Nederland.Maar de eerste vereiste is nu dat onze Club in de Eredivisie blijft,liefst direkt en anders Maar weer eens via de Playoffs.
ma 26 februari 2018 om 19:19 - 26 februari 2018 om 19:19 # 4909
TheGentle
Ik sluit me helemaal aan bij Hutch.
zo 25 februari 2018 om 09:38 - 25 februari 2018 om 09:38 # 4193
Hutch
De communicatie tussen de club en supporters mag wat mij betreft wel beter. Zeker in tijden waarin het niet soepel draait is het van belang dat beleidsmakers uitleggen waarom bepaalde beslissingen genomen worden. Alleen zo behoudt je de regie en zorg je voor rust.

Ik vraag me sowieso wel eens af hoe serieus de club zijn eigen supporters eigenlijk neemt. Slechts in extreme crisissituaties komt het tot soms tot een dialoog. Maar supporters zijn niet alleen kritische consumenten die aan boord gehouden moeten worden, het zijn soms ook creatieve geesten, mensen met ideeen waar de club wellicht van zou kunnen profiteren. Als die mogelijk hen geboden werd. Maar ik heb het idee dat de club daar helemaal niet op zit te wachten. Een gemiste kans, wat mij betreft. Al was het maar omdat twee altijd meer weten dan een.
Op het prikbord zie ik dat Wim Collard zich af en toe meldt met een nieuwtje uit de burelen. Heel verstandig vind ik dat. Een hoop onvrede komt voort uit het gevoel niet gehoord te worden. Door informatie te delen haal je in een hoop gevallen de kou uit de lucht. Je ziet dat trouwens nu al gebeuren.

Mijn tip aan de club in de breedste zin: zoek je supporters nog wat vaker op. En niet per nieuwsbrief ov via andere media, maar ook fysiek. Organiseer forums, kwartaalborrels, feestavonden, supporterstoernooien, laat je gezicht zien en vraag mensen persoonlijk naar hun mening. Facebook, Twitter etc. is mooi maar niets heeft dezelfde impact als direct contact.
za 24 februari 2018 om 22:16 - 24 februari 2018 om 22:16 # 4166

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /var/www/vhosts/wijzijnrodajc.nl/httpdocs/forum/view/thread/index.php on line 229

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /var/www/vhosts/wijzijnrodajc.nl/httpdocs/forum/view/thread/index.php on line 232
Supporter Liaison Officer
Graag wil ik weten wat jullie vinden van hoe Roda JC met haar achterban communiceert. Wat gaat goed? Wat kan beter? Welke informatie zouden jullie graag willen ontvangen? Hoe willen jullie informatie ontvangen?
Alle opmerkingen m.b.t. communicatie van Roda JC naar de fans zijn welkom hier!
vr 23 februari 2018 om 15:32 - 23 februari 2018 om 15:32 # 4021
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 26 april 2024 om 20:00
De Toekomst



Jong Ajax


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement