×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
Hutch
Deze PSV-er die achter iedere boom een Ajax-vijand ziet vindt zijn provinciegenoten bij Roda Calomero's. Zit iemand ermee? Ik niet.

NEXT!
za 17 februari 2018 om 23:41 - 17 februari 2018 om 23:41 # 3071
Arko
Super reactie van d'r Géne op Twitter
https://twitter.com/DlSTELVINK/status/963469406859878400
do 15 februari 2018 om 15:31 - 15 februari 2018 om 15:31 # 2854
TheGentle
Niet teveel aandacht aan besteden.
wo 14 februari 2018 om 16:19 - 14 februari 2018 om 16:19 # 2758
BettyBoob
Laten we massaal een bericht sturen naar de Limburger. Hier zitten we echt niet op te wachten toch!! Hoe kan je zo neerbuigend zijn over de club waar je ooit gespeeld hebt.
di 13 februari 2018 om 18:46 - 13 februari 2018 om 18:46 # 2688
puntertje
Is niet de eerste keer dat hij een sneer uitdeelt aan Roda JC. Misselijke vent. Enige wat die pipo kan doen is telkens negatief schrijven over Roda (notabenen de club die ervoor heeft gezorgd dat hij in het betaald voetbal kwam). Maar zodra hij nergens meer werkt vindt komt hij natuurlijk wel weer bedelen in kerkrade, of ze hem niet toevallig een baantje kunnen aanbieden, aangezien hij is een oud speler die de club altijd een warm hart heeft toegedragen...

Meer woorden ga ik niet aan hem vuil maken aangezien hij flink media geil is. BAH! Waterreus RAUS!

ma 12 februari 2018 om 13:52 - 12 februari 2018 om 13:52 # 2581
limbo
Walgelijke vent
ma 12 februari 2018 om 13:24 - 12 februari 2018 om 13:24 # 2577
Z12
En weer kan onze "topkeeper" uit Lemiers het niet laten om een sneer uit te delen naar Roda en de achterban. Deze keer slaat hij echter de plank VOLLEDIG mis.

Natuurlijk protesteert Roda tegen het onterecht afgekeurde doelpunt in de bekerwedstrijd om haar eigen belang. Dat heeft niets met Calimero-gedrag te maken. Als PEC of AZ hetzelfde was overkomen, hadden die clubs dezelfde stappen ondernomen als Roda nu doet. Geen enkele club onderneemt de gang naar de rechter om in het algemeen belang iets gewijzigd te krijgen.

Ook het commentaar op het spandoek "FreeKorotaev" slaat nergens op. Dit heeft helemaal niets met slachtofferrol te maken, zoals Waterreus beweert. De supporters zien de Rus graag definitief vrijgesproken worden om slechts één reden: Roda heeft dringend behoefte aan grote zakken met geld. Als Korotaev op het moment van dat spandoek de enige geïnteresseerde is om Roda inderdaad van die grote zakken met geld te voorzien, dan is het logisch dat de achterban vurig hoopt op vrijspraak van hem. Mag de achterban dit dan volgens Waterreus niet naar buiten toe kenbaar maken? Over Calimero-gedrag gesproken!!!
ma 12 februari 2018 om 10:07 - 12 februari 2018 om 10:07 # 2566
butcher

Grote kans dat u zich straks weer onderdompelt in het carnavalsgebeuren. En dat gun ik u van harte. Maar aan mij is het niet besteed. Dus mocht u in de kroeg worden aangesproken door een evenbeeld van George Clooney: ik ben het niet. Net zo min dat u me ooit bier zult zien drinken of een vlaaipunt weg ziet happen. In die zin ben ik een atypische Limburger.

En dat is gek, want verder voel ik me in veel één met de provincie. Ik heb een prachtige, zorgeloze jeugd gehad in Lemiers en wanneer ik mijn moeder bezoek voelt dat oprecht als thuiskomen. Heus, ik ben een trotse Limburger.

Er is eigenlijk maar één ding waar ik me aan stoor: dat Calimero-gedrag. Zaterdag kwam die ergernis weer opborrelen toen ik in deze krant las dat Roda JC ‘de koppen bij elkaar steekt’ nu de KNVB het protest tegen de bekeruitschakeling tegen Willem II afwijst. Een gang naar de rechter wordt zelfs overwogen. Want, zo zei technisch directeur Harm van Veldhoven: „We laten ons niet zomaar aan de kant zetten.”

Zelfspot is dé remedie om van dat klaag-gedrag af te komen.
Begrijpt u me niet verkeerd, hoor. De frustratie snap ik. Maar wat ik zo vermoeiend vind, is die verongelijkte ‘oh wat zijn we weer genaaid-toon’. Kijk, als je als club de techniek van het fenomeen videoscheidsrechter wilt verfijnen, de spelregels helderder wilt, ervoor wilt zorgen dat alle kinderziektes eruit gaan, kan ik me er iets bij voorstellen dat je naar een rechter stapt. In het grotere belang dus, dat van de Voetbal BV Nederland.

Maar daar is het Roda helemaal niet om te doen. In Kerkrade gaat het puur om het eigen individuele Calimero-belang. Ze willen alsnog naar de halve finale, hoe nadrukkelijk die internationale voetbalassociatie IFAB ook stelt dat beslissingen van een scheidsrechter bindend zijn, ook na foutief advies van de videoscheidsrechter. Zoals ze zich bij Roda zo vaak tekortgedaan voelen.

Neem die fans die een spandoek ophangen met daarop de tekst: Free Korotaev. Zo van: zelfs in Dubai hebben ze een hekel aan ons Roda. En zo kan ik nog wel meer voorbeelden opnoemen waarin de club model staat voor die eeuwige slachtofferrol, voor zelfmedelijden, voor die ‘iedereen is tegen ons-mentaliteit’.

Videoscheidsrechter-gate is er slechts het zoveelste voorbeeld van. Het pijnlijke voor Roda is alleen: buiten Kerkrade lachen ze om die structureel verongelijkte houding. En ik sluit niet uit dat het, hoewel dit nooit te bewijzen valt, in besluitvorming soms ook tegen ze werkt.

Mijn advies daarom aan de Roda JC-spelers die vanmiddag gaan carnavallen: reken eindelijk eens af met dat klein Limburgs denken en drink verkleed als elf Calimero’tjes een pintje op de knappe 1-1 bij SC Heerenveen. Een beetje zelfspot doet wonderen in tijden van degradatiestress. En, tenminste zo fijn, het is dé remedie om van dat klaag-imago af te komen.
ma 12 februari 2018 om 08:16 - 12 februari 2018 om 08:16 # 2561
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 19 april 2024 om 20:00
Parkstad Limburg Stadion



Roda JC Kerkrade


De Graafschap

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement