LennardPelzer schreef:
Het is toch niet vreemd dat er minder seizoenskaarten worden verkocht voor het komende seizoen? Vorig jaar eindigde je als derde na een aantrekkelijk seizoen en er leefde hoop dat de club zou doorpakken. Dat zorgde logischerwijs voor extra kaartverkoop. Maar die verwachtingen zijn niet waargemaakt: je eindigt als twaalfde met slecht voetbal plus je gaat alweer het achtste seizoen in de KKD in. Dan is het niet verrassend dat de animo flink is afgenomen.
15 juni 2025 om 09:18
Bij Schalke 04 kunnen ze dezelfde verhalen ophangen, maar ligt het toch anders.
Als ik lees hoeveel fanatieke bezoekers van dit pribord gewoon geen SCC hebben schrik ik daar echt soms van. De club is wel een belangrijk onderdeel van hun leven, maar blijkbaar niet belangrijk genoeg om dat met de aanschaf van een seizoenskaart te belonen.
Mensen die de eindjes maar moeilijk aan elkaar kunnen knopen hebben altijd een goede reden om af te haken, maar ik geloof dat dat voor het merendeel van ons niet geldt.
Maar het is wel verklaarbaar: Roda is van oudsher een club die vooral geen LAST wil hebben van zijn fans. Inbreng wordt niet op prijs gesteld. Ik kom vijftig jaar bij de club, prijs me iedere dag rijk dat ik op een paar kilometer afstand van het stadion ben geboren - daar niet van - maar zie Roda inmiddels wel als een heel erg LIMBURGSE club: seizoenskaart kopen - ja graag, maar NADENKEN doen wij wel. U hoort van ons...
Tja, dan hou je de regie stevig in handen, maar creer je ook een achterban die geen rol voor zichzelf ziet en snel afhaakt bij sportieve tegenslag: jullie weten het allemaal zelf zo goed, regel het dan ook. Ik kom wel weer als de boel op de rit is. Zo ongeveer.
Niet geheel onbegrijpelijk. Maar het houdt de club veel kleiner dan ie zou kunnen zijn als er wat meer werd ingezet op participatie. Huub Narinx was daar erg van, en hoewel zijn pogingen iedereen erbij te harken soms wat soft aandeden geloof ik daar wel in. Als je mensen het gevoel geeft dat ze al goed bezig zijn als ze zich in een Roda-shirt hijsen als op zaterdag boodschappen gaan doen geeft dat een gevoel van betekenisonderscheidendheid en hou je iedereen er makkelijker bij. Ook bij tegenvallende prestaties. Die vergeven mensen je wel. Het gevoel onzichtbaar te zijn niet.