Maak jullie maar niet druk om andere clubs.
Met kerst is Roda al uitgespeeld en v/d Hurk maakt hooguit 4 doelpunten komend seizoen. Wordt een saai en vervelend seizoen voor ons.
Dat is mijn voorspelling.
Roda7United schreef:TheBaser87 schreef:Dus die lulkoek dat de degradanten het ‘deze keer echt financieel zwaar gaan krijgen’ kan ook weer de prullenbak in. Gewoon promotiekandidaat nummer 1, zoals elke degradant de afgelopen jaren.
Voor diegenen die zich afvragen hoe hoog het budget van Willem II gaat zijn: hoog. https://www.vi.nl/nieuws/willem-ii-keert-met-krachtig-spelersbudget-terug-naar-de-kkd02 juni 2025 om 12:2902 juni 2025 om 12:36
TheBaser87 schreef:
Voor diegenen die zich afvragen hoe hoog het budget van Willem II gaat zijn: hoog. https://www.vi.nl/nieuws/willem-ii-keert-met-krachtig-spelersbudget-terug-naar-de-kkd02 juni 2025 om 12:29
Klopp schreef:Johnnie schreef:Precies.
klopp gewoon eens iemand die de bal in de voet willen hebben. Dan heb je met Seedorf, en zijn snelheid en diepte, aan de andere kant en de schoten van Breij heel wat variatie in je aanvalsspel ipv dat constante gekloot02 juni 2025 om 12:1602 juni 2025 om 12:20
Johnnie schreef:
sieg zeg jij nu, zonder dat aanvallend te bedoelen, dat Paulissen en van den hurk direct door sponsoren bekostigd zijn? Want dat gerucht zou voor mij totaal nieuw zijn. Dat heb ik nergens vernomen of maar enigszins gehoord. Wat niet zegt dat het niet waar kan zijn overigens02 juni 2025 om 12:00
Johnnie schreef:
klopp gewoon eens iemand die de bal in de voet willen hebben. Dan heb je met Seedorf, en zijn snelheid en diepte, aan de andere kant en de schoten van Breij heel wat variatie in je aanvalsspel ipv dat constante gekloot02 juni 2025 om 12:16
Johnnie schreef:
mliw101 prima. Dat ze maar voor een echte technische vleugelflitser gaan. Een Marokkaan of iets die ook daadwerkelijk eens een speler voorbij kan gaan op techniek02 juni 2025 om 12:01
Hutch schreef:Rodahats schreef:Jaaaa, was allemaal toeval en mazzel: een eens-maar-nooit-weertje. Kortom, geen enkele lering uit trekken en lekker verder zo. Forza Roda!Franky schreef:Wat een onzin!! Dus van 16 clubs faalde het bestuur.... Andermaal een reactie om maar wat te roeptoeteren!!!
De promotie van telstar geeft eens te meer het falen van de directie aan. Waarom kan die club met zeer bescheiden middelen wel een degelijke selectie samenstellen en is die van ons dit jaar weer zwaar slecht?02 juni 2025 om 05:0602 juni 2025 om 07:4402 juni 2025 om 11:37
Sieg schreef:pimzz schreef:Maar waarom zouden er dan weer direct sponsoren (niet-zijnde onze funders) nodig zijn geweest om de komst van Paulissen en Vd Hurk te bekostigen? Of is dat ook een broodje aap-verhaal?Sieg schreef:Op de supportersavond in april bevestigde onze AD dat extra inkomsten vanaf nu wél direct in het spelersbudget geïnvesteerd kan worden, aangezien inmiddels alle gaten gedicht zouden zijn. Dit gaat dan volgens mij wel met name om sponsorinkomsten, die vaak van structurelere aard zijn dan eenmalige transferinkomsten.
[quote]378394[/quote] Dat zou je verwachten, maar zo lijkt het helaas niet te werken bij Roda. Er wordt bezuinigd en beknibbeld en gesneden, maar extra spelersbudget lijkt dat nooit op te leveren, zo zagen we ook al na de mooie transfersommen voor Didden en Ouaissa.02 juni 2025 om 09:1202 juni 2025 om 11:4802 juni 2025 om 11:52
pimzz schreef:Sieg schreef:Op de supportersavond in april bevestigde onze AD dat extra inkomsten vanaf nu wél direct in het spelersbudget geïnvesteerd kan worden, aangezien inmiddels alle gaten gedicht zouden zijn. Dit gaat dan volgens mij wel met name om sponsorinkomsten, die vaak van structurelere aard zijn dan eenmalige transferinkomsten.Dino schreef:Dat zou je verwachten, maar zo lijkt het helaas niet te werken bij Roda. Er wordt bezuinigd en beknibbeld en gesneden, maar extra spelersbudget lijkt dat nooit op te leveren, zo zagen we ook al na de mooie transfersommen voor Didden en Ouaissa.
Ik zie verschillende prikkers waarin men ervan uitgaat dat het spelersbudget het komende jaar niet toeneemt. Ik begreep uit de pers dat Roda de hele technische staf niet heeft verlengt, dat lijkt inclusief al die figuren, die afgelopen jaar werden toegevoegd aan de technische staf (zoals Henkens, Safin, Telgenkamp) onder het mom van een professionalisering en een technische staf gericht op het ontwikkelen van spelers. Als deze figuren nu niet worden vervangen, betekent dat dat er nu meer budget is voor spelers? Dat is dan tegelijkertijd een behoorlijke verandering in de structuur en dus de visie, die afgelopen jaar nog als prioriteit gold boven het investeren in de waar de op het veld. Mis ik iets, zie ik het verkeerd, of zien we getuige van een geruisloze verandering (revolutie!) van visie met het vertrek van Sibum en praktisch zijn gehele technische apparaat? Had Sibum dan zo veel de overhand in de keuzes van het technisch hart? En zoja, wat betekent dit nu voor het spelersbudget?02 juni 2025 om 08:5202 juni 2025 om 09:1202 juni 2025 om 11:48
Roembaboemba schreef:
Jari Schuurman in gesprek met Roda Bron medewerker van Dordrecht zoon van een collega02 juni 2025 om 11:24
Sieg schreef:Dino schreef:Dat zou je verwachten, maar zo lijkt het helaas niet te werken bij Roda. Er wordt bezuinigd en beknibbeld en gesneden, maar extra spelersbudget lijkt dat nooit op te leveren, zo zagen we ook al na de mooie transfersommen voor Didden en Ouaissa.
Ik zie verschillende prikkers waarin men ervan uitgaat dat het spelersbudget het komende jaar niet toeneemt. Ik begreep uit de pers dat Roda de hele technische staf niet heeft verlengt, dat lijkt inclusief al die figuren, die afgelopen jaar werden toegevoegd aan de technische staf (zoals Henkens, Safin, Telgenkamp) onder het mom van een professionalisering en een technische staf gericht op het ontwikkelen van spelers. Als deze figuren nu niet worden vervangen, betekent dat dat er nu meer budget is voor spelers? Dat is dan tegelijkertijd een behoorlijke verandering in de structuur en dus de visie, die afgelopen jaar nog als prioriteit gold boven het investeren in de waar de op het veld. Mis ik iets, zie ik het verkeerd, of zien we getuige van een geruisloze verandering (revolutie!) van visie met het vertrek van Sibum en praktisch zijn gehele technische apparaat? Had Sibum dan zo veel de overhand in de keuzes van het technisch hart? En zoja, wat betekent dit nu voor het spelersbudget?02 juni 2025 om 08:5202 juni 2025 om 09:12
viro schreef:Kirchroa1953 schreef:Deze maand zal waarschijnlijk een trainer gaan tekenen.
We praten veel over van dessel, Maar wanneer gaat hij dan eindelijk tekenen ??02 juni 2025 om 11:0302 juni 2025 om 11:06
Rodahats schreef:Franky schreef:Wat een onzin!! Dus van 16 clubs faalde het bestuur.... Andermaal een reactie om maar wat te roeptoeteren!!!
De promotie van telstar geeft eens te meer het falen van de directie aan. Waarom kan die club met zeer bescheiden middelen wel een degelijke selectie samenstellen en is die van ons dit jaar weer zwaar slecht?02 juni 2025 om 05:0602 juni 2025 om 07:44
Roda7United schreef:Mijnstreek schreef:Een speler als Sierra hebben we juist nog nodig. Ik zie hem graag komen. Transfervrij en een link met Van Dessel zoals Johnnie zegt.Johnnie schreef:Leuke speler, maar niet echt de positie waar we nog iemand voor zoeken lijkt me. Is toch ook meer een soort 8. Ervanuitgaande dat we 'gewoon' 4-3-3 gaan spelen.
Een speler waar van Dessel dus meerdere jaren mee gewerkt heeft is, Elias Siërra02 juni 2025 om 10:2902 juni 2025 om 10:3602 juni 2025 om 11:17
Mijnstreek schreef:Johnnie schreef:Leuke speler, maar niet echt de positie waar we nog iemand voor zoeken lijkt me. Is toch ook meer een soort 8. Ervanuitgaande dat we 'gewoon' 4-3-3 gaan spelen.
Een speler waar van Dessel dus meerdere jaren mee gewerkt heeft is, Elias Siërra02 juni 2025 om 10:2902 juni 2025 om 10:36
Kirchroa1953 schreef:
We praten veel over van dessel, Maar wanneer gaat hij dan eindelijk tekenen ??02 juni 2025 om 11:03
Johnnie schreef:
Het is wat dat betreft een voordeel dat je een “buitenlandse” trainer gaat krijgen. Die heeft niets te maken met oud spelers en zaakwaarnemers in de Nederlandse competities. Dus die zal niet snel met een Veendorp of iets aan komen kakken02 juni 2025 om 10:21
Johnnie schreef:
Een speler waar van Dessel dus meerdere jaren mee gewerkt heeft is, Elias Siërra02 juni 2025 om 10:29
Johnnie schreef:
Het is wat dat betreft een voordeel dat je een “buitenlandse” trainer gaat krijgen. Die heeft niets te maken met oud spelers en zaakwaarnemers in de Nederlandse competities. Dus die zal niet snel met een Veendorp of iets aan komen kakken02 juni 2025 om 10:21
Roda7United schreef:Nike01 schreef:Is allemaal niet zo zwart-wit als jij schetst. Gaat nog belasting vanaf, kosten voor de zaakwaarnemer en (opleidings)vergoedingen van voorgaande clubs, en dat zijn er nogal wat. Is geen simpele rekensom zoals 10% van het transferbedrag.PLS2705 schreef:Volgens mij is het doorverkooppercentage op Benji 10% . Ik weet zeker dat dat doorverkooppercentage vastgelegd is. Bij een transfersom van 6 miljoen zoals jij benoemd zou dat dus ongeveer 6 ton zijn voor roda. Het spelersbudget is dit jaar iets gestegen mede doordat enkele sponsoren de club wat extra bestedingsruimte hebben gecreëerd. Tel daarbij op dat de selectie dit jaar iets kleiner wordt. Er is dus iets meer mogelijk dit jaar. Dit rotseizoen is nu ten einde. Terugkijken heeft dus ook niet veel zin meer. Sibum en een groot deel van de selectie is vertrokken. Met vd hurk en Paulissen zijn er al 2 goede spelers vastgelegd. Hopelijk komt er snel witte rook over de trainer en dan kan de blik op het nieuwe seizoen.
Is ooit bevestigd dat we een doorverkooppercentage op Bouchouari hebben? Er wordt op X door Saint Etienne-fans gesproken over een transferbedrag rond de 6 miljoen euro, dus zou een mooie opsteker zijn. Hij gaat in ieder geval een transfer maken door de degradatie van SE.02 juni 2025 om 09:0602 juni 2025 om 09:3202 juni 2025 om 09:42
Nike01 schreef:PLS2705 schreef:Volgens mij is het doorverkooppercentage op Benji 10% . Ik weet zeker dat dat doorverkooppercentage vastgelegd is. Bij een transfersom van 6 miljoen zoals jij benoemd zou dat dus ongeveer 6 ton zijn voor roda. Het spelersbudget is dit jaar iets gestegen mede doordat enkele sponsoren de club wat extra bestedingsruimte hebben gecreëerd. Tel daarbij op dat de selectie dit jaar iets kleiner wordt. Er is dus iets meer mogelijk dit jaar. Dit rotseizoen is nu ten einde. Terugkijken heeft dus ook niet veel zin meer. Sibum en een groot deel van de selectie is vertrokken. Met vd hurk en Paulissen zijn er al 2 goede spelers vastgelegd. Hopelijk komt er snel witte rook over de trainer en dan kan de blik op het nieuwe seizoen.
Is ooit bevestigd dat we een doorverkooppercentage op Bouchouari hebben? Er wordt op X door Saint Etienne-fans gesproken over een transferbedrag rond de 6 miljoen euro, dus zou een mooie opsteker zijn. Hij gaat in ieder geval een transfer maken door de degradatie van SE.02 juni 2025 om 09:0602 juni 2025 om 09:32
PLS2705 schreef:
Is ooit bevestigd dat we een doorverkooppercentage op Bouchouari hebben? Er wordt op X door Saint Etienne-fans gesproken over een transferbedrag rond de 6 miljoen euro, dus zou een mooie opsteker zijn. Hij gaat in ieder geval een transfer maken door de degradatie van SE.02 juni 2025 om 09:06
Dino schreef:
Ik zie verschillende prikkers waarin men ervan uitgaat dat het spelersbudget het komende jaar niet toeneemt. Ik begreep uit de pers dat Roda de hele technische staf niet heeft verlengt, dat lijkt inclusief al die figuren, die afgelopen jaar werden toegevoegd aan de technische staf (zoals Henkens, Safin, Telgenkamp) onder het mom van een professionalisering en een technische staf gericht op het ontwikkelen van spelers. Als deze figuren nu niet worden vervangen, betekent dat dat er nu meer budget is voor spelers? Dat is dan tegelijkertijd een behoorlijke verandering in de structuur en dus de visie, die afgelopen jaar nog als prioriteit gold boven het investeren in de waar de op het veld. Mis ik iets, zie ik het verkeerd, of zien we getuige van een geruisloze verandering (revolutie!) van visie met het vertrek van Sibum en praktisch zijn gehele technische apparaat? Had Sibum dan zo veel de overhand in de keuzes van het technisch hart? En zoja, wat betekent dit nu voor het spelersbudget?02 juni 2025 om 08:52
PLS2705 schreef:
Is ooit bevestigd dat we een doorverkooppercentage op Bouchouari hebben? Er wordt op X door Saint Etienne-fans gesproken over een transferbedrag rond de 6 miljoen euro, dus zou een mooie opsteker zijn. Hij gaat in ieder geval een transfer maken door de degradatie van SE.02 juni 2025 om 09:06
Dino schreef:
Ik zie verschillende prikkers waarin men ervan uitgaat dat het spelersbudget het komende jaar niet toeneemt. Ik begreep uit de pers dat Roda de hele technische staf niet heeft verlengt, dat lijkt inclusief al die figuren, die afgelopen jaar werden toegevoegd aan de technische staf (zoals Henkens, Safin, Telgenkamp) onder het mom van een professionalisering en een technische staf gericht op het ontwikkelen van spelers. Als deze figuren nu niet worden vervangen, betekent dat dat er nu meer budget is voor spelers? Dat is dan tegelijkertijd een behoorlijke verandering in de structuur en dus de visie, die afgelopen jaar nog als prioriteit gold boven het investeren in de waar de op het veld. Mis ik iets, zie ik het verkeerd, of zien we getuige van een geruisloze verandering (revolutie!) van visie met het vertrek van Sibum en praktisch zijn gehele technische apparaat? Had Sibum dan zo veel de overhand in de keuzes van het technisch hart? En zoja, wat betekent dit nu voor het spelersbudget?02 juni 2025 om 08:52
Herman schreef:
TheBaser87 Als je 3-4-1-2 gaat spelen, neem ik aan, dat Kruiver en Jansen/Köther de buitenste posities in de rij van 4 gaan zijn!? Wat doe je dan met bijvoorbeeld Seedorf?02 juni 2025 om 08:33
StefanRaets schreef:Interessant stuk inderdaad. In Nederland onderscheidt je je op dat gebied denk ik vrij makkelijk omdat negen van de 10 trainers alleen 4-3-3/4-2-3-1 kennen en dat is zowel in de aanvallende als de verdedigende fase heilig. Ik bedoel dit niet denigrerend, want de uitvoering is natuurlijk belangrijk en Correia heeft dit uitstekend gedaan, maar ik heb sterk de indruk dat de meeste Nederlandse teams zich geen raad weten met een andere tactiek. Zeker omdat Nederlandse trainers alleen uit willen gaan van de eigen kracht (maar wel alleen binnen 4-3-3). Bedreigingen van de tegenstander neutraliseren is `je aanpassen aan de tegenstander` en dat is ondenkbaar voor het gros van de trainers. Sibum is wat dat betreft precies hetzelfde.
Voor mensen met een VI-PRO abonnementje is de tactische analyse over de Telstar-coach erg interessant om te lezen. Die ploeg heeft misschien het geluk gehad dat El Kachati het de laatste 3-4 maanden op z’n heupen had, maar vooral de defensieve kracht van Telstar heeft ze naar de Eredivisie geholpen. Het tekent hoe ontzettend belangrijk een tactisch sterk onderlegde trainer is in deze liga. De trainers die van het “niet lullen maar poetsen” zijn gaan altijd afhankelijk zijn van hun materiaal. Correia heeft z’n ploeg die ontzettend veel mankementen heeft gewoon ijzersterk neer weten te zetten in 1 seizoen tijd. Als je dan nog een aanvaller hebt die ineens de vorm van zn leven aantikt kun je de eredivisie zo in hobbelen. Dus dat argument van Servais dat tactiek niet het belangrijkste (of überhaupt belangrijke) onderdeel van een gewenste trainer is mag wat mij betreft linea recta de prullenbak in.01 juni 2025 om 20:42
Franky schreef:
De promotie van telstar geeft eens te meer het falen van de directie aan. Waarom kan die club met zeer bescheiden middelen wel een degelijke selectie samenstellen en is die van ons dit jaar weer zwaar slecht?02 juni 2025 om 05:06
Alli schreef:
Voor de mensen die de promotie van Telstar "geluk" noemen, onderstaand een overzicht van eindstand tussen Roda en Telstar; 2019/2020 Roda. 17 Telstar. 10 2020/2021 Roda 8 Telstar. 13 2021/2022 Roda 5 Telstar 19 2022/2023 Roda 15 Telstar. 9 2023/2024 Roda. 3 Telstar. 17 2024/2025 Roda 12 Telstar 7 Afgelopen 6 seizoenen hebben beide clubs "maar" 3x in het linkerrijtje gestaan. Natuurlijk heeft Telstar diepe dalen gekend (17e en 19e) maar gezien hun budget, wel te verklaren. Maar ook wij zijn een keer 17e en 15e geworden, terwijl wij toch wel wat meer te besteden hebben. Natuurlijk komt bij een promotie het nodige geluk kijken, zeker bij een club als Telstar. Maar roepen diegene die de knappe prestatie van Telstar wegwuiven als "geluk", dan ook dat wij "geluk" hebben als wij per ongeluk waren gepromoveerd? Of vinden deze mensen dat wij dit dan dik verdiend zouden hebben gezien onze prestaties afgelopen 6 jaar? We moeten onszelf niet kleiner maken dan we zijn, maar ook zeker niet groter. We hadden dit seizoen het 12e spelersbudget (volgens Servais) en volgens mij gaat dit niet heel veel omhoog volgend seizoen wegens uitblijven van de gewenste sponsoring van 2 a 3 bedrijven. Wel wilt men de verdeling van het spelersbudget anders gaan inregelen zodat er meer geld naar de "eerste 16" spelers gaan ipv de volledige 23 spelers. Hopelijk halen we volgend seizoen wél onze doelstelling; het halen van de PO's. Daar kunnen wij supporters vanalles van vinden, en roepen dat een club als Roda elk seizoen de PO's moet halen, maar de realiteit is anders. Zaak om die PO's te halen dus, en dan is alles mogelijk blijkt dit seizoen en afgelopen seizoen wel weer. Met het aantrekken van Paulissen en VDH hebben we in ieder geval creativiteit en een ECHTE spits toegevoegd. Als men dit kaliber spelers vast kan houden, heb ik er alle vertrouwen in dat we volgend seizoen onze doelstelling gaan halen.02 juni 2025 om 06:13
Franky schreef:
De promotie van telstar geeft eens te meer het falen van de directie aan. Waarom kan die club met zeer bescheiden middelen wel een degelijke selectie samenstellen en is die van ons dit jaar weer zwaar slecht?02 juni 2025 om 05:06
Johnnie schreef:
Lixus76 en dus? Heeft Fortuna Roda de winst geschonken of wat bedoel je hiermee?01 juni 2025 om 17:04