Dieter schreef:
Blijkbaar heeft er na de wedstrijd in Volendam een uit de hand gelopen discussie van zo’n 10 minuten plaatsgevonden tussen Sibum enerzijds en Servais/Peters anderzijds. In de gang buiten de kleedkamer, en daardoor voor iedereen hoorbaar. Onderwerp van gesprek: (gebrek aan) speeltijd voor jeugdspelers. Vanaf 22 min ongeveer in deze podcast:: https://www.limburger.nl/podcast-zebra/de-trainer-en-clubleiding-kregen-onderling-ruzie-op-de-gang.-genant-dat-spelers-en-journalisten-dat-meekregen/65753085.html Vervolgens volgt er overigens nog een lofzang over Rob Penders door Thomas Dal, die hem van nabij heeft meegemaakt als clubwatcher van Eindhoven.06 mei 2025 om 20:44
KOLH1981 schreef:
Om sommigen hier even uit de droom te helpen dat Servais en Peters Sibum hebben aangesproken, het was juist het omgedraaide…… Ging om een beloofde wedstrijd op de O-21 aan een speler, die een dag voordat de bewuste wedstrijd zou plaatsvinden terug getrokken werd door Servais…. Waarop Sibum volledig uit zijn plaat gegaan is. Letterlijke woorden van mijn “bron” “ ik heb Sibum in twee jaar nog nooit zo boos gezien “06 mei 2025 om 21:01
RodaWeert schreef:
TheBaser87 Ja lijkt erop dat we hetzelfde willen inderdaad, al zou ik wel echt geld op tafel leggen voor een scorende spits. Er vanuit gaande dat er nog transfergeld komt vanuit Bouchi en/of Vente is dit ook echt wel mogelijk. Zonder goals win je namelijk geen wedstrijden. En dat hoeft geen Muhren te zijn die er niet 20 inlegt per seizoen, want zo iemand is onbetaalbaar voor ons. Maar een spits met betere statistieken dan Cukur moet toch wel te vinden zijn? Natuurlijk bieden in het verleden behaalde resultaten geen garantie voor de toekomst. Maar als jij als Roda zijnde een Cukur vastlegt die nog nooit ergens meer dan 5 keer per seizoen gescoord heeft, dan weet je in ieder geval zeker dat je niet iemand hebt gekocht met een neusje voor de goal. Daarnaast is het niet eens een echte spits, aldus hemzelf. Dezelfde waardeloze statistieken gelden overigens ook voor de rest van onze huidige voorhoede. Het is allemaal dezelfde middelmaat en er is niemand die het niveau overstijgt en de rest daarin mee omhoog trekt, zoals OC en Semmi dat vorig jaar wel konden. Met Seedorf, Breij, een nieuwe buitenspeler en een scorende spits heb je straks al een leuke aanval. Maarja, kwaliteit kost geld, dat weten we allemaal. Ik hoop in ieder geval dat men inziet dat we niet weer een seizoen met Cukur als eerste spits in moeten gaan. Dat kunnen onze ambities meteen de prullenbak in. Ik heb deze man lang het voordeel van de twijfel gegeven, maar hij heeft het gewoon niet. Hij voetbalt niet slim, wint amper duels en kan ook geen bal vasthouden. Hij ziet er imposant uit, maar daar is alles mee gezegd.06 mei 2025 om 19:40
Dieter schreef:
Blijkbaar heeft er na de wedstrijd in Volendam een uit de hand gelopen discussie van zo’n 10 minuten plaatsgevonden tussen Sibum enerzijds en Servais/Peters anderzijds. In de gang buiten de kleedkamer, en daardoor voor iedereen hoorbaar. Onderwerp van gesprek: (gebrek aan) speeltijd voor jeugdspelers. Vanaf 22 min ongeveer in deze podcast:: https://www.limburger.nl/podcast-zebra/de-trainer-en-clubleiding-kregen-onderling-ruzie-op-de-gang.-genant-dat-spelers-en-journalisten-dat-meekregen/65753085.html Vervolgens volgt er overigens nog een lofzang over Rob Penders door Thomas Dal, die hem van nabij heeft meegemaakt als clubwatcher van Eindhoven.06 mei 2025 om 20:44
FCTrade schreef:
Ik heb in Zuid-Europa zeer recent 2 interessante spelers gezien. Nu zal Herman wel weer heel hard gaan lachen, maar het betreft spelers van een semi-prof club. Maar dit betreft een CV die absoluut een versterking voor ons zou zijn. Er moet een verhaal achter deze CV zitten, komt uit de jeugd van een topclub en heeft daarna nog in de jeugd van een hoogste divisie team gespeeld. Daarnaast is mij nog een rechtsbuiten opgevallen die ook mogelijk een versterking zou kunnen zijn. Beide spelers zijn transfervrij aan het einde van het seizoen. Ik denk dat ze wel door een 2e divisie club gaan worden opgepikt. Gezien het feit dat ze toch duidelijk over bepaalde kwaliteiten beschikken. Vooral die CV zou ik hier wel willen zien naast een andere goede verdediger zou dat een ijzersterk duo kunnen zijn. Zal de namen of rugnummers binnenkort droppen hier. (heb er een reden voor om dat nu nog niet te doen, wordt dus vervolgd)06 mei 2025 om 19:42
LennardPelzer schreef:
NoahP Voor mij is het eigenlijk vrij simpel. Een goed seizoen voor Roda betekent dat we in de top 5 meedraaien. (Directe) promotie zou natuurlijk fantastisch zijn, maar dat beschouw ik zeker niet als vanzelfsprekend en is ook geen ‘eis’. Er spelen nu eenmaal veel factoren mee en soms heb je ook gewoon pech. Een matig seizoen vind ik het als we ons op het randje kwalificeren voor play-offs, dus plek 7/8. Echt teleurstellend (en wat mij betreft onacceptabel) is het als we de play-offs helemaal niet halen, zoals nu. Dat we zo op en neer blijven gaan, heeft simpelweg te maken met ons middenmootbudget. Soms zit het mee, soms tegen; het is daarom gewoon een kwestie van geluk waar je eindigt. Ook voor volgend seizoen is het vooral hopen dat het beter gaat. Zelf blijf ik altijd komen – mijn seizoenskaart is alweer verlengd – maar veel anderen zijn die grilligheid inmiddels zat. En dat snap ik wel.06 mei 2025 om 19:14
NoahP schreef:
LennardPelzer Ik zei, buiten ado heeft er geen club meer dan 2x top 5 kkd gehaald. Hierbij heb ik het dus niet over clubs die gepromoveerd zijn. Tuurlijk hebben volendam, excelsior en cambuur het de afgelopen paar jaar beter gedaan, want zij zijn gepromoveerd en wisten zich allen te handhaven. Dit bevestigd meer mijn punt, als je zegt dat 2x top 5 te min is, zeg je feitelijk niks anders dan dat niet promoveren te min is. Dit kun je dan ook zeker vinden, maar zeg dat dan. Het punt is namelijk dat meer dan 2x top 5 spelen, veel makkelijker klinkt, maar het vrijwel hetzelfde is. Wat betreft je punt dat ik het niet eerlijk zou vergelijken, is het maar hoe je het bekijkt. Jij benoemde als eerste top 5 als de maatstaf voor een goed seizoen, en ik vind alles onder plek 8 dezelfde ondergrens. Hierin zie ik dus geen verschil in de graafschap die 10e wordt, of wij die 15e (en 11e? worden). Je speelt bij beide geen po, dus voor mij allebei compleet mislukt. Als je dan zegt dat roda maar 1 echt goed seizoen hebben gehad, moet je ook consequent zijn dat dit ook voor andere teams geldt wanneer ze onder plek 3 zijn geindigd. Ook dan kom je weer op hetzelfde punt, alleen de clubs die gepromoveerd zijn doen het beter. Of je moet mij kunnen uitleggen waarom plek 6 van de graafschap, 4 van ado dan wel goed zijn. Wat betreft emmen, zij hebben dan ook écht maar 1 goed seizoen gehad laatste 5 jaar. door eredivisie te zeggen klinkt het goed, maar feitelijk zijn ze 1x gepromoveerd, 2x gedegradeerd, en 2x buiten de top 5 kkd geindigd. Kortom, ik bedoel alleen maar te zeggen dat beter presteren dan wat wij hebben gedaan, vrijwel uitsluitend betekend dat je gepromoveerd bent in de afgelopen 5 jaar. Wat betreft phoenix group, zij hadden inderdaad geen uitspraken moeten doen wat betreft promoveren binnen x jaar, of binnen x jaar beste club uit limburg zijn. Hierin ben je niet afhankelijk van een goed budget, of een goede spits, maar met zo veel meer. Afgelopen seizoen zijn we met 75 punten niet gedegradeerd, wat slechts 1 andere keer in de afgelopen 10 jaar is gebeurd. Verder zie ik nergens een claim over top 5 spelersbudget. Een spelersbudget waarmee je kunt concurreren met de top 5 zoals in het filmpje gezegd, is (bewust) een vaag begrip. Met het 6e budget kun je toch ook zeker met de top 5 concurreren, met het 7e waarschijnlijk ook nog wel, net als met het 8e. Ook hierbij hadden ze zich niet moeten laten verleiden met dit soort uitspreken, maar is het in ieder geval iets wat niet van zoveel afhankelijk is, en wat eigenlijk ook nog eens vrij weinig betekend.06 mei 2025 om 18:42
LennardPelzer schreef:
NoahP Wat je schrijft klopt niet helemaal. Als we de afgelopen vijf seizoenen van Roda vergelijken met Volendam, Excelsior, Cambuur, ADO, De Graafschap en Emmen, dan zie je het volgende: Volendam eindigde in 2020/2021 6e en seizoen daarna 2e, speelde daarna twee jaar Eredivisie en is nu opnieuw kampioen. Excelsior werd 9e, toen 6e, promoveerde via play-offs en speelde twee seizoenen Eredivisie, en is nu weer direct gepromoveerd door 2e te worden. Cambuur werd in 2020/21 kampioen, speelde twee jaar Eredivisie, degradeerde en kende toen een slecht jaar met plek 13, maar staat nu alweer 3e. ADO begon 2020/21 in de Eredivisie, na degradatie 4e in de KKD, daarop volgde toen één minder seizoen met plek 12, gevolgd door een 5e en nu 4e plek. De Graafschap eindigde 3e, 9e, 10e, 6e en staat nu opnieuw 6e, maar ze zijn nooit lager dan 10e geëindigd en zakken dus niet zoals wij tweemaal (!) door een ondergrens. Emmen speelde 2020/21 Eredivisie, werd na degradatie meteen weer kampioen, ging dus weer naar de Eredivisie en eindigde na de laatste degradatie 7e en nu 8e in de KKD: telkens linker rijtje KKD dus. Wij daarentegen hebben in die vijf jaar eigenlijk maar 1 écht goed seizoen gehad: vorig jaar, toen we 3e werden, maar alsnog met lege handen achterbleven. Dus om te doen alsof alleen ADO het beter dan ons heeft gedaan de afgelopen 5 jaren, klopt gewoon niet. Daarmee schets je ons eigen presteren veel rooskleuriger dan de feiten laten zien. En aangezien je toch indirect reageert op mijn punt: hoe kijk je dan naar de uitspraken van de Phoenix-groep in 2020, zoals ‘binnen drie jaar naar de Eredivisie’ en ‘wij staan garant voor een top 5-spelersbudget’? En vervolgens het 'Opstaan en Aanpakken' plan wat in 2022 verscheen, waarin valt te lezen dat wij in 2027 de beste club van Limburg behoren te zijn, spelend in de Eredivisie? Vooral in het licht van de recente uitspraak van Servais in het LD, een paar weken geleden, dat we voor aankomend seizoen (wederom) een spelersbudget hebben van een middenmoter in de KKD. Ik wil de linkjes best nog even delen zodat je het zelf kunt terugkijken: - https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/roda-wil-met-nieuwe-organisatie-in-drie-jaar-naar-eredivisie~a2627579/ - https://www.youtube.com/watch?v=xD_vhHhTPmQ - https://www.limburger.nl/sport/voetbal/technisch-manager-rob-servais-over-mislukt-roda-seizoen-er-lopen-te-veel-ontevreden-jongens-rond-die-verwachten-te-spelen/60835701.html06 mei 2025 om 17:43
Roda7United schreef:Socio schreef:Tot enkele maanden geleden sprak je iedereen regelmatig toe dat men eens wat vaker moest gaan, ongeacht het resultaat. En dat het stadion altijd veel te leeg was. Dat je zelf thuis blijft is nog tot daar aan toe. Maar nu probeer je ook nog enkel medesupporters te demotiveren om een ticket te kopen en de club (financieel) te steunen. Wat een uiterst treurige ontwikkeling. Is dat de betekenis van een supporter? Je eigen club schade proberen te berokkenen? Je was de laatste van wie ik zoiets verwacht had. Het zal nooit beter gaan met de club als er minder mensen komen en er minder geld binnenkomt. Hoe gefrustreerd je ook bent.Maan schreef:Waarom?
Zojuist een kaartje gekocht voor roda -Eindhoven..06 mei 2025 om 15:3706 mei 2025 om 16:3106 mei 2025 om 18:05
Socio schreef:Maan schreef:Waarom?
Zojuist een kaartje gekocht voor roda -Eindhoven..06 mei 2025 om 15:3706 mei 2025 om 16:31
RodaWeert schreef:TheBaser87 schreef:Niet helemaal mee eens. Playoffs zijn een loterij, dus daarop gokken is onverstandig. Ik zou altijd streven naar directe promotie. Deze competitie is ontzettend zwak, je hebt helemaal geen grote budgetten nodig om bovenin mee te doen. Zie vorig jaar: een paar talentvolle/beslissende spelers op cruciale posities zijn genoeg. Daarnaast heb je gewoon al een hele hoop jongens erbij die zich aanpassen aan het niveau. Kijk bijvoorbeeld naar Muller, Beerten en Koglin. Vorig jaar top in een goed draaiend team. Dit jaar minder in een slecht lopend team. Belangrijkste is dus dat er dit jaar enkele sleutelspelers gehaald worden voor elke linie. Investeren in kwaliteit dus! Koop een degelijke cv, een tovenaar voor op het middenveld en een spits die kan scoren en je bent al een heel eind. De kwantiteit voor de breedte heb je deels al in huis en van veel van deze jongens weet je dus al dat ze prima kunnen voetballen in een team dat wel loopt. Daarnaast moet er een trainer komen die er iets moois van kan maken en die de jongens het vertrouwen geeft. Lukt dit allemaal, dan draai je volgend seizoen gewoon weer bovenin mee zonder al te veel gekke uitgaven te doen.NoahP schreef:een trend heet zoiets inderdaad. Pieken en dalen, maar gemiddeld een lijn omhoog. En laat onze trend nu financieel ver onder nul begonnen zijn. Dat wij 2x de top vijf hebben gehaald sinds de overname is juist heel knap. Wellicht is het voor de komende 5 jaar wat aan de magere kant, maar ik heb hier ook al eerder omschreven dat go ahead Eagles, dat hier als voorbeeld werd gezien, ook 3x via de Playoffs is gepromoveerd. Een top 5 finish is niet eens een must,als het een keer goed valt werkt promotie als het beste vliegwiel, zonder er onverantwoord veel geld tegenaan te gooien. Je moet net als GAE ook degradaties weer kunnen opvangen, iets anders zou niet verantwoord zijn. Sommige clubs degraderen en draaien een jaar op eredivisieniveau in de hoop direct weer te promoveren. Ons is dit ook eens gelukt en het heeft geen stabiele groei gebracht. We zullen zien of Volendam zich volgend jaar handhaaft en of Groningen en NAC (dat sowieso op een bizarre manier is beloond voor slecht beleid) dat lukt. ADO draait al jaren op een groot budget en loopt steeds promotie mis. Kortom: als je met een schuld promoveert loop je op meerdere vlakken achter de feiten aan. De kans op handhaving is ook met een groot budget niet zo groot en zeker niet 2 of 3 jaar op rij. Op lange termijn groeien ondanks promoties en degradaties is de kunst die bij go ahead inmiddels tot Europees voetbal en bekerwinst heeft geleid!
Toch even he, ik lees hier een aantal zaken. Als eerste wordt gesteld dat je met 2x in de top 5 in 5 jaar veel te mager is. Op het eerste gevoel helemaal mee eens, maar alleen ado heeft het voor elkaar gekregen om 3x top 5 te halen, verder geen enkele andere club vaker. Daarnaast wordt er gesuggereerd dat groei inhoudt dat je ieder seizoen beter presteert. Buiten GAE en wellicht fc twente is er geen enkele club geweest de laatste jaren die kkd heeft gespeeld en ieder seizoen beter presteert. Ook dieptepunten zijn hierin normaal, telstar vorig jaar 17e, de graafschap 2 seizoenen geleden 10e en maar 1x top 5 in de laatste 5 jaar, cambuur vorig seizoen 13e, en ga zo maar door. Ook wordt er weer geopperd het budget omhoog te gooien, in de veronderstelling dat de inkomsten vast ook wel omhoog gaan. Sorry, dit is mooi gedacht, maar precies hoe we in deze rotzooi beland zijn. En ook die zogenaamde 4 ton (werkelijke winst is minder, want je verliest andere sponsoren en er is al gecommuniceerd dat er bij roda nooit een aanbieding van 4 ton voorbij is gekomen), had je nu verder in de problemen gebracht. Stel afgelopen jaar dachten ze 4 ton meer te hebben en je was niet gepromoveerd, dan zat je nu met een matige selectie, waar je ook nog eens op moet besparen, laat staan dat je die kan versterken. Nu zitten we in ieder geval in een positie waar er budget vrijkomt. Als laatste wordt er hier mooi gezegd dat het spelersbudget omlaag zou gaan, terwijl er hier volgens mij toch al eens is verteld dat op de supportersdag het tegenovergestelde is gecommuniceerd. Wellicht lastig om te begrijpen dat sportieve resultaten niet gelijk staan aan financiele resultaten, maar zeker met een beleid waar weinig tot geen risico genomen wordt is dit niet heel vreemd. Na een heel goed seizoen gaat het budget niet ineens veel omhoog, om te voorkomen dat het na een slecht seizoen gelijk weer omlaag moet. Bij een voetbalclub waar je te maken hebt met contracten voor 2/3 jaar zou dit ook enorm risicovol zijn, want dan zou je na een slecht seizoen nooit je team kunnen versterken, en wellicht zelfs de spelers met een contract niet meer kunnen uitbetalen. Ik begrijp dat iedereen zo snel mogelijk wil dat roda weer eredivisie speelt. Dat wil ik zelf ook maar al te graag. Ik vrees alleen dat je moet begrijpen dat groei vrijwel nooit lineair is, en dat het nog zeldzamer is dat dit dan zou gelden voor zowel sportieve als financiele groei. Vaak presteert een club het beste na een slecht seizoen, zie telstar, cambuur en ado (in mindere mate) dit seizoen tov vorig seizoen. Of kijk naar ons vorige seizoen tov die daarvoor. Zolang de dieptepunten minder worden en de hoogtepunten iets meer, kun je ook spreken van groei als je resultaten schommelen. Het dieptepunt van dit jaar is in ieder geval al hoger als het dieptepunt van 2 seizoenen terug. Laten we hopen dat komend seizoen het hoogtepunt beter is dan vorig seizoen.06 mei 2025 om 16:2506 mei 2025 om 17:0006 mei 2025 om 17:35
TheBaser87 schreef:NoahP schreef:een trend heet zoiets inderdaad. Pieken en dalen, maar gemiddeld een lijn omhoog. En laat onze trend nu financieel ver onder nul begonnen zijn. Dat wij 2x de top vijf hebben gehaald sinds de overname is juist heel knap. Wellicht is het voor de komende 5 jaar wat aan de magere kant, maar ik heb hier ook al eerder omschreven dat go ahead Eagles, dat hier als voorbeeld werd gezien, ook 3x via de Playoffs is gepromoveerd. Een top 5 finish is niet eens een must,als het een keer goed valt werkt promotie als het beste vliegwiel, zonder er onverantwoord veel geld tegenaan te gooien. Je moet net als GAE ook degradaties weer kunnen opvangen, iets anders zou niet verantwoord zijn. Sommige clubs degraderen en draaien een jaar op eredivisieniveau in de hoop direct weer te promoveren. Ons is dit ook eens gelukt en het heeft geen stabiele groei gebracht. We zullen zien of Volendam zich volgend jaar handhaaft en of Groningen en NAC (dat sowieso op een bizarre manier is beloond voor slecht beleid) dat lukt. ADO draait al jaren op een groot budget en loopt steeds promotie mis. Kortom: als je met een schuld promoveert loop je op meerdere vlakken achter de feiten aan. De kans op handhaving is ook met een groot budget niet zo groot en zeker niet 2 of 3 jaar op rij. Op lange termijn groeien ondanks promoties en degradaties is de kunst die bij go ahead inmiddels tot Europees voetbal en bekerwinst heeft geleid!
Toch even he, ik lees hier een aantal zaken. Als eerste wordt gesteld dat je met 2x in de top 5 in 5 jaar veel te mager is. Op het eerste gevoel helemaal mee eens, maar alleen ado heeft het voor elkaar gekregen om 3x top 5 te halen, verder geen enkele andere club vaker. Daarnaast wordt er gesuggereerd dat groei inhoudt dat je ieder seizoen beter presteert. Buiten GAE en wellicht fc twente is er geen enkele club geweest de laatste jaren die kkd heeft gespeeld en ieder seizoen beter presteert. Ook dieptepunten zijn hierin normaal, telstar vorig jaar 17e, de graafschap 2 seizoenen geleden 10e en maar 1x top 5 in de laatste 5 jaar, cambuur vorig seizoen 13e, en ga zo maar door. Ook wordt er weer geopperd het budget omhoog te gooien, in de veronderstelling dat de inkomsten vast ook wel omhoog gaan. Sorry, dit is mooi gedacht, maar precies hoe we in deze rotzooi beland zijn. En ook die zogenaamde 4 ton (werkelijke winst is minder, want je verliest andere sponsoren en er is al gecommuniceerd dat er bij roda nooit een aanbieding van 4 ton voorbij is gekomen), had je nu verder in de problemen gebracht. Stel afgelopen jaar dachten ze 4 ton meer te hebben en je was niet gepromoveerd, dan zat je nu met een matige selectie, waar je ook nog eens op moet besparen, laat staan dat je die kan versterken. Nu zitten we in ieder geval in een positie waar er budget vrijkomt. Als laatste wordt er hier mooi gezegd dat het spelersbudget omlaag zou gaan, terwijl er hier volgens mij toch al eens is verteld dat op de supportersdag het tegenovergestelde is gecommuniceerd. Wellicht lastig om te begrijpen dat sportieve resultaten niet gelijk staan aan financiele resultaten, maar zeker met een beleid waar weinig tot geen risico genomen wordt is dit niet heel vreemd. Na een heel goed seizoen gaat het budget niet ineens veel omhoog, om te voorkomen dat het na een slecht seizoen gelijk weer omlaag moet. Bij een voetbalclub waar je te maken hebt met contracten voor 2/3 jaar zou dit ook enorm risicovol zijn, want dan zou je na een slecht seizoen nooit je team kunnen versterken, en wellicht zelfs de spelers met een contract niet meer kunnen uitbetalen. Ik begrijp dat iedereen zo snel mogelijk wil dat roda weer eredivisie speelt. Dat wil ik zelf ook maar al te graag. Ik vrees alleen dat je moet begrijpen dat groei vrijwel nooit lineair is, en dat het nog zeldzamer is dat dit dan zou gelden voor zowel sportieve als financiele groei. Vaak presteert een club het beste na een slecht seizoen, zie telstar, cambuur en ado (in mindere mate) dit seizoen tov vorig seizoen. Of kijk naar ons vorige seizoen tov die daarvoor. Zolang de dieptepunten minder worden en de hoogtepunten iets meer, kun je ook spreken van groei als je resultaten schommelen. Het dieptepunt van dit jaar is in ieder geval al hoger als het dieptepunt van 2 seizoenen terug. Laten we hopen dat komend seizoen het hoogtepunt beter is dan vorig seizoen.06 mei 2025 om 16:2506 mei 2025 om 17:00
Rodaforlife045 schreef:
Er word snel witte rook verwacht vanuit Kerkrade, maar dat word niet gedaan voor de laatste thuiswedstrijd…… nog even wachten mannen👀06 mei 2025 om 16:36
NoahP schreef:een trend heet zoiets inderdaad. Pieken en dalen, maar gemiddeld een lijn omhoog.
Toch even he, ik lees hier een aantal zaken. Als eerste wordt gesteld dat je met 2x in de top 5 in 5 jaar veel te mager is. Op het eerste gevoel helemaal mee eens, maar alleen ado heeft het voor elkaar gekregen om 3x top 5 te halen, verder geen enkele andere club vaker. Daarnaast wordt er gesuggereerd dat groei inhoudt dat je ieder seizoen beter presteert. Buiten GAE en wellicht fc twente is er geen enkele club geweest de laatste jaren die kkd heeft gespeeld en ieder seizoen beter presteert. Ook dieptepunten zijn hierin normaal, telstar vorig jaar 17e, de graafschap 2 seizoenen geleden 10e en maar 1x top 5 in de laatste 5 jaar, cambuur vorig seizoen 13e, en ga zo maar door. Ook wordt er weer geopperd het budget omhoog te gooien, in de veronderstelling dat de inkomsten vast ook wel omhoog gaan. Sorry, dit is mooi gedacht, maar precies hoe we in deze rotzooi beland zijn. En ook die zogenaamde 4 ton (werkelijke winst is minder, want je verliest andere sponsoren en er is al gecommuniceerd dat er bij roda nooit een aanbieding van 4 ton voorbij is gekomen), had je nu verder in de problemen gebracht. Stel afgelopen jaar dachten ze 4 ton meer te hebben en je was niet gepromoveerd, dan zat je nu met een matige selectie, waar je ook nog eens op moet besparen, laat staan dat je die kan versterken. Nu zitten we in ieder geval in een positie waar er budget vrijkomt. Als laatste wordt er hier mooi gezegd dat het spelersbudget omlaag zou gaan, terwijl er hier volgens mij toch al eens is verteld dat op de supportersdag het tegenovergestelde is gecommuniceerd. Wellicht lastig om te begrijpen dat sportieve resultaten niet gelijk staan aan financiele resultaten, maar zeker met een beleid waar weinig tot geen risico genomen wordt is dit niet heel vreemd. Na een heel goed seizoen gaat het budget niet ineens veel omhoog, om te voorkomen dat het na een slecht seizoen gelijk weer omlaag moet. Bij een voetbalclub waar je te maken hebt met contracten voor 2/3 jaar zou dit ook enorm risicovol zijn, want dan zou je na een slecht seizoen nooit je team kunnen versterken, en wellicht zelfs de spelers met een contract niet meer kunnen uitbetalen. Ik begrijp dat iedereen zo snel mogelijk wil dat roda weer eredivisie speelt. Dat wil ik zelf ook maar al te graag. Ik vrees alleen dat je moet begrijpen dat groei vrijwel nooit lineair is, en dat het nog zeldzamer is dat dit dan zou gelden voor zowel sportieve als financiele groei. Vaak presteert een club het beste na een slecht seizoen, zie telstar, cambuur en ado (in mindere mate) dit seizoen tov vorig seizoen. Of kijk naar ons vorige seizoen tov die daarvoor. Zolang de dieptepunten minder worden en de hoogtepunten iets meer, kun je ook spreken van groei als je resultaten schommelen. Het dieptepunt van dit jaar is in ieder geval al hoger als het dieptepunt van 2 seizoenen terug. Laten we hopen dat komend seizoen het hoogtepunt beter is dan vorig seizoen.06 mei 2025 om 16:25
NoahP schreef:
Toch even he, ik lees hier een aantal zaken. Als eerste wordt gesteld dat je met 2x in de top 5 in 5 jaar veel te mager is. Op het eerste gevoel helemaal mee eens, maar alleen ado heeft het voor elkaar gekregen om 3x top 5 te halen, verder geen enkele andere club vaker. Daarnaast wordt er gesuggereerd dat groei inhoudt dat je ieder seizoen beter presteert. Buiten GAE en wellicht fc twente is er geen enkele club geweest de laatste jaren die kkd heeft gespeeld en ieder seizoen beter presteert. Ook dieptepunten zijn hierin normaal, telstar vorig jaar 17e, de graafschap 2 seizoenen geleden 10e en maar 1x top 5 in de laatste 5 jaar, cambuur vorig seizoen 13e, en ga zo maar door. Ook wordt er weer geopperd het budget omhoog te gooien, in de veronderstelling dat de inkomsten vast ook wel omhoog gaan. Sorry, dit is mooi gedacht, maar precies hoe we in deze rotzooi beland zijn. En ook die zogenaamde 4 ton (werkelijke winst is minder, want je verliest andere sponsoren en er is al gecommuniceerd dat er bij roda nooit een aanbieding van 4 ton voorbij is gekomen), had je nu verder in de problemen gebracht. Stel afgelopen jaar dachten ze 4 ton meer te hebben en je was niet gepromoveerd, dan zat je nu met een matige selectie, waar je ook nog eens op moet besparen, laat staan dat je die kan versterken. Nu zitten we in ieder geval in een positie waar er budget vrijkomt. Als laatste wordt er hier mooi gezegd dat het spelersbudget omlaag zou gaan, terwijl er hier volgens mij toch al eens is verteld dat op de supportersdag het tegenovergestelde is gecommuniceerd. Wellicht lastig om te begrijpen dat sportieve resultaten niet gelijk staan aan financiele resultaten, maar zeker met een beleid waar weinig tot geen risico genomen wordt is dit niet heel vreemd. Na een heel goed seizoen gaat het budget niet ineens veel omhoog, om te voorkomen dat het na een slecht seizoen gelijk weer omlaag moet. Bij een voetbalclub waar je te maken hebt met contracten voor 2/3 jaar zou dit ook enorm risicovol zijn, want dan zou je na een slecht seizoen nooit je team kunnen versterken, en wellicht zelfs de spelers met een contract niet meer kunnen uitbetalen. Ik begrijp dat iedereen zo snel mogelijk wil dat roda weer eredivisie speelt. Dat wil ik zelf ook maar al te graag. Ik vrees alleen dat je moet begrijpen dat groei vrijwel nooit lineair is, en dat het nog zeldzamer is dat dit dan zou gelden voor zowel sportieve als financiele groei. Vaak presteert een club het beste na een slecht seizoen, zie telstar, cambuur en ado (in mindere mate) dit seizoen tov vorig seizoen. Of kijk naar ons vorige seizoen tov die daarvoor. Zolang de dieptepunten minder worden en de hoogtepunten iets meer, kun je ook spreken van groei als je resultaten schommelen. Het dieptepunt van dit jaar is in ieder geval al hoger als het dieptepunt van 2 seizoenen terug. Laten we hopen dat komend seizoen het hoogtepunt beter is dan vorig seizoen.06 mei 2025 om 16:25
LennardPelzer schreef:
Bocheser5 Je benadrukt terecht hoe belangrijk rust en stabiliteit zijn geweest na de bijna-ondergang van de club. Dat is absoluut iets om te koesteren. Maar laten we wel eerlijk blijven, de Phoenix-groep sprak in 2020 duidelijke ambities uit: binnen drie jaar terug naar de Eredivisie. We zijn nu vijf jaar verder en behalve het seizoen 2023/2024 is er sportief simpelweg niet geleverd. Twee keer de top 5 in vijf jaar is veel te mager. Sterker nog, in die periode hebben we ook twee dramatisch slechte seizoenen meegemaakt waarin we volledig door de ondergrens zakten: dit seizoen en 2022/2023. Er is dus geen sprake van een gestage sportieve opbouw; we zitten eerder in een soort voortdurende jojo-beweging. Ondertussen haken supporters af. Ik denk dat het grootste deel weigert om het huidige Roda als het ‘nieuwe normaal’ te accepteren. En terecht, we zijn geen clubje als Telstar of Helmond. Je ziet na zo'n dramatisch seizoen dat het stadion steeds leger raakt en dat de positieve energie verdwijnt. Hoe wil je structureel bouwen als je sportief niet eens een plek in de play-offs kunt garanderen aan je achterban? Stabiliteit in de organisatie is belangrijk, maar uiteindelijk moet het op het veld gebeuren. De eigenaren en de clubleiding hebben simpelweg de taak om te zorgen dat er voldoende geld is om een club als Roda standaard in de top 5 van de KKD te laten meedraaien. Hoe dat geld er komt maakt me eerlijk gezegd niet uit, zolang het er maar is. Maar welke (grote) sponsor wil zich nu binden aan een verhaal dat luidt: ‘we zien wel waar we eindigen, promotie hoeft niet per se’? Sponsoren (maar ook supporters) willen zich verbinden aan winnaars. Dit Roda straalt momenteel allesbehalve een winnaarsmentaliteit uit. Het ontbreekt gewoon aan ambitie.06 mei 2025 om 14:54
LennardPelzer schreef:
Bocheser5 Je benadrukt terecht hoe belangrijk rust en stabiliteit zijn geweest na de bijna-ondergang van de club. Dat is absoluut iets om te koesteren. Maar laten we wel eerlijk blijven, de Phoenix-groep sprak in 2020 duidelijke ambities uit: binnen drie jaar terug naar de Eredivisie. We zijn nu vijf jaar verder en behalve het seizoen 2023/2024 is er sportief simpelweg niet geleverd. Twee keer de top 5 in vijf jaar is veel te mager. Sterker nog, in die periode hebben we ook twee dramatisch slechte seizoenen meegemaakt waarin we volledig door de ondergrens zakten: dit seizoen en 2022/2023. Er is dus geen sprake van een gestage sportieve opbouw; we zitten eerder in een soort voortdurende jojo-beweging. Ondertussen haken supporters af. Ik denk dat het grootste deel weigert om het huidige Roda als het ‘nieuwe normaal’ te accepteren. En terecht, we zijn geen clubje als Telstar of Helmond. Je ziet na zo'n dramatisch seizoen dat het stadion steeds leger raakt en dat de positieve energie verdwijnt. Hoe wil je structureel bouwen als je sportief niet eens een plek in de play-offs kunt garanderen aan je achterban? Stabiliteit in de organisatie is belangrijk, maar uiteindelijk moet het op het veld gebeuren. De eigenaren en de clubleiding hebben simpelweg de taak om te zorgen dat er voldoende geld is om een club als Roda standaard in de top 5 van de KKD te laten meedraaien. Hoe dat geld er komt maakt me eerlijk gezegd niet uit, zolang het er maar is. Maar welke (grote) sponsor wil zich nu binden aan een verhaal dat luidt: ‘we zien wel waar we eindigen, promotie hoeft niet per se’? Sponsoren (maar ook supporters) willen zich verbinden aan winnaars. Dit Roda straalt momenteel allesbehalve een winnaarsmentaliteit uit. Het ontbreekt gewoon aan ambitie.06 mei 2025 om 14:54
Bocheser5 schreef:Miln schreef:De koers van rust in de tent. Geen charlatans met mooie praatjes die we vervolgens weer het stadion uit kunnen jagen. De koers van samenwerken met de gemeente Kerkrade (gezond in mijn streek) om zo al onze schulden kwijt te schelden. (Ja het is meer dan een maatschappelijk projectje voor erbij) De koers van zwarte cijfers boeken in plaats van alleen maar in het rood staan. De koers van zelf spelers beter maken om deze vervolgens voor een transfersom te verkopen. De koers waardoor we vorig seizoen meerdere malen een uitverkocht huis hadden met een schitterende sfeer. Stapsgewijs komen we dichterbij maar wij hebben ontzettend veel geluk dat wij uberhaupt nog bestaan en dat vergeten heel veel mensen. We waren in principe al begraven en vanaf hier zijn we gaan bouwen. Sommige van jullie willen morgen weer in het linkerrijtje van de Eredivisie spelen maar zo werkt voetbal helaas niet.Bocheser5 schreef:Welke koers? Het is al 7 jaar een en al wisselvalligheid. En kennelijk gaat het budget komend seizoen niet omhoog, dus vraag me waar we dan aan het ''bouwen'' zijn. Ik zie het niet.
[quote]374883[/quote] Kom nou, van de afgelopen 6 seizoenen hebben we 3x nacompetitie gehaald. Dan ben je (ondanks een schitterende historie en stadion) momenteel niet groter dan een Telstar of FC Eindhoven. Daar zeg ik echt niks geks mee. Mensen leven nog veel te veel in de historie. Die club die wij ooit waren zijn we momenteel gewoon niet meer en dat moeten mensen ook leren accepteren. We zijn aan het bouwen om weer in die richting te gaan maar daar zijn we nog lang niet. Dit heeft tijd nodig en door 'groot te denken' kom je echt niet opeens weer in de Eredivisie maar stort je jezelf gewoon opnieuw in de problemen. Ik heb er alle vertrouwen in dat we binnen 3-5 jaar weer in de Eredivisie spelen met de huidige koers. En dat is prima, want ik houd in gedachte waar we vandaan komen en dat is van heel ver.06 mei 2025 om 12:5206 mei 2025 om 13:5506 mei 2025 om 14:25
Bocheser5 schreef:Miln schreef:De koers van rust in de tent. Geen charlatans met mooie praatjes die we vervolgens weer het stadion uit kunnen jagen. De koers van samenwerken met de gemeente Kerkrade (gezond in mijn streek) om zo al onze schulden kwijt te schelden. (Ja het is meer dan een maatschappelijk projectje voor erbij) De koers van zwarte cijfers boeken in plaats van alleen maar in het rood staan. De koers van zelf spelers beter maken om deze vervolgens voor een transfersom te verkopen. De koers waardoor we vorig seizoen meerdere malen een uitverkocht huis hadden met een schitterende sfeer. Stapsgewijs komen we dichterbij maar wij hebben ontzettend veel geluk dat wij uberhaupt nog bestaan en dat vergeten heel veel mensen. We waren in principe al begraven en vanaf hier zijn we gaan bouwen. Sommige van jullie willen morgen weer in het linkerrijtje van de Eredivisie spelen maar zo werkt voetbal helaas niet.Bocheser5 schreef:Welke koers? Het is al 7 jaar een en al wisselvalligheid. En kennelijk gaat het budget komend seizoen niet omhoog, dus vraag me waar we dan aan het ''bouwen'' zijn. Ik zie het niet.
[quote]374883[/quote] Kom nou, van de afgelopen 6 seizoenen hebben we 3x nacompetitie gehaald. Dan ben je (ondanks een schitterende historie en stadion) momenteel niet groter dan een Telstar of FC Eindhoven. Daar zeg ik echt niks geks mee. Mensen leven nog veel te veel in de historie. Die club die wij ooit waren zijn we momenteel gewoon niet meer en dat moeten mensen ook leren accepteren. We zijn aan het bouwen om weer in die richting te gaan maar daar zijn we nog lang niet. Dit heeft tijd nodig en door 'groot te denken' kom je echt niet opeens weer in de Eredivisie maar stort je jezelf gewoon opnieuw in de problemen. Ik heb er alle vertrouwen in dat we binnen 3-5 jaar weer in de Eredivisie spelen met de huidige koers. En dat is prima, want ik houd in gedachte waar we vandaan komen en dat is van heel ver.06 mei 2025 om 12:5206 mei 2025 om 13:5506 mei 2025 om 14:25
Miln schreef:Bocheser5 schreef:Welke koers? Het is al 7 jaar een en al wisselvalligheid. En kennelijk gaat het budget komend seizoen niet omhoog, dus vraag me waar we dan aan het ''bouwen'' zijn. Ik zie het niet.Kaalheideroosje schreef:Kom nou, van de afgelopen 6 seizoenen hebben we 3x nacompetitie gehaald. Dan ben je (ondanks een schitterende historie en stadion) momenteel niet groter dan een Telstar of FC Eindhoven. Daar zeg ik echt niks geks mee. Mensen leven nog veel te veel in de historie. Die club die wij ooit waren zijn we momenteel gewoon niet meer en dat moeten mensen ook leren accepteren. We zijn aan het bouwen om weer in die richting te gaan maar daar zijn we nog lang niet. Dit heeft tijd nodig en door 'groot te denken' kom je echt niet opeens weer in de Eredivisie maar stort je jezelf gewoon opnieuw in de problemen. Ik heb er alle vertrouwen in dat we binnen 3-5 jaar weer in de Eredivisie spelen met de huidige koers. En dat is prima, want ik houd in gedachte waar we vandaan komen en dat is van heel ver.
[quote]374876[/quote] Middenmoot KKd clubje. Wat een bullshit. Wij zijn Roda! Hebben wekelijks 8 duizend man in het stadion. Als het goed gaat meer dan 10.000. We hebben een prachtig stadion met fantastische sponsor faciliteiten. Wij moeten ons niet klein maken , maar groter durven denken. Het is absurd dat onze begroting dadelijk in de buurt komt van clubjes als Eindhoven en Telstar. Dat zijn clubjes zonder faciliteiten waar ze blij zijn als er eens meer dan 2000 toeschouwers komen. Alleen al op basis van ticket inkomsten moeten we ver boven die clubs uit kunnen stijgen. Wat ik wel zie is een gebrek aan voetbalambitie, een gebrek aan lef om door te pakken. De heren begroten heel voorzichtig, nemen nauwelijks risico, waardoor we nauwelijks vooruit komen. Kijk eens naar de inkomsten vorig seizoen. Die lagen vele malen hoger dan dit jaar, omdat we toen ergens voor meededen. Waarom durft Roda de ticketinkomsten niet hoger te begroten? Dan heb je ruimte om het spelersbudget flink omhoog te doen. Afgelopen seizoen is bewezen dat als we hoog spelen de ticket inkomsten enorm oplopen. Dat is geen luchtbel, maar dat heet een gecalculeerd risico nemen. Betere spelers kun je vervolgens weer gemakkelijker verkopen, waardoor je in een positieve flow naar boven komt. Als ze bij Roda nu eens net zo veel voetbal ambitie zouden hebben, dan maatschappelijke ambitie, dan zou het goed komen. We zijn immers een voetbalclub en geen NGO.06 mei 2025 om 12:2406 mei 2025 om 12:5206 mei 2025 om 13:55
Maan schreef:
Onzin ...door goed te scouten en een scorende spits kom je al een heel eind .06 mei 2025 om 12:58
schrouffbelgie schreef:Het bericht was geblokkeerd en stond niet in de inbox van degene die hier over gaat. Hij gaat erop reageren.
Gerucht van deze morgen No news voor vrijdag avond....en Bosschaart in gesprek.... Irriterend ! Elite U15 van ACFF ( frans federatie Belgie) vroeg om een wedstrijd tegen Roda Zij komen met hun bus, en betalen de referees. Geen antwoord van de academie Niets , geen woord zelfs Geen nee bedankt Is dat goed voor het imago van de klub ? Zeker niet !!!!06 mei 2025 om 10:36
Bocheser5 schreef:Kaalheideroosje schreef:Kom nou, van de afgelopen 6 seizoenen hebben we 3x nacompetitie gehaald. Dan ben je (ondanks een schitterende historie en stadion) momenteel niet groter dan een Telstar of FC Eindhoven. Daar zeg ik echt niks geks mee. Mensen leven nog veel te veel in de historie. Die club die wij ooit waren zijn we momenteel gewoon niet meer en dat moeten mensen ook leren accepteren. We zijn aan het bouwen om weer in die richting te gaan maar daar zijn we nog lang niet. Dit heeft tijd nodig en door 'groot te denken' kom je echt niet opeens weer in de Eredivisie maar stort je jezelf gewoon opnieuw in de problemen. Ik heb er alle vertrouwen in dat we binnen 3-5 jaar weer in de Eredivisie spelen met de huidige koers. En dat is prima, want ik houd in gedachte waar we vandaan komen en dat is van heel ver.Bocheser5 schreef:Middenmoot KKd clubje. Wat een bullshit. Wij zijn Roda! Hebben wekelijks 8 duizend man in het stadion. Als het goed gaat meer dan 10.000. We hebben een prachtig stadion met fantastische sponsor faciliteiten. Wij moeten ons niet klein maken , maar groter durven denken. Het is absurd dat onze begroting dadelijk in de buurt komt van clubjes als Eindhoven en Telstar. Dat zijn clubjes zonder faciliteiten waar ze blij zijn als er eens meer dan 2000 toeschouwers komen. Alleen al op basis van ticket inkomsten moeten we ver boven die clubs uit kunnen stijgen. Wat ik wel zie is een gebrek aan voetbalambitie, een gebrek aan lef om door te pakken. De heren begroten heel voorzichtig, nemen nauwelijks risico, waardoor we nauwelijks vooruit komen. Kijk eens naar de inkomsten vorig seizoen. Die lagen vele malen hoger dan dit jaar, omdat we toen ergens voor meededen. Waarom durft Roda de ticketinkomsten niet hoger te begroten? Dan heb je ruimte om het spelersbudget flink omhoog te doen. Afgelopen seizoen is bewezen dat als we hoog spelen de ticket inkomsten enorm oplopen. Dat is geen luchtbel, maar dat heet een gecalculeerd risico nemen. Betere spelers kun je vervolgens weer gemakkelijker verkopen, waardoor je in een positieve flow naar boven komt. Als ze bij Roda nu eens net zo veel voetbal ambitie zouden hebben, dan maatschappelijke ambitie, dan zou het goed komen. We zijn immers een voetbalclub en geen NGO.
[quote]374865[/quote] Ik vraag me af hoe mensen het voor zich zien om ineens van niveau Telstar/ Eindhoven / Roda JC opeens naar 'goud' te gaan? Hoe werkt zoiets? Geef ons eens de gouden formule aub dan kan iedereen daar gebruik van maken. Het beleid is absoluut goed. Zonder gekke dingen zijn we stapsgewijs richting zwarte cijfers gegaan. Ik ben ontzettend tevreden met Jordens Peters, geen gekke dingen en rust in de tent. Servais heeft één seizoen geweldige aankopen gedaan en één seizoen absoluut geschutterd. We gaan nu zien uit welk hout hij gesneden is. Maar de verwachtingen van sommige hier slaan nergens op. Je maakt van een ezel niet opeens een eersteklas renpaard. Net als je van een middenmoot KKD clubje (want dat zijn we) ook niet opeens een Eredivisieclub maakt. Dit heeft gewoon tijd nodig.06 mei 2025 om 11:4406 mei 2025 om 12:2406 mei 2025 om 12:52
Maan schreef:
Onzin ...door goed te scouten en een scorende spits kom je al een heel eind .06 mei 2025 om 12:58
Kaalheideroosje schreef:Bocheser5 schreef:Middenmoot KKd clubje. Wat een bullshit. Wij zijn Roda! Hebben wekelijks 8 duizend man in het stadion. Als het goed gaat meer dan 10.000. We hebben een prachtig stadion met fantastische sponsor faciliteiten. Wij moeten ons niet klein maken , maar groter durven denken. Het is absurd dat onze begroting dadelijk in de buurt komt van clubjes als Eindhoven en Telstar. Dat zijn clubjes zonder faciliteiten waar ze blij zijn als er eens meer dan 2000 toeschouwers komen. Alleen al op basis van ticket inkomsten moeten we ver boven die clubs uit kunnen stijgen. Wat ik wel zie is een gebrek aan voetbalambitie, een gebrek aan lef om door te pakken. De heren begroten heel voorzichtig, nemen nauwelijks risico, waardoor we nauwelijks vooruit komen. Kijk eens naar de inkomsten vorig seizoen. Die lagen vele malen hoger dan dit jaar, omdat we toen ergens voor meededen. Waarom durft Roda de ticketinkomsten niet hoger te begroten? Dan heb je ruimte om het spelersbudget flink omhoog te doen. Afgelopen seizoen is bewezen dat als we hoog spelen de ticket inkomsten enorm oplopen. Dat is geen luchtbel, maar dat heet een gecalculeerd risico nemen. Betere spelers kun je vervolgens weer gemakkelijker verkopen, waardoor je in een positieve flow naar boven komt. Als ze bij Roda nu eens net zo veel voetbal ambitie zouden hebben, dan maatschappelijke ambitie, dan zou het goed komen. We zijn immers een voetbalclub en geen NGO.Proud045 schreef:Ik vraag me af hoe mensen het voor zich zien om ineens van niveau Telstar/ Eindhoven / Roda JC opeens naar 'goud' te gaan? Hoe werkt zoiets? Geef ons eens de gouden formule aub dan kan iedereen daar gebruik van maken. Het beleid is absoluut goed. Zonder gekke dingen zijn we stapsgewijs richting zwarte cijfers gegaan. Ik ben ontzettend tevreden met Jordens Peters, geen gekke dingen en rust in de tent. Servais heeft één seizoen geweldige aankopen gedaan en één seizoen absoluut geschutterd. We gaan nu zien uit welk hout hij gesneden is. Maar de verwachtingen van sommige hier slaan nergens op. Je maakt van een ezel niet opeens een eersteklas renpaard. Net als je van een middenmoot KKD clubje (want dat zijn we) ook niet opeens een Eredivisieclub maakt. Dit heeft gewoon tijd nodig.
[quote]374864[/quote] Het interview van Servais sprak al boekdelen. Voor ‘goud’ wordt sowieso - hoe onbegrijpelijk ook - weer niet gegaan. Uitermate teleurstellend.06 mei 2025 om 10:1806 mei 2025 om 11:4406 mei 2025 om 12:24
045J schreef:Limburgsepieter schreef:Ik vind dat we best wel een aardige basis hebben met Seedorf, Treichel, Kruiver, Jansen, Müller, Cukur, Breij, Beerten etc. Taak voor Servais om dit goed aan te vullen..Frank123 schreef:vergeet seedorf niet
[quote]374879[/quote] Dat klopt ook wel weer! Maar toch heb ik voor komend seizoen een heel goed gevoel, kruiver viel me al niet tegen maar denk dat hij boven zich uit gaat steigen, zelfde als cukur en breij. Maar accepteren dat we een grijze middenmotor zijn durf ik niet.06 mei 2025 om 11:5906 mei 2025 om 12:1306 mei 2025 om 12:16
Bocheser5 schreef:Proud045 schreef:Ik vraag me af hoe mensen het voor zich zien om ineens van niveau Telstar/ Eindhoven / Roda JC opeens naar 'goud' te gaan? Hoe werkt zoiets? Geef ons eens de gouden formule aub dan kan iedereen daar gebruik van maken. Het beleid is absoluut goed. Zonder gekke dingen zijn we stapsgewijs richting zwarte cijfers gegaan. Ik ben ontzettend tevreden met Jordens Peters, geen gekke dingen en rust in de tent. Servais heeft één seizoen geweldige aankopen gedaan en één seizoen absoluut geschutterd. We gaan nu zien uit welk hout hij gesneden is. Maar de verwachtingen van sommige hier slaan nergens op. Je maakt van een ezel niet opeens een eersteklas renpaard. Net als je van een middenmoot KKD clubje (want dat zijn we) ook niet opeens een Eredivisieclub maakt. Dit heeft gewoon tijd nodig.Frank123 schreef:Het interview van Servais sprak al boekdelen. Voor ‘goud’ wordt sowieso - hoe onbegrijpelijk ook - weer niet gegaan. Uitermate teleurstellend.
Mijn gevoel zegt dat Roda voor Ketting gaat, na roseler en koglin een zeer gewaardeerde centrale verdediger. Op en top prof met een goede instelling. Echter ben ik super blij als dit kut seizoen achter de rug is komend weekend. Hopelijk gaan we volgend seizoen eens uitspreken dat we voor goud gaan, er hoort geluk bij maar kijk een volendam gewoon een paar vedettes met goalgarantie en promoveren met die hap. Vorige seizoenen contracteerden we een week na afloop seizoej al kruiver en janssen ben eens benieuwd of we dit jaar hetzelfde met een trainer hebben? Lijkt me voor beide partijen het beste zo snel mogelijk wennen aan de groep en tevens samenstellen06 mei 2025 om 09:5006 mei 2025 om 10:1806 mei 2025 om 11:44
Limburgsepieter schreef:Frank123 schreef:vergeet seedorf nietJohnnie schreef:Dat klopt ook wel weer! Maar toch heb ik voor komend seizoen een heel goed gevoel, kruiver viel me al niet tegen maar denk dat hij boven zich uit gaat steigen, zelfde als cukur en breij. Maar accepteren dat we een grijze middenmotor zijn durf ik niet.
frank123 maar uitspreken om voor plek 1 of 2 te gaan maakt de spelers in je selectie niet beter. Daarnaast zijn het vervolgens precies dezelfde personen die aangeven zich bezeikt te voelen en niet meer te komen als plek 1 of 2 plek 6 of lager blijkt te zijn geworden06 mei 2025 om 11:5406 mei 2025 om 11:5906 mei 2025 om 12:13
Frank123 schreef:Johnnie schreef:Dat klopt ook wel weer! Maar toch heb ik voor komend seizoen een heel goed gevoel, kruiver viel me al niet tegen maar denk dat hij boven zich uit gaat steigen, zelfde als cukur en breij. Maar accepteren dat we een grijze middenmotor zijn durf ik niet.
frank123 maar uitspreken om voor plek 1 of 2 te gaan maakt de spelers in je selectie niet beter. Daarnaast zijn het vervolgens precies dezelfde personen die aangeven zich bezeikt te voelen en niet meer te komen als plek 1 of 2 plek 6 of lager blijkt te zijn geworden06 mei 2025 om 11:5406 mei 2025 om 11:59
Johnnie schreef:
frank123 maar uitspreken om voor plek 1 of 2 te gaan maakt de spelers in je selectie niet beter. Daarnaast zijn het vervolgens precies dezelfde personen die aangeven zich bezeikt te voelen en niet meer te komen als plek 1 of 2 plek 6 of lager blijkt te zijn geworden06 mei 2025 om 11:54
Proud045 schreef:Frank123 schreef:Het interview van Servais sprak al boekdelen. Voor ‘goud’ wordt sowieso - hoe onbegrijpelijk ook - weer niet gegaan. Uitermate teleurstellend.
Mijn gevoel zegt dat Roda voor Ketting gaat, na roseler en koglin een zeer gewaardeerde centrale verdediger. Op en top prof met een goede instelling. Echter ben ik super blij als dit kut seizoen achter de rug is komend weekend. Hopelijk gaan we volgend seizoen eens uitspreken dat we voor goud gaan, er hoort geluk bij maar kijk een volendam gewoon een paar vedettes met goalgarantie en promoveren met die hap. Vorige seizoenen contracteerden we een week na afloop seizoej al kruiver en janssen ben eens benieuwd of we dit jaar hetzelfde met een trainer hebben? Lijkt me voor beide partijen het beste zo snel mogelijk wennen aan de groep en tevens samenstellen06 mei 2025 om 09:5006 mei 2025 om 10:18
Proud045 schreef:mliw101 schreef:Geen idee wie jij bent en geen idee wat je bedoelt? Ik ben actief op X onder dezelfde naam en heb vandaag mijn account hier geactiveerd. Maar bedankt voor het warme welkom.Proud045 schreef:Als we met elk nieuw account van jou een plek op de begrotings ranglijst waren gestegen hadden we inmiddels voor goud kunnen gaan, nu zou dat natuurlijk helemaal nergens op slaan
[quote]374864[/quote] Het interview van Servais sprak al boekdelen. Voor ‘goud’ wordt sowieso - hoe onbegrijpelijk ook - weer niet gegaan. Uitermate teleurstellend.06 mei 2025 om 10:1806 mei 2025 om 10:2306 mei 2025 om 10:34
Proud045 schreef:mliw101 schreef:Geen idee wie jij bent en geen idee wat je bedoelt? Ik ben actief op X onder dezelfde naam en heb vandaag mijn account hier geactiveerd. Maar bedankt voor het warme welkom.Proud045 schreef:Als we met elk nieuw account van jou een plek op de begrotings ranglijst waren gestegen hadden we inmiddels voor goud kunnen gaan, nu zou dat natuurlijk helemaal nergens op slaan
[quote]374864[/quote] Het interview van Servais sprak al boekdelen. Voor ‘goud’ wordt sowieso - hoe onbegrijpelijk ook - weer niet gegaan. Uitermate teleurstellend.06 mei 2025 om 10:1806 mei 2025 om 10:2306 mei 2025 om 10:34
Proud045 schreef:mliw101 schreef:Geen idee wie jij bent en geen idee wat je bedoelt? Ik ben actief op X onder dezelfde naam en heb vandaag mijn account hier geactiveerd. Maar bedankt voor het warme welkom.Proud045 schreef:Als we met elk nieuw account van jou een plek op de begrotings ranglijst waren gestegen hadden we inmiddels voor goud kunnen gaan, nu zou dat natuurlijk helemaal nergens op slaan
[quote]374864[/quote] Het interview van Servais sprak al boekdelen. Voor ‘goud’ wordt sowieso - hoe onbegrijpelijk ook - weer niet gegaan. Uitermate teleurstellend.06 mei 2025 om 10:1806 mei 2025 om 10:2306 mei 2025 om 10:34
mliw101 schreef:Proud045 schreef:Als we met elk nieuw account van jou een plek op de begrotings ranglijst waren gestegen hadden we inmiddels voor goud kunnen gaan, nu zou dat natuurlijk helemaal nergens op slaanFrank123 schreef:Het interview van Servais sprak al boekdelen. Voor ‘goud’ wordt sowieso - hoe onbegrijpelijk ook - weer niet gegaan. Uitermate teleurstellend.
Mijn gevoel zegt dat Roda voor Ketting gaat, na roseler en koglin een zeer gewaardeerde centrale verdediger. Op en top prof met een goede instelling. Echter ben ik super blij als dit kut seizoen achter de rug is komend weekend. Hopelijk gaan we volgend seizoen eens uitspreken dat we voor goud gaan, er hoort geluk bij maar kijk een volendam gewoon een paar vedettes met goalgarantie en promoveren met die hap. Vorige seizoenen contracteerden we een week na afloop seizoej al kruiver en janssen ben eens benieuwd of we dit jaar hetzelfde met een trainer hebben? Lijkt me voor beide partijen het beste zo snel mogelijk wennen aan de groep en tevens samenstellen06 mei 2025 om 09:5006 mei 2025 om 10:1806 mei 2025 om 10:23