Johnnie schreef:Ik begrijp je. Wat en hoe gaan wij dat glas vullen en met wat schenken we bij. Mijn gedachte daarover. Mensen naar het stadion krijgen, is zorgen dat je een product hebt dat verkoopt En je een gevoel creërt waarom je geen wedstrijd wilt missen. Fomo Dat doe je door een narratief te brengen waarin verwachtingen worden aangewakkerd. Dat begint al door nu eens echt ambitie uit te stralen en dat staat los van budget. Want in de eerste divisie ontloopt dat allemaal niet veel. We vissen allemaal in de vijver.
Dit soort magere aantallen staan wat mij betreft helemaal niet meer in perspectief. Ja we zijn afgegleden en ja we zijn niet de ploeg die zomaar mee zal doen voor promotie. Maar waar de club al een jaar of 2/3 niet meer af aan het glijden is, maar eerder de weg omhoog met minimale stapjes(wat links of rechtsom eveneens stapjes zijn en blijven)is ingeslagen, wordt de support nog altijd minder. De houding van “eerst de club en dan de supporters” was tot een jaar of twee geleden nog enigszins te begrijpen. Maar nu volgen ze elkaar niet meer. De houding die als een excuus gebruikt werd is niet meer actueel en dus laten we als supporters zijnde nu de bal ook gewoon keihard vallen. Iets wat voor mij dan ook, op deze manier, enkel de club remt. Laat nu eens je ware aard zien. Kortom. Kom of blijf weg. Want blijkbaar is beter al niet meer goed genoeg. Dan vecht je als club dus ook enigszins tegen de bierkaai.14 juni 2025 om 13:48
Narratief. In dat verhaal heeft sentiment, geschiedenis een waarde, die vaak niet op waarde wordt geschat. Ook hoe supporters hun club op de kaart zetten heeft invloed. Als je zevert in je kring wat niet alles slecht is, dan creëer je geen enthousiasme om een wedstrijd te bezoeken.
En het is niet het voetbal alleen. Het voor en na de wedstrijd daar kan je ook heel veel winnen. Hoe kan je dat aantrekkelijk maken.
Je zou een actie kunnen organiseren waarin sponsoren, supporters aanmoedigen met elkaar 10.000 seizoenskaarten verkopen. Wordt deze ambitie waargemaakt dan krijgt iedereen een korting van 25% op hun seizoenskaart, of er komt iets bij het spelersbuget, of wij kopen die voetballer. Zo onder het mom voor wat hoort wat.
Er zijn genoeg creative dingen te bedenken maar we moeten het met elkaar doen. En enthousiasme. Ambitie en positiviteit zijn de sleutelwoorden. En dat moet je uitstralen.