Opzich niet heel gek toch?
Gaat het goed verleng je hem in de winter, en zo niet ga je volgend jaar voor een transfervrije Penders.
W18 schreef:
Kan me die fout van Tol nog goed herinneren waar de 2-0 uit viel in de, bijna promotie wedstrijd, tegen Cambuur. Wat ik zo lees op X, bij Cambuur niet geweldig geweest. Ben benieuwd. Heeft misschien een topper naast zich nodig zoals Koglin dat ook had. Maar goed, wil ook niet te negatief overkomen 😝 Mijn steun heeft die.02 juni 2025 om 14:32
verweg schreef:KoempelAnjovins schreef:Op zich geen probleem, ken de speler niet dus laat me verrassen. Wat me bevreemdt: de strategie werd verklaard jonge spelers te halen en die met meeropbrengst weer te verkopen. Bij de gehaalde spelers tot nu toe zie ik dat niet terug. De gehuurde keeper herrinert mij aan get gevalletje moritz/rody de boer. Door de komst van die gehuurde duitser verloor rody zijn plaatsje en de transferwaarde. Het is nog geen seizoensstart, dusmaar kijken wat nog komt of doorstroomt. Misschien is dit alleen maar het geraamte waaromheen een paar eigen jonkies komen
Kerkrade Roda JC gaat zich hoogstwaarschijnlijk op korte termijn versterken met Marco Tol. De 27-jarige Noord-Hollander komt over van de Portugese tweedeklasser Vizela en wordt de eerste aankoop om het gat centraal in de defensie op te vullen. Technisch manager Rob Servais van Roda JC wil niet ingaan op de transfer. Vertrek Na het vertrek van Brian Koglin, Nils Röseler en Keziah Veendorp is de spoeling in het hart van de defensie behoorlijk dun geworden. Alleen Lucas Beerten, die bij voorkeur als verdedigende middenvelder speelt, en jeugdspeler Juul Timmermans, die nog wacht op zijn debuut, zijn opties centraal achterin. Met Tol haalt Roda opnieuw een ervaren kracht voor de as binnen, nadat eerder middenvelder Mitchel Paulissen en spits Anthony van der Hurk werden gepresenteerd. Tol, geboren in Purmerend, speelde het afgelopen seizoen voor FC Vizela, dat als derde eindigde op het tweede niveau in Portugal en afgelopen weekend verloor in de finale voor promotie. De verdediger ontbrak in de selectie en kwam het hele seizoen maar mondjesmaat aan spelen toe, met in totaal negen optredens, waarvan het merendeel in het begin van de jaargang. SC Cambuur Tol maakte in de zomer van 2024 de overstap naar Portugal nadat zijn contract bij SC Cambuur was afgelopen. Voor de Friezen kwam hij in drie seizoenen, waarvan twee in de eredivisie, tot een totaal van 96 wedstrijden. Hij debuteerde in het betaalde voetbal in 2017 namens FC Volendam.02 juni 2025 om 14:2202 juni 2025 om 14:31
KoempelAnjovins schreef:
Kerkrade Roda JC gaat zich hoogstwaarschijnlijk op korte termijn versterken met Marco Tol. De 27-jarige Noord-Hollander komt over van de Portugese tweedeklasser Vizela en wordt de eerste aankoop om het gat centraal in de defensie op te vullen. Technisch manager Rob Servais van Roda JC wil niet ingaan op de transfer. Vertrek Na het vertrek van Brian Koglin, Nils Röseler en Keziah Veendorp is de spoeling in het hart van de defensie behoorlijk dun geworden. Alleen Lucas Beerten, die bij voorkeur als verdedigende middenvelder speelt, en jeugdspeler Juul Timmermans, die nog wacht op zijn debuut, zijn opties centraal achterin. Met Tol haalt Roda opnieuw een ervaren kracht voor de as binnen, nadat eerder middenvelder Mitchel Paulissen en spits Anthony van der Hurk werden gepresenteerd. Tol, geboren in Purmerend, speelde het afgelopen seizoen voor FC Vizela, dat als derde eindigde op het tweede niveau in Portugal en afgelopen weekend verloor in de finale voor promotie. De verdediger ontbrak in de selectie en kwam het hele seizoen maar mondjesmaat aan spelen toe, met in totaal negen optredens, waarvan het merendeel in het begin van de jaargang. SC Cambuur Tol maakte in de zomer van 2024 de overstap naar Portugal nadat zijn contract bij SC Cambuur was afgelopen. Voor de Friezen kwam hij in drie seizoenen, waarvan twee in de eredivisie, tot een totaal van 96 wedstrijden. Hij debuteerde in het betaalde voetbal in 2017 namens FC Volendam.02 juni 2025 om 14:22
DeLimbo schreef:W18 schreef:Heeft 200 wedstrijden in Nederland waaronder twee seizoenen in de eredivisie. Was vrijwel altijd een vaste kracht bij zowel Volendam als Cambuur....... Zal dus geen koekebakker zijn.
Hmm Tol.. was volgens mij niet geweldig bij Cambuur, maar kan het mis hebben.02 juni 2025 om 14:2402 juni 2025 om 14:26
W18 schreef:
Hmm Tol.. was volgens mij niet geweldig bij Cambuur, maar kan het mis hebben.02 juni 2025 om 14:24
Frank123 schreef:Sjevemet schreef:Helemaal Eens! Elk jaar dat zwart, vond die blauwe met KLG ook heel mooi!KampfenundSiegen schreef:Dit is waarschijnlijk vloeken in de kerk. Maar als uitshirt rood wit met daarin het wapen van Kerkrade verwerkt lijkt mij wel eens wat. Is ook eens compleet
[quote]378456[/quote] Daar had ik het pas nog over: bordeauxrode shirts. Die zou ik graag weer eens willen zien als uitshirt!02 juni 2025 om 13:3502 juni 2025 om 14:1202 juni 2025 om 14:17
Sjevemet schreef:KampfenundSiegen schreef:Dit is waarschijnlijk vloeken in de kerk. Maar als uitshirt rood wit met daarin het wapen van Kerkrade verwerkt lijkt mij wel eens wat. Is ook eens compleetFrank123 schreef:Daar had ik het pas nog over: bordeauxrode shirts. Die zou ik graag weer eens willen zien als uitshirt!
Ouwieje wo blieft dea trainer! Daarna bordeaux rooie shirts en een beer van leider / verdediger en een stofzuiger op t middenveld en volgend jaar rond deze tijd staan we ram op de maart02 juni 2025 om 13:3002 juni 2025 om 13:3502 juni 2025 om 14:12
KampfenundSiegen schreef:Frank123 schreef:Daar had ik het pas nog over: bordeauxrode shirts. Die zou ik graag weer eens willen zien als uitshirt!
Ouwieje wo blieft dea trainer! Daarna bordeaux rooie shirts en een beer van leider / verdediger en een stofzuiger op t middenveld en volgend jaar rond deze tijd staan we ram op de maart02 juni 2025 om 13:3002 juni 2025 om 13:35
Bob2000 schreef:
Aan de hand van een begroting van ruim vijftien miljoen euro willen de Tilburgers zich volgend seizoen melden in de bovenste regionen van de KKD. 'Daarmee kunnen we een krachtig spelersbudget realiseren. We willen meedoen in de top van de Keuken Kampioen Divisie en strijden om promotie', meldt de club in een statement. De begroting is fors hoger dan de laatste keren dat Willem II op het tweede niveau actief was. 'Maar we moeten ons ook realiseren dat er nog veel te doen is om onze basis volledig op orde te krijgen. Hierin nemen we geen overhaaste stappen, maar blijven zorgvuldig en doelgericht bouwen aan een stabiele toekomst zonder onverantwoorde financiële risico’s. Ook als dat betekent dat we geduld moeten hebben om onze ambities te realiseren.' Willem II, dat op termijn wil doorgroeien naar een begroting van twintig miljoen euro, hoop binnen afzienbare tijd een nieuwe hoofdsponsor te presenteren. De gesprekken met de opvolger van AVEC zijn volgens de club in een vergevorderd stadium. 'Wij zijn klaar voor komend jaar', sluiten de Tricolores af. 'Klaar om het harde werk van afgelopen seizoen vervolg te geven en de komende jaren de potentie van Willem II te verzilveren. Terugkomen is nooit vanzelfsprekend, maar in Tilburg rechten we altijd de rug.'02 juni 2025 om 13:49
Koningtoto schreef:
Over shirts gesproken, wanneer worden deze bekend gemaakt?02 juni 2025 om 13:45
Frank123 schreef:
Ouwieje wo blieft dea trainer! Daarna bordeaux rooie shirts en een beer van leider / verdediger en een stofzuiger op t middenveld en volgend jaar rond deze tijd staan we ram op de maart02 juni 2025 om 13:30
SchaesbergKoempel schreef:In het artikel geven ze inderdaad aan dat er nog genoeg moet gebeuren in Tilburg, maar het Eredivisiegeld zal ze goed van pas komen. Het zal voor hun een hoger budget zijn dan in voorgaande jaren dat ze in de KKD speelden.
Koempel045rjc Grote kans dat ze meedoen om automatische promotie inderdaad, maar je moet er wel rekening mee houden dat er daar op technisch vlak genoeg mankeert. ADO heeft sinds de Amerikaanse overname een spelersbudget voor middenmoot eredivisie en die falen nu ook al seizoenen achter elkaar (nota bene onder leiding van Mathijsen, kan me nog herinneren dat bij TVOK werd geroepen dat we pas echt ambitie zouden tonen door hem aan te stellen ipv Servais).02 juni 2025 om 13:06
TheBaser87 schreef:
Voor diegenen die zich afvragen hoe hoog het budget van Willem II gaat zijn: hoog. https://www.vi.nl/nieuws/willem-ii-keert-met-krachtig-spelersbudget-terug-naar-de-kkd02 juni 2025 om 12:29
TheBaser87 schreef:Hutch schreef:Op 2 juni al concluderen dat er geen lering wordt getrokken uit het afgelopen seizoen...knap! Dat Roda bij het samenstellen van de selectie afgelopen seizoen gefaald heeft, is gewoon een feit waar Servais en Peters zich al lang van bewust zijn. Met ons budget moeten wij in ieder geval vaker de play-offs kunnen halen als Telstar. Ze hebben onlangs aangegeven het dit jaar anders aan te gaan pakken en het begin van deze transferwindow onderstreept dit. Waar hadden ze dan zo snel al, met aantoonbaar resultaat, lering uit moeten trekken? De voorbereiding moet zelfs nog beginnen... Het is ontzettend knap van Telstar, maar nu ze voor het eerst in 47 jaar een selectie samenstellen die (tegen alle verwachtingen in) promotie bewerkstelligt, moeten we natuurlijk niet gaan doen alsof hun beleid gericht tot promotie heeft geleid. Het ene jaar halen ze de play-offs en het volgende jaar eindigen ze als 17e, dus het is voor hun waarschijnlijk inderdaad een eens-maar-nooit-weertje.Rodahats schreef:Jaaaa, was allemaal toeval en mazzel: een eens-maar-nooit-weertje. Kortom, geen enkele lering uit trekken en lekker verder zo. Forza Roda!
[quote]378378[/quote] Wat een onzin!! Dus van 16 clubs faalde het bestuur.... Andermaal een reactie om maar wat te roeptoeteren!!!02 juni 2025 om 07:4402 juni 2025 om 11:3702 juni 2025 om 11:56
Roda7United schreef:TheBaser87 schreef:Dus die lulkoek dat de degradanten het ‘deze keer echt financieel zwaar gaan krijgen’ kan ook weer de prullenbak in. Gewoon promotiekandidaat nummer 1, zoals elke degradant de afgelopen jaren.
Voor diegenen die zich afvragen hoe hoog het budget van Willem II gaat zijn: hoog. https://www.vi.nl/nieuws/willem-ii-keert-met-krachtig-spelersbudget-terug-naar-de-kkd02 juni 2025 om 12:2902 juni 2025 om 12:36
TheBaser87 schreef:
Voor diegenen die zich afvragen hoe hoog het budget van Willem II gaat zijn: hoog. https://www.vi.nl/nieuws/willem-ii-keert-met-krachtig-spelersbudget-terug-naar-de-kkd02 juni 2025 om 12:29
Klopp schreef:Johnnie schreef:Precies.
klopp gewoon eens iemand die de bal in de voet willen hebben. Dan heb je met Seedorf, en zijn snelheid en diepte, aan de andere kant en de schoten van Breij heel wat variatie in je aanvalsspel ipv dat constante gekloot02 juni 2025 om 12:1602 juni 2025 om 12:20
Johnnie schreef:
sieg zeg jij nu, zonder dat aanvallend te bedoelen, dat Paulissen en van den hurk direct door sponsoren bekostigd zijn? Want dat gerucht zou voor mij totaal nieuw zijn. Dat heb ik nergens vernomen of maar enigszins gehoord. Wat niet zegt dat het niet waar kan zijn overigens02 juni 2025 om 12:00
Johnnie schreef:
klopp gewoon eens iemand die de bal in de voet willen hebben. Dan heb je met Seedorf, en zijn snelheid en diepte, aan de andere kant en de schoten van Breij heel wat variatie in je aanvalsspel ipv dat constante gekloot02 juni 2025 om 12:16
Johnnie schreef:
mliw101 prima. Dat ze maar voor een echte technische vleugelflitser gaan. Een Marokkaan of iets die ook daadwerkelijk eens een speler voorbij kan gaan op techniek02 juni 2025 om 12:01
Hutch schreef:Rodahats schreef:Jaaaa, was allemaal toeval en mazzel: een eens-maar-nooit-weertje. Kortom, geen enkele lering uit trekken en lekker verder zo. Forza Roda!Franky schreef:Wat een onzin!! Dus van 16 clubs faalde het bestuur.... Andermaal een reactie om maar wat te roeptoeteren!!!
De promotie van telstar geeft eens te meer het falen van de directie aan. Waarom kan die club met zeer bescheiden middelen wel een degelijke selectie samenstellen en is die van ons dit jaar weer zwaar slecht?02 juni 2025 om 05:0602 juni 2025 om 07:4402 juni 2025 om 11:37
Sieg schreef:pimzz schreef:Maar waarom zouden er dan weer direct sponsoren (niet-zijnde onze funders) nodig zijn geweest om de komst van Paulissen en Vd Hurk te bekostigen? Of is dat ook een broodje aap-verhaal?Sieg schreef:Op de supportersavond in april bevestigde onze AD dat extra inkomsten vanaf nu wél direct in het spelersbudget geïnvesteerd kan worden, aangezien inmiddels alle gaten gedicht zouden zijn. Dit gaat dan volgens mij wel met name om sponsorinkomsten, die vaak van structurelere aard zijn dan eenmalige transferinkomsten.
[quote]378394[/quote] Dat zou je verwachten, maar zo lijkt het helaas niet te werken bij Roda. Er wordt bezuinigd en beknibbeld en gesneden, maar extra spelersbudget lijkt dat nooit op te leveren, zo zagen we ook al na de mooie transfersommen voor Didden en Ouaissa.02 juni 2025 om 09:1202 juni 2025 om 11:4802 juni 2025 om 11:52
pimzz schreef:Sieg schreef:Op de supportersavond in april bevestigde onze AD dat extra inkomsten vanaf nu wél direct in het spelersbudget geïnvesteerd kan worden, aangezien inmiddels alle gaten gedicht zouden zijn. Dit gaat dan volgens mij wel met name om sponsorinkomsten, die vaak van structurelere aard zijn dan eenmalige transferinkomsten.Dino schreef:Dat zou je verwachten, maar zo lijkt het helaas niet te werken bij Roda. Er wordt bezuinigd en beknibbeld en gesneden, maar extra spelersbudget lijkt dat nooit op te leveren, zo zagen we ook al na de mooie transfersommen voor Didden en Ouaissa.
Ik zie verschillende prikkers waarin men ervan uitgaat dat het spelersbudget het komende jaar niet toeneemt. Ik begreep uit de pers dat Roda de hele technische staf niet heeft verlengt, dat lijkt inclusief al die figuren, die afgelopen jaar werden toegevoegd aan de technische staf (zoals Henkens, Safin, Telgenkamp) onder het mom van een professionalisering en een technische staf gericht op het ontwikkelen van spelers. Als deze figuren nu niet worden vervangen, betekent dat dat er nu meer budget is voor spelers? Dat is dan tegelijkertijd een behoorlijke verandering in de structuur en dus de visie, die afgelopen jaar nog als prioriteit gold boven het investeren in de waar de op het veld. Mis ik iets, zie ik het verkeerd, of zien we getuige van een geruisloze verandering (revolutie!) van visie met het vertrek van Sibum en praktisch zijn gehele technische apparaat? Had Sibum dan zo veel de overhand in de keuzes van het technisch hart? En zoja, wat betekent dit nu voor het spelersbudget?02 juni 2025 om 08:5202 juni 2025 om 09:1202 juni 2025 om 11:48
Roembaboemba schreef:
Jari Schuurman in gesprek met Roda Bron medewerker van Dordrecht zoon van een collega02 juni 2025 om 11:24
Sieg schreef:Dino schreef:Dat zou je verwachten, maar zo lijkt het helaas niet te werken bij Roda. Er wordt bezuinigd en beknibbeld en gesneden, maar extra spelersbudget lijkt dat nooit op te leveren, zo zagen we ook al na de mooie transfersommen voor Didden en Ouaissa.
Ik zie verschillende prikkers waarin men ervan uitgaat dat het spelersbudget het komende jaar niet toeneemt. Ik begreep uit de pers dat Roda de hele technische staf niet heeft verlengt, dat lijkt inclusief al die figuren, die afgelopen jaar werden toegevoegd aan de technische staf (zoals Henkens, Safin, Telgenkamp) onder het mom van een professionalisering en een technische staf gericht op het ontwikkelen van spelers. Als deze figuren nu niet worden vervangen, betekent dat dat er nu meer budget is voor spelers? Dat is dan tegelijkertijd een behoorlijke verandering in de structuur en dus de visie, die afgelopen jaar nog als prioriteit gold boven het investeren in de waar de op het veld. Mis ik iets, zie ik het verkeerd, of zien we getuige van een geruisloze verandering (revolutie!) van visie met het vertrek van Sibum en praktisch zijn gehele technische apparaat? Had Sibum dan zo veel de overhand in de keuzes van het technisch hart? En zoja, wat betekent dit nu voor het spelersbudget?02 juni 2025 om 08:5202 juni 2025 om 09:12
viro schreef:Kirchroa1953 schreef:Deze maand zal waarschijnlijk een trainer gaan tekenen.
We praten veel over van dessel, Maar wanneer gaat hij dan eindelijk tekenen ??02 juni 2025 om 11:0302 juni 2025 om 11:06
Rodahats schreef:Franky schreef:Wat een onzin!! Dus van 16 clubs faalde het bestuur.... Andermaal een reactie om maar wat te roeptoeteren!!!
De promotie van telstar geeft eens te meer het falen van de directie aan. Waarom kan die club met zeer bescheiden middelen wel een degelijke selectie samenstellen en is die van ons dit jaar weer zwaar slecht?02 juni 2025 om 05:0602 juni 2025 om 07:44
Roda7United schreef:Mijnstreek schreef:Een speler als Sierra hebben we juist nog nodig. Ik zie hem graag komen. Transfervrij en een link met Van Dessel zoals Johnnie zegt.Johnnie schreef:Leuke speler, maar niet echt de positie waar we nog iemand voor zoeken lijkt me. Is toch ook meer een soort 8. Ervanuitgaande dat we 'gewoon' 4-3-3 gaan spelen.
Een speler waar van Dessel dus meerdere jaren mee gewerkt heeft is, Elias Siërra02 juni 2025 om 10:2902 juni 2025 om 10:3602 juni 2025 om 11:17
Mijnstreek schreef:Johnnie schreef:Leuke speler, maar niet echt de positie waar we nog iemand voor zoeken lijkt me. Is toch ook meer een soort 8. Ervanuitgaande dat we 'gewoon' 4-3-3 gaan spelen.
Een speler waar van Dessel dus meerdere jaren mee gewerkt heeft is, Elias Siërra02 juni 2025 om 10:2902 juni 2025 om 10:36