×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
butcher

Frits Schrouff uiterst koel na avances Azimi
Roda-eigenaar Frits Schrouff stelt zich uiterst terughoudend op naar mogelijk investeerder Salar Azimi. Schrouff ontkent dat de Nederlands-Iraanse miljonair een bod op de club heeft gedaan en zegt dat hij de voorkeur geeft aan een ‘voetbal gerelateerde overnamepartner’.
DOOR ROEL WICHE

KERKRADE

Azimi sprak afgelopen woensdag, voorafgaand aan de wedstrijd Roda-Ajax, anderhalf uur met Schrouff en de raad van commissarissen van de Kerkraadse club. Een dag later meldde de 35-jarige zakenman, die bekend staat om zijn extravagante levensstijl, aan deze krant dat hij liever vandaag dan morgen de aandelen van Roda wil overnemen en dat hij een concreet bod heeft uitgebracht. Schrouff ontkent echter nadrukkelijk dat daar sprake van is. „De heer Azimi heeft allereerst zijn persoonlijke achtergronden toegelicht, alsmede de contouren waarlangs naar zijn mening een overname zou kunnen plaatsvinden. Er is geen schriftelijk bod uitgebracht, laat staan dat er is onderhandeld over de voorwaarden van een overname.”

Woensdag, tijdens de wedstrijd tegen Ajax, zei Schrouff nog dat hij een ‘positief’ gevoel had overgehouden aan het onderhoud met Azimi. Maar ook toen al benadrukte hij dat hij alleen in zee gaat met een koper die hem op alle fronten, zowel sportief als financieel, kan garanderen dat Roda in goede handen is. Na overleg met zijn adviseurs, de afgelopen dagen, onderstreept hij die visie. Schrouff voegt er bovendien aan toe dat de voorkeur zal uitgaan naar een voetbal gerelateerde overnamepartner. Dat maakt de kansen van Azimi een stuk kleiner. De in een Zeeuws kasteel woonachtige miljonair heeft geen achtergrond in het voetbal. Azimi vergaarde zijn fortuin in de telecombusiness, de hotelbranche en het vastgoed.

Schrouff zegt dat Roda momenteel met meerdere partijen gesprekken voert over een eventuele overname en dat Azimi daarvan op de hoogte is gebracht. Aleksei Korotaev is nog steeds kandidaat, maar de Roda-eigenaar wil dat de Zwitsers-Russische investeerder snel duidelijkheid geeft. De celstraf van Korotaev is inmiddels omgezet in een boete van enkele duizenden euro’s, maar in afwachting van een beroepszaak mag hij Dubai niet verlaten.
za 10 februari 2018 om 07:57 - 10 februari 2018 om 07:57 # 2242
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 26 april 2024 om 20:00
De Toekomst



Jong Ajax


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement