×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
butcher
Roda JC legt zich niet neer bij afwijzing protest
DOOR ONZE VERSLAGGEVER

KERKRADE

De Kerkradenaren steken op korte termijn de koppen bij elkaar. „We laten ons niet zomaar aan de kant zetten”, zegt technisch directeur Harm van Veldhoven.

Roda verzocht om de laatste fase van de kwartfinale tegen Willem II te laten overspelen met een voorsprong van 2-3. De videoscheidsrechter keurde de derde goal van Roda af, waarna Willem II via strafschoppen de halve finales bereikte. In de aanloop naar dat doelpunt, van Donis Avdijaj, maakte Mikhail Rosheuvel hands. Dat was de scheidsrechter ontgaan. Voordat de rechterspits vervolgens de beslissende voorzet gaf, kwam eerst Willem II nog kortstondig in balbezit. Volgens Roda had de videoscheidsrechter daarom niet mogen ingrijpen. De KNVB vroeg de internationale spelregelcommissie IFAB om advies. De IFAB stelt nu dat een beslissing van de scheidsrechter altijd bindend is, ook als het advies van de videoscheidsrechter mogelijk foutief is.

Roda kan die logica niet volgen. „Het doel moet zijn om het spel eerlijker te maken”, zegt Van Veldhoven. „Velen geven ons gelijk. Maar de KNVB gaat hier niet dieper op in, men duwt het aan de kant.” De Roda-top gaat nu bekijken welke strategie er nog mogelijk is. Eerder sloot algemeen directeur Wim Collard een gang naar de civiele rechter niet uit. De club loopt naar schatting een half miljoen mis nu niet Roda, maar Willem II in de halve finale mag aantreden bij Feyenoord.
za 10 februari 2018 om 07:58 - 10 februari 2018 om 07:58 # 2243
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 26 april 2024 om 20:00
De Toekomst



Jong Ajax


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement