×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
Zuid19
Een scenario voor de doemdenkers. Roda is door het gelijkspel van gisteren mentaal zodanig aangeslagen (zoals sommigen hier), dat ze de resterende wedstrijden (in tegenstelling tot W2, FGC en Dordrecht) verliezen en volgend seizoen (verzwakt) in de KKD spelen. #ironieaan
6 min geleden - 20 april 2024 om 11:46 # 327343
TjaRJC
JPDJ19 schreef:
Ik zie Dordt straks nog de lachende 3e worden
20 april 2024 om 11:11


Jij denkt dat er 2 van de 3 clubs Roda Groningen Willem II het zo verpesten dat Dordrecht er bij komtđŸ€”. Dan moet Willem II alles verliezen. Ik zie veel gebeuren. Maar niet dat die thuis van Telstar verliezen. Of roda verliest de komende 3 en Groningen verliest er ook 3 van de 4. Je zou bij de Efteling moeten gaan werken. Zelfs daar verzinnen ze dit soort sprookjes niet.
12 min geleden - 20 april 2024 om 11:40 # 327342
cameleon
Rodahats schreef:
Wat een geluk dat we de komende jaren verzekerd zijn van de beste coaches die ook nog eens op dit forum hun kennis willen spuien. Coaches die exact weten wat goed voor Roda is, tijdig wisselen, alleen maar optimaal presterende spelers hebben, vooraf weten hoe de tegenstander speelt, zelf nooit punten verliezen of onnodig verliezen en als klap op de vuurpijl zelfs weten wat de resultaten van de a.s. wedstrijden van mede kanshebbers zijn. Welkom in het rijk der blinden waar een eenoog koning is. Oftewel stop met dat mega onnozele geouwehoer en ga vierkant in WOORD en DAAD achter ons cluppie staan!!
20 april 2024 om 11:27


eens
13 min geleden - 20 april 2024 om 11:39 # 327341
KKdOut
Haha als je sommige reacties leest hier.
Dadelijk komt nog iemand vertellen dat Dordrecht over ons en Groningen heen wipt.

Edit
Is al geroepen hierđŸ€Ł
16 min geleden - 20 april 2024 om 11:36 # 327340
KKdOut
KampfenundSiegen schreef:
Groningen wint gewoon vandaag, geen probleem. Volgende week is spannender. Als zij verliezen bij Willem 2 en wij winnen van Jong Ajax, dan is het 4 punten met promotiewedstrijd tegen Cambuur. Hopen dat het ons meezit...
20 april 2024 om 09:09


Dat weet ik zo net nog niet.
Voor Cambuur laatste kans om PO in vizier te houden.En blijft derby he dan kan een bal raar rollen.
Als W2 vandaag ook nog punten morst ,en die kans zit er dik in dan MOETEN ze volgende week wel want ze hebben werk erna Dordrecht uit.

Dus blijf geloven erin.
Karma 🙏
17 min geleden - 20 april 2024 om 11:35 # 327339
kirchroa
Hoeveel formules hebben we nog? Kan den Bosch ook nog promoveren?
Vanavond afwachten en dan kijken we weer in de glazen bol.

24 min geleden - 20 april 2024 om 11:28 # 327338
Rodahats
Wat een geluk dat we de komende jaren verzekerd zijn van de beste coaches die ook nog eens op dit forum hun kennis willen spuien.
Coaches die exact weten wat goed voor Roda is, tijdig wisselen, alleen maar optimaal presterende spelers hebben, vooraf weten hoe de tegenstander speelt, zelf nooit punten verliezen of onnodig verliezen en als klap op de vuurpijl zelfs weten wat de resultaten van de a.s. wedstrijden van mede kanshebbers zijn.

Welkom in het rijk der blinden waar een eenoog koning is.

Oftewel stop met dat mega onnozele geouwehoer en ga vierkant in WOORD en DAAD achter ons cluppie staan!!
25 min geleden - 20 april 2024 om 11:27 # 327337
O4
Even iets anders.

Mij viel gisteren op hoe gevaarlijk de hoekschoppen van De Graafschap bijna iedere keer waren. Deze werden door BĂŒttner telkens strak hoog voor de goal van Raatsie geplaatst en vaak buiten bereik van onze keeper. Uit zo'n hoekschop viel uiteindelijk ook de gelijkmaker.

Als ik dan naar de hoekschoppen van Roda kijk, dan vind ik die gewoonweg dramatisch. Er wordt tamelijk vaak een variant van een korte hoekschop uitgevoerd, wat uiteindelijk tot helemaal niets leidt. Komt er eens een lange bal voor de goal, is die regelmatig een simpele vangbal voor de doelman van de tegenstander. Ik vraag mij oprecht af of het nu echt zo moeilijk is om als hoekschopnemer de bal hoog voor de goal te plaatsen in de buurt van bijv. Didden en buiten bereik van de doelman. Matisse is meestal de langste man van het veld en bovendien kopsterk. Maak daar bij standaardsituaties gebruik van. Ik ben ervan overtuigd dat dit veel meer gevaar zou opleveren dan al die ingestudeerde varianten van de korte hoekschop.
27 min geleden - 20 april 2024 om 11:25 # 327336
Bokkenrijder
Stel je voor dat Groningen gelijk speelt en Willem II verliest. De week daarna beide clubs gelijk spelen en wij de punten pakken in Amsterdam en Dordrecht weer wint dan zie ik zo gebeuren dat Dordrecht samen met ons omhoog gaat. Dat zou iets zijn.
29 min geleden - 20 april 2024 om 11:23 # 327335
NLV043
Malki89 schreef:
Alli schreef:
Malki89 schreef:
Toen de tegengoal viel stonden er 3 wissels klaar, deze zijn gaan zitten na de goal, waarom weet niemand.
20 april 2024 om 09:51
Met Beerten, Vossebelt en Schmid als wissels die klaar stonden, weet je dat Sibum m.n. op het middenveld nieuw power wilde toevoegen. Meer power omdat het middenveld steeds meer gaten liet vallen en we daar simpelweg overlopen werden. Dan valt plots de 1-1, en daar heeft Sibum op geanticipeerd door Walid naar voren te schuiven (10), en Ouissa op RV. Dit om de logische reden in de hoop aanvallend meer te kunnen brengen. Dzepar kwam er nog bij als verse kracht op het middenveld. Geen gekke gedachte van Sibum en wat mij betreft goed gereageerd op de 1-1. Enige wat je Sibum kunt verwijten is dat ie niet eerder het middenveld heeft voorzien van vers bloed. Was namelijk al enige tijd zichtbaar dat het middenveld overlopen werd. Dan hoop je als trainer dat je het tij kunt keren, zoals ons zo vaak gelukt is dit seizoen. Maar als dat niet lukt, moet je wel ingrijpen.
20 april 2024 om 10:38
Oke goede uitleg, dankjewel! Er had inderdaad eerder gewisseld moeten worden, was allang duidelijk dat het niet lekker liep. Maar na 5 gewonnen duels kan je gewoon niet verwachten dat we de rest ook maar even winnen. Hopelijk wordt de rest wél gewonnen en dan inderdaad hopelijk tegen cambuur promoveren. Als het nog van Groningen uit af gaat hangen, wordt ik gek ;)
20 april 2024 om 11:08

Deze wissel van 3, had inderdaad 5 minuten eerder moeten gebeuren..Sibum heeft te lang gewacht met die wissel!
39 min geleden - 20 april 2024 om 11:13 # 327334
JPDJ19
Ik zie Dordt straks nog de lachende 3e worden
41 min geleden - 20 april 2024 om 11:11 # 327333
Malki89
Alli schreef:
Malki89 schreef:
Toen de tegengoal viel stonden er 3 wissels klaar, deze zijn gaan zitten na de goal, waarom weet niemand.
20 april 2024 om 09:51
Met Beerten, Vossebelt en Schmid als wissels die klaar stonden, weet je dat Sibum m.n. op het middenveld nieuw power wilde toevoegen. Meer power omdat het middenveld steeds meer gaten liet vallen en we daar simpelweg overlopen werden. Dan valt plots de 1-1, en daar heeft Sibum op geanticipeerd door Walid naar voren te schuiven (10), en Ouissa op RV. Dit om de logische reden in de hoop aanvallend meer te kunnen brengen. Dzepar kwam er nog bij als verse kracht op het middenveld. Geen gekke gedachte van Sibum en wat mij betreft goed gereageerd op de 1-1. Enige wat je Sibum kunt verwijten is dat ie niet eerder het middenveld heeft voorzien van vers bloed. Was namelijk al enige tijd zichtbaar dat het middenveld overlopen werd. Dan hoop je als trainer dat je het tij kunt keren, zoals ons zo vaak gelukt is dit seizoen. Maar als dat niet lukt, moet je wel ingrijpen.
20 april 2024 om 10:38


Oke goede uitleg, dankjewel! Er had inderdaad eerder gewisseld moeten worden, was allang duidelijk dat het niet lekker liep. Maar na 5 gewonnen duels kan je gewoon niet verwachten dat we de rest ook maar even winnen. Hopelijk wordt de rest wél gewonnen en dan inderdaad hopelijk tegen cambuur promoveren. Als het nog van Groningen uit af gaat hangen, wordt ik gek ;)

44 min geleden - 20 april 2024 om 11:08 # 327332
JP
Als Groningen volgende week verliest en ze winnen vandaag.. .Dan is 't gat 4 punten mocht jezelf van J Ajax winnen. Dan zou je tegen Cambuur thuis kunnen promoveren en doet de wedstrijd tegen Groningen er niet meer toe.
51 min geleden - 20 april 2024 om 11:01 # 327331
Justinsmeets
Gumpun schreef:
Naar mijn idee zal hoe dan ook willemII volgende week van Groningen moeten winnen, liever het gat naar Groningen vergroten dan dat we met 3 clubs op ongeveer gelijke hoogte gaan komen. Daarbij hopende dat beide ergens anders nog een steekje laten vallen.
20 april 2024 om 10:41


Na mijn gevoel gaat Willem 2 verliezen in pieren stad! Dan zijn we gewoon 1 punt ingelopen! Dan wint Willem 2 thuis van fc groningen en is er niks meer aan de hand
53 min geleden - 20 april 2024 om 10:59 # 327330
Stef139
Even wat anders Aachen kan vandaag kampioen worden als ze winnen en de nr 2 punten laat liggen. Maar voor Aachen zou het Geweldig zijn om volgende week Thuis Kampioen te Worden
1 uur geleden - 20 april 2024 om 10:43 # 327329
Gumpun
Naar mijn idee zal hoe dan ook willemII volgende week van Groningen moeten winnen, liever het gat naar Groningen vergroten dan dat we met 3 clubs op ongeveer gelijke hoogte gaan komen. Daarbij hopende dat beide ergens anders nog een steekje laten vallen.
1 uur geleden - 20 april 2024 om 10:41 # 327328
Alli
Malki89 schreef:
Toen de tegengoal viel stonden er 3 wissels klaar, deze zijn gaan zitten na de goal, waarom weet niemand.
20 april 2024 om 09:51
Met Beerten, Vossebelt en Schmid als wissels die klaar stonden, weet je dat Sibum m.n. op het middenveld nieuw power wilde toevoegen. Meer power omdat het middenveld steeds meer gaten liet vallen en we daar simpelweg overlopen werden.

Dan valt plots de 1-1, en daar heeft Sibum op geanticipeerd door Walid naar voren te schuiven (10), en Ouissa op RV. Dit om de logische reden in de hoop aanvallend meer te kunnen brengen. Dzepar kwam er nog bij als verse kracht op het middenveld.

Geen gekke gedachte van Sibum en wat mij betreft goed gereageerd op de 1-1. Enige wat je Sibum kunt verwijten is dat ie niet eerder het middenveld heeft voorzien van vers bloed. Was namelijk al enige tijd zichtbaar dat het middenveld overlopen werd. Dan hoop je als trainer dat je het tij kunt keren, zoals ons zo vaak gelukt is dit seizoen. Maar als dat niet lukt, moet je wel ingrijpen.

1 uur geleden - 20 april 2024 om 10:38 # 327327
Moosje
Gerrydegoede,

Ben het helemaal met je eens,wordt er gewonnen is alles perfect en iedereen top.
Nu speel je gelijk is het meteen weer waardeloos en kunnen ze er niets van.
Vorig seizoen verloren we dit soort wedstrijden. We hebben het nog steeds in eigen hand.
1 uur geleden - 20 april 2024 om 10:29 # 327326
RJCSimpelveld
RodaWeert schreef:
Malki89 schreef:
Toen de tegengoal viel stonden er 3 wissels klaar, deze zijn gaan zitten na de goal, waarom weet niemand.
20 april 2024 om 09:51
Ik denk dat Bas op dat moment de wedstrijd heeft willen keren en voor de 2-0 wilde gaan. Mijn inziens veel te laat overigens. We stonden al een hele tijd onder druk toen de 1-1 viel. Bas voelde na die gelijkmaker waarschijnlijk nog meer nattigheid en wilde dit punt niet meer verspelen in de laatste 5 minuten. Toen heeft hij ervoor gekozen om niet meer alles om te gooien en de wissels in te trekken. Als we heel eerlijk zijn mogen we blij zijn dat we gisteren een puntje gestolen hebben. Het voelt echter als verlies en heel zuur. Op papier was dit onze moeilijkste pot en dat bleek in de praktijk ook.
20 april 2024 om 10:01


Ben ik het niet mee eens, Roda was zeker niet goed maar wel beter dan de graafschap.

Ondanks dat wij slecht speelde waren wij wel de ploeg met de beste kansen, we hebben onszelf tekort gedaan.
1 uur geleden - 20 april 2024 om 10:27 # 327325
Sjwats
Jammer van gisteren. Roda en de Graafschap liggen elkaar niet zo. Ik zeg het niet heel vaak, maar ik vind dat deze scheidsrechter (zoals gewoonlijk) een diepe onvoldoende scoort. Wat een slechte pot floot die zeg. Los daarvan, moet Roda, wil het promoveren, gewoon op eigen krachten alsnog winnen. Groningen rekent zichzelf al gewonnen. Die moeten eerst nog eens winnen vandaag en volgende week.
1 uur geleden - 20 april 2024 om 10:23 # 327324
gerrydegoede
Het gaat blijkbaar weer niet zoals enkele zich supporter noemende willen, het azijn zeiken kan weer beginnen.
De “kenners” beginnen hun frustraties al weer hier neer te kalken.
Als je niet tevreden bent met de resultaten van het huidige seizoen ga dan eens terug waar we afgelopen jaar stonden om deze tijd.
Hou toch eens op met over spelers te oordelen als het even iets minder gaat en ze niet aan je verwachtingen voldoen in een wedstrijd.
Zelfs kritiek op de trainer op dit moment, totaal ongepast is mijn mening.
Promoveren en handhaven in de eredivisie is een lange weg!

Ik ga als liefhebber vanavond lekker genieten van Souren en Livramento ook dat kan als je van voetbal houd.
1 uur geleden - 20 april 2024 om 10:22 # 327323
rodafanWeert
Malki89 schreef:
Toen de tegengoal viel stonden er 3 wissels klaar, deze zijn gaan zitten na de goal, waarom weet niemand.
20 april 2024 om 09:51


Dat vond ik ook best apart.
1 uur geleden - 20 april 2024 om 10:17 # 327322
RodaWeert
Malki89 schreef:
Toen de tegengoal viel stonden er 3 wissels klaar, deze zijn gaan zitten na de goal, waarom weet niemand.
20 april 2024 om 09:51


Ik denk dat Bas op dat moment de wedstrijd heeft willen keren en voor de 2-0 wilde gaan. Mijn inziens veel te laat overigens. We stonden al een hele tijd onder druk toen de 1-1 viel. Bas voelde na die gelijkmaker waarschijnlijk nog meer nattigheid en wilde dit punt niet meer verspelen in de laatste 5 minuten. Toen heeft hij ervoor gekozen om niet meer alles om te gooien en de wissels in te trekken.

Als we heel eerlijk zijn mogen we blij zijn dat we gisteren een puntje gestolen hebben. Het voelt echter als verlies en heel zuur. Op papier was dit onze moeilijkste pot en dat bleek in de praktijk ook.
1 uur geleden - 20 april 2024 om 10:01 # 327321
RodaWeert
Malki89 schreef:
Toen de tegengoal viel stonden er 3 wissels klaar, deze zijn gaan zitten na de goal, waarom weet niemand.
20 april 2024 om 09:51


Ik denk dat Bas op dat moment de wedstrijd heeft willen keren en voor de 2-0 wilde gaan. Mijn inziens veel te laat overigens. We stonden al een hele tijd onder druk toen de 1-1 viel. Bas voelde na die gelijkmaker waarschijnlijk nog meer nattigheid en wilde dit punt niet meer verspelen in de laatste 5 minuten. Toen heeft hij ervoor gekozen om niet meer alles om te gooien en de wissels in te trekken.

Als we heel eerlijk zijn mogen we blij zijn dat we gisteren een puntje gestolen hebben. Het voelt echter als verlies en heel zuur. Op papier was dit onze moeilijkste pot en dat bleek in de praktijk ook.
1 uur geleden - 20 april 2024 om 10:01 # 327320
TjaRJC
DerMister schreef:
Eml schreef:
Heb nog steeds vertrouwen dat we 1 of op plaats 2 gaan eindigen . Straks maar eens kijken wat de andere clubs gaan maken .
20 april 2024 om 08:25
Als Willem II vandaag wint dan moeten wij ons op plek 2 gaan richten.
20 april 2024 om 09:31


Eens bij winst Willem II zijn zij nagenoeg gepromoveerd en verwacht ik ook dat zij kampioen worden. Maar goed, zoals eerder gezegd, 2e is het doel en alles meer is meegenomen
1 uur geleden - 20 april 2024 om 09:56 # 327319
O4
viro schreef:
Wat wel echt een ding gaat worden in centraal achterin. Rossler zal er een week of 6 uitliggen, Koglin verwacht ik de komende 3 weken ook niet terug en Didden staat op scherp.
20 april 2024 om 08:35


Daar heb je zeker een punt. Röseler zien we dit seizoen zeker niet meer terug. Koglin ligt er nu al zo lang uit dat hij sowieso wedstrijdritme mist. Ik verwacht dit seizoen niet meer de Koglin te zien, zoals we hem kennen (als hij ĂŒberhaupt nog in actie komt). En Didden staat inderdaad op scherp. Die kan zich gewoonweg geen gele prent meer veroorloven.

De hamvraag: Wie moet naast Didden de komende weken de andere centrale verdediger gaan worden? Mijn voorkeur zou naar Dzepar uit gaan.
1 uur geleden - 20 april 2024 om 09:55 # 327318
Malki89
Toen de tegengoal viel stonden er 3 wissels klaar, deze zijn gaan zitten na de goal, waarom weet niemand.
2 uur geleden - 20 april 2024 om 09:51 # 327317
rodafanWeert
DerMister schreef:
Eml schreef:
Heb nog steeds vertrouwen dat we 1 of op plaats 2 gaan eindigen . Straks maar eens kijken wat de andere clubs gaan maken .
20 april 2024 om 08:25
Als Willem II vandaag wint dan moeten wij ons op plek 2 gaan richten.
20 april 2024 om 09:31


We moeten ons nergens op richten.
Proberen alles te winnen, dat moeten we.
2 uur geleden - 20 april 2024 om 09:51 # 327316
O4
Een avond die nog zo mooi begon, eindigde behoorlijk in mineur! Ik had de indruk dat de angst om niet te verliezen gisteren groter was dan de wil om te winnen. Anders kan ik niet verklaren waarom men zich na de vroege voorsprong al vrij snel terugtrok en het initiatief over liet aan de gasten.

Twee weken geleden schreef ik hier op het prikbord al dat mijn grootste "zorgenkindjes" de wedstrijden tegen De Graafschap en Jong Ajax zouden worden. Helaas heb ik gisteren de bevestiging gekregen van de eerste van die 2 wedstrijden. Waarom drukte men niet meteen door na de vroege goal van Zauner? Je zou mogen verwachten dat die snelle goal rust in de ploeg zou brengen, maar het tegendeel bleek waar. De Superboeren mochten het spel maken en waren in de eerste helft enkele malen al dicht bij de gelijkmaker. Roda kon daar nauwelijks meer iets tegenover brengen.

Na de pauze was Roda wel enkele keren iets dreigender, maar dat leidde niet tot een doelpunt. Naarmate de wedstrijd vorderde, zag je de spanning bij de spelers van Roda toenemen. Er werd te gehaast gespeeld en veel fouten gemaakt (onnauwkeurige passes, slechte balaannames). Dat dan toch nog de gelijkmaker viel, kon je zien aankomen. Uiteindelijk was deze ook nog eens verdiend. Na de zware blessure van Röseler (knieschijf uit de kom) had Bangura in blessuretijd alsnog de 2-1 moeten maken, maar hij faalde.

En zo zit iedereen die Roda een warm hart toedraagt toch enigszins met een katerig gevoel. Je blijft weliswaar tweede op de ranglijst, maar dat zegt op dit moment weinig. Het enige wat we nu kunnen doen, is duimen voor zowel MVV als Cambuur. Het mag niet zo zijn dat Roda deze speelronde de grote verliezer van de top 3 zal worden.
2 uur geleden - 20 april 2024 om 09:32 # 327315
DerMister
Eml schreef:
Heb nog steeds vertrouwen dat we 1 of op plaats 2 gaan eindigen . Straks maar eens kijken wat de andere clubs gaan maken .
20 april 2024 om 08:25


Als Willem II vandaag wint dan moeten wij ons op plek 2 gaan richten.
2 uur geleden - 20 april 2024 om 09:31 # 327314
DerMister
Frank123 schreef:
Het brabants dagblad meld dat jordens definitief niet naar Willen2 vertrekt! Vast al gemeld maar laten we dit als posifitieve zien dit klote weekend ;)
20 april 2024 om 09:02


Ja is gisteren al gemeld.
2 uur geleden - 20 april 2024 om 09:30 # 327313
DerMister
Cheick18 schreef:
kirchroa schreef:
Je mag Sibum wel iets kwalijk nemen. Hoe dan ook, had hij veel eerder moeten wisselen. We werden op het middenveld compleet overlopen. Ik hoop dat Bijleveld weer fit is komende vrijdag, dan kan Muller naar het middenveld. Muller-Kongolo-O-C. En Sammi weer van rechts. Die heeft veel meer kwaliteit dan van der Heide. Vrijdag moet het gebeuren!!
20 april 2024 om 07:38
Eens, heb me gisteren ook voor het eerst dit seizoen echt gruwelijk zitten ergeren aan het te laat wisselen van Bas. Je had gewoon in die 70e minuut een driedubbele wissel moeten laten plaatsvinden. Daneels voor Zauner, Dzepar voor Walid, Schmid of Bangura voor Sejk. Dan had je door kunnen drukken en de bevrijdende 2-0 kunnen maken. Nee, in plaats daarvan bekroop de angst zich en koos Bas ervoor om alleen Daneels te brengen en tot maarliefst de tegengoal te wachten met wisselen. De wissels die klaarstonden bevestigen die angst, met vossebelt, beerten en schmid. Zelfs al was ik het niet helemaal eens met die verdedigende wissels, ook het eerder brengen van die spelers was beter geweest dan zolang te wachten. Aan alles zag je dat er fris bloed voorin en op het middenveld erbij moest om de ruimtes kleiner te houden. Dat begon al vanaf minuut 65 zon beetje. Overigens staat dit volledig los van het feit dat ik Bas een topper vind. Hij is een beginnend coach, die maken helaas nog wel eens fouten. Verder doet hij natuurlijk wel vooral heel erg veel heel goed.
20 april 2024 om 09:15


Klopt, Sibum toonde gisteren geen ballen. Gaat hij bezwijken onder de druk?
2 uur geleden - 20 april 2024 om 09:29 # 327312
DerMister
Zo, the day after. Ook bij Roda staat de druk er nu VOL op. Benieuwd of WIllem II en Groningen vandaag ook punten laten liggen.
2 uur geleden - 20 april 2024 om 09:27 # 327311
BG1
viro schreef:
Wat wel echt een ding gaat worden in centraal achterin. Rossler zal er een week of 6 uitliggen, Koglin verwacht ik de komende 3 weken ook niet terug en Didden staat op scherp.
20 april 2024 om 08:35

6 weken kun je vergeten ben ik bang. Ik heb het zelf 2 keer gehad. Denk maar aan minimaal maanden.
2 uur geleden - 20 april 2024 om 09:27 # 327310
Cheick18
kirchroa schreef:
Je mag Sibum wel iets kwalijk nemen. Hoe dan ook, had hij veel eerder moeten wisselen. We werden op het middenveld compleet overlopen. Ik hoop dat Bijleveld weer fit is komende vrijdag, dan kan Muller naar het middenveld. Muller-Kongolo-O-C. En Sammi weer van rechts. Die heeft veel meer kwaliteit dan van der Heide. Vrijdag moet het gebeuren!!
20 april 2024 om 07:38


Eens, heb me gisteren ook voor het eerst dit seizoen echt gruwelijk zitten ergeren aan het te laat wisselen van Bas. Je had gewoon in die 70e minuut een driedubbele wissel moeten laten plaatsvinden. Daneels voor Zauner, Dzepar voor Walid, Schmid of Bangura voor Sejk. Dan had je door kunnen drukken en de bevrijdende 2-0 kunnen maken. Nee, in plaats daarvan bekroop de angst zich en koos Bas ervoor om alleen Daneels te brengen en tot maarliefst de tegengoal te wachten met wisselen. De wissels die klaarstonden bevestigen die angst, met vossebelt, beerten en schmid. Zelfs al was ik het niet helemaal eens met die verdedigende wissels, ook het eerder brengen van die spelers was beter geweest dan zolang te wachten. Aan alles zag je dat er fris bloed voorin en op het middenveld erbij moest om de ruimtes kleiner te houden. Dat begon al vanaf minuut 65 zon beetje.

Overigens staat dit volledig los van het feit dat ik Bas een topper vind. Hij is een beginnend coach, die maken helaas nog wel eens fouten. Verder doet hij natuurlijk wel vooral heel erg veel heel goed.
2 uur geleden - 20 april 2024 om 09:15 # 327309
KampfenundSiegen
Groningen wint gewoon vandaag, geen probleem. Volgende week is spannender. Als zij verliezen bij Willem 2 en wij winnen van Jong Ajax, dan is het 4 punten met promotiewedstrijd tegen Cambuur. Hopen dat het ons meezit...
2 uur geleden - 20 april 2024 om 09:09 # 327308
viro
Vrijdagavond schreef:
viro schreef:
Wat wel echt een ding gaat worden in centraal achterin. Rossler zal er een week of 6 uitliggen, Koglin verwacht ik de komende 3 weken ook niet terug en Didden staat op scherp.
20 april 2024 om 08:35
Misschien heb ik het gemist, maar is er al duidelijk wat roseler heeft?
20 april 2024 om 08:42


Knie schijf uit de kom.
2 uur geleden - 20 april 2024 om 09:07 # 327307
oost10
Ik snap de kritiek op Ould-Chick niet zo. Komt dat nou echt door dat interview van donderdag? Hij loopt al het hele jaar naast zijn schoenen...

Zo slecht speelde ie gisteren helemaal niet en mijn inziens niet veel anders dan de laatste weken. Hij is gewoon niet zo in vorm.

Kritiek op Kongolo vind ik terechter. Die is in niets een geschikte aanvoerder.

Maar goed, vond het gelijkspel gisteren meer ongelukkig dan dat ze iets te verwijten valt. Er zat ook een bak spanning op.

Hopen dat Groningen vandaag of volgende week (meer dan ons) punten laat liggen.
2 uur geleden - 20 april 2024 om 09:04 # 327306
Frank123
Het brabants dagblad meld dat jordens definitief niet naar Willen2 vertrekt! Vast al gemeld maar laten we dit als posifitieve zien dit klote weekend ;)
2 uur geleden - 20 april 2024 om 09:02 # 327305
Celleke
viro schreef:
16 punten uit de laatste 6 wedstrijden. Deze ploeg mag en kun je niks verwijten. Dzepar heeft 1 x getraint deze week dus logisch dat Sibum hem niet eerder brengt. Als Beerten fit was geweest had hij wel gestart. Zoveel keuzes heeft Sibum niet op het middenveld. Het wisselbeleid kun je hem niet verwijten We staan 4 punten voor op Groningen. Die moeten ze eerst maar in zien te lopen. En dat gezeik op OC slaat nergens op. Die jongen speelt op een plek waar hij noodgedwongen moet spelen maar niet zijn plek is.
20 april 2024 om 06:27


Ik had de hele wedstrijd het idee dat onze bank niet fit was. Dat gaat Bas natuurlijk nooit zeggen. Maar dat verklaart wel de latere ingrepen.

Gewoon blijven gaan. Deze selectie liet ook gisteren meer dan voldoende kwaliteit zien. Op naar vrijdag
2 uur geleden - 20 april 2024 om 09:01 # 327304
Vrijdagavond
viro schreef:
Wat wel echt een ding gaat worden in centraal achterin. Rossler zal er een week of 6 uitliggen, Koglin verwacht ik de komende 3 weken ook niet terug en Didden staat op scherp.
20 april 2024 om 08:35


Misschien heb ik het gemist, maar is er al duidelijk wat roseler heeft?
3 uur geleden - 20 april 2024 om 08:42 # 327303
Vrijdagavond
Tommy schreef:
IgnaceOffermansUdonThani schreef:
Onbegrijpelijk dat (in deze vorm) Kongolo en WOC liefst 90 minuten mogen blijven staan. Beide spelers lachten zelfs om hun foute ingrepen.... Raatsie en Ouaissa man of the match. Ook Zauner en VDH te lang laten doormodderen. Bangura kreeg slechts 120 sekonden maar deed veel goed in die korte tijd !!!! Wisselbeleid van Bas houdt geen rekening met de vorm van de dag.... Dzepar node gemist. Muller is een echte koempel ! Wens Roseler veel sterkte en spoedig herstel toe. Didden, na 2 tegendoelpunten van Jong PSV, ook nu niet vrijuit bij het tegendoelpunt. Of is hij niet okselfris ? Net als ADO heeft Graafschap na een achterstand, dit punt zelf verdiend.
20 april 2024 om 03:26
Aanpakken die Sibum hierop. Hebben nog vertrouwen in hem, maar word veel meer van hem verwacht. Uitsijgen boven de rest! Ja Bas Maar wij en de media blijven hem nog wel even ondersteunen. Spreek je eens uit dat je wil promoveren! Zeg het gewoon Bas
20 april 2024 om 05:37


Wat een aparte uitspraken, bas hierop aanpakken? Hebben NOG wel vertrouwen in hem? De media en wij blijven hem nog even ondersteunen? Sorry, maar wat maak jij je belachelijk.
Ben jij voor het gemak even vergeten waar we vorig seizoen stonden?
We mogen Sibum, het technisch hart en de directie op blote knieën bedanken voor hoe we er nu voorstaan.

Buiten die onzin, ik zit vanavond met dezelfde spanning te kijken als dat ik naar Roda zou kijken. Bij verlies lopen we een punt uit, dat mag ook gezegd worden. Heb daar wel een hard hoofd in, maar hoop moet er zijn.
3 uur geleden - 20 april 2024 om 08:42 # 327302
viro
Wat wel echt een ding gaat worden in centraal achterin. Rossler zal er een week of 6 uitliggen, Koglin verwacht ik de komende 3 weken ook niet terug en Didden staat op scherp.

3 uur geleden - 20 april 2024 om 08:35 # 327301
KKdOut
Natuurlijk een domper.
Ook ik liet mij gaan.
Maar laten we eerst maar eens afwachten wat Groningen en W2 doen vandaag.
Misschien is dit weer zo'n speelronde waarin we allen punten verliezen.
Daarbij staan we nog altijd 2e en volgende week weten we wat te doen is na W2 Groningen,mits we zelf ons ding doen uiteraard.
3 uur geleden - 20 april 2024 om 08:27 # 327300
Eml
Heb nog steeds vertrouwen dat we 1 of op plaats 2 gaan eindigen . Straks maar eens kijken wat de andere clubs gaan maken .
3 uur geleden - 20 april 2024 om 08:25 # 327299
Loco
Groningen verliest vandaag
Willem II speelt gelijk

Weten jullie dat ook weer.

Sjöne daag leëf vrung!
3 uur geleden - 20 april 2024 om 08:21 # 327298
Stef139
Mocht Roda niet bij de 1e 2 eindigen dan is dit niet door de Wedstrijd van Gisteren. Hebben genoeg punten onnodig laten liggen dit seizoen
3 uur geleden - 20 april 2024 om 08:21 # 327297
Miel
Goldstuck schreef:
Is het glas half leeg of half vol? Gewoon 11 wedstrijden ongeslagen
 wat hadden we dan verwacht? Dat we iedere wedstrijd zouden winnen? Het is logisch dat ook wij nog punten zouden laten liggen. Ik ben blij dat het tegen een goede ploeg als De Graafschap gebeurd. Daar hoeft niemand zich voor te schamen. We zijn een beetje verwend inmiddels. Het wordt spannend tot de laatste pot. We hebben met Ă©Ă©n wedstrijd meer gespeeld, gewoon nog 4 punten voorsprong!!! Vertrouwen op eigen kracht en knallen. Wat een fantastisch seizoen is dit, hoe je het ook wendt of keert!
20 april 2024 om 08:18


Volledig mee eens.
3 uur geleden - 20 april 2024 om 08:20 # 327296
Miln
FCTrade schreef:
Toch maar ff opgezocht. Finale PO Zondag 2 juni om 18.00 Die reserveer ik alvast in mijn agenda.
20 april 2024 om 07:48


Wat ben jij een pessimistische jankbal zeg, mijn god. Laten we ons nu eerst eens focussen op komende week. Dan kan het er alweer heel anders uitzien
3 uur geleden - 20 april 2024 om 08:19 # 327295
Goldstuck
Is het glas half leeg of half vol? Gewoon 11 wedstrijden ongeslagen
 wat hadden we dan verwacht? Dat we iedere wedstrijd zouden winnen? Het is logisch dat ook wij nog punten zouden laten liggen. Ik ben blij dat het tegen een goede ploeg als De Graafschap gebeurd. Daar hoeft niemand zich voor te schamen. We zijn een beetje verwend inmiddels. Het wordt spannend tot de laatste pot. We hebben met Ă©Ă©n wedstrijd meer gespeeld, gewoon nog 4 punten voorsprong!!! Vertrouwen op eigen kracht en knallen. Wat een fantastisch seizoen is dit, hoe je het ook wendt of keert!
3 uur geleden - 20 april 2024 om 08:18 # 327294
Zuid19
Natuurlijk voelt dit als een klap, maar feitelijk is er niets veranderd. Of je met 1 of 3 punten voorsprong afreist naar Groningen maakt niets uit; je mag daar in beide gevallen niet verliezen.
In een voor ons positiever scenario wint W2 volgend weekend van FCG en wint Roda in A’dam, zodat Roda het tegen Cambuur (door winst) kan afmaken.
3 uur geleden - 20 april 2024 om 08:18 # 327293
rodafanWeert
Er was gisteren weinig doorkomen aan voor onze voorhoede. Dat was de verdiensten van de Graafschap die alles goed afgeblokt hadden.
3 uur geleden - 20 april 2024 om 08:14 # 327292
rodafanWeert
Enigste verwijt aan OC is dat hij de bal soms eerder moet afgeven. Verder heeft hij prima gespeeld. Dat er hier nog zijn die twijfelen over hem. Dan heb je er toch geen verstand van.
3 uur geleden - 20 april 2024 om 08:10 # 327291
Jeweun
Hoe hier weer op eigen spelers en trainer wordt gereageerd is toch ook treurig.

3 uur geleden - 20 april 2024 om 08:08 # 327290
FCTrade
Toch maar ff opgezocht.

Finale PO
Zondag 2 juni om 18.00

Die reserveer ik alvast in mijn agenda.
4 uur geleden - 20 april 2024 om 07:48 # 327289
kirchroa
Je mag Sibum wel iets kwalijk nemen. Hoe dan ook, had hij veel eerder moeten wisselen. We werden op het middenveld compleet overlopen.
Ik hoop dat Bijleveld weer fit is komende vrijdag, dan kan Muller naar het middenveld. Muller-Kongolo-O-C. En Sammi weer van rechts. Die heeft veel meer kwaliteit dan van der Heide.

Vrijdag moet het gebeuren!!

4 uur geleden - 20 april 2024 om 07:38 # 327288
viro
16 punten uit de laatste 6 wedstrijden. Deze ploeg mag en kun je niks verwijten.

Dzepar heeft 1 x getraint deze week dus logisch dat Sibum hem niet eerder brengt. Als Beerten fit was geweest had hij wel gestart. Zoveel keuzes heeft Sibum niet op het middenveld. Het wisselbeleid kun je hem niet verwijten

We staan 4 punten voor op Groningen. Die moeten ze eerst maar in zien te lopen.


En dat gezeik op OC slaat nergens op. Die jongen speelt op een plek waar hij noodgedwongen moet spelen maar niet zijn plek is.
5 uur geleden - 20 april 2024 om 06:27 # 327287
Tommy
IgnaceOffermansUdonThani schreef:
Onbegrijpelijk dat (in deze vorm) Kongolo en WOC liefst 90 minuten mogen blijven staan. Beide spelers lachten zelfs om hun foute ingrepen.... Raatsie en Ouaissa man of the match. Ook Zauner en VDH te lang laten doormodderen. Bangura kreeg slechts 120 sekonden maar deed veel goed in die korte tijd !!!! Wisselbeleid van Bas houdt geen rekening met de vorm van de dag.... Dzepar node gemist. Muller is een echte koempel ! Wens Roseler veel sterkte en spoedig herstel toe. Didden, na 2 tegendoelpunten van Jong PSV, ook nu niet vrijuit bij het tegendoelpunt. Of is hij niet okselfris ? Net als ADO heeft Graafschap na een achterstand, dit punt zelf verdiend.
20 april 2024 om 03:26

Aanpakken die Sibum hierop.
Hebben nog vertrouwen in hem, maar word veel meer van hem verwacht.
Uitsijgen boven de rest!
Ja Bas
Maar wij en de media blijven hem nog wel even ondersteunen.
Spreek je eens uit dat je wil promoveren!
Zeg het gewoon Bas
6 uur geleden - 20 april 2024 om 05:37 # 327286
FCTrade
Geen idee waar jullie hier allemaal op baseren dat roda wel ff van j ajax wint. Jullie kijken zeker nooit naar uitwedstrijden dit seizoen??
Jajax heeft in thuiswedstrijden evenveel punten behaald als roda in uitwedstrijden.
Gisteren speelden wij thuis zoals we normaal uit spelen: met stront in de broek!

Doe maar 6 wees ge groetjes dat Grunn en W2 niet winnen vandaag want anders worden wij 3e. Ik vind het ook verschrikkelijk maar geloof echt niet in de sprookjes die sommigen hier nog in geloven dat wij nog kampioen worden. Of dat w2 en grunn nu opeens niet meer kunnen voetballen.
6 uur geleden - 20 april 2024 om 05:10 # 327285
IgnaceOffermansUdonThani
Onbegrijpelijk dat (in deze vorm) Kongolo en WOC liefst 90 minuten mogen blijven staan.
Beide spelers lachten zelfs om hun foute ingrepen....

Raatsie en Ouaissa man of the match.

Ook Zauner en VDH te lang laten doormodderen.

Bangura kreeg slechts 120 sekonden maar deed veel goed in die korte tijd !!!!

Wisselbeleid van Bas houdt geen rekening met de vorm van de dag....
Dzepar node gemist.
Muller is een echte koempel !

Wens Roseler veel sterkte en spoedig herstel toe.

Didden, na 2 tegendoelpunten van Jong PSV, ook nu niet vrijuit bij het tegendoelpunt.
Of is hij niet okselfris ?

Net als ADO heeft Graafschap na een achterstand, dit punt zelf verdiend.

8 uur geleden - 20 april 2024 om 03:26 # 327284
19richard75
Er word hier gezegd de supporters waren matig.dat kan maar als de spelers daarop niet reageren kun je schreeuwrn wat je wil.de enigste wat er enigszins op reageerde waren de gehuurde spelers.1 ding is zeker oc viel vandaag zeker door de mand.hij moet naar sammi kijken die geeft nog alles terwijl hij al iets heeft voor volgend seizoen en oc niet.zoals hij nu speelt willen weinig clubs hem
9 uur geleden - 20 april 2024 om 02:39 # 327283
Tommy
Wesley045 schreef:
DerMister schreef:
Wesley045 schreef:
1-1 zuur, nu door en alles in eigen hand. Sfeer in het stadion was zeer matig. Jammer dat mensen zich niet realiseren waar het om gaat!
19 april 2024 om 23:36
Zo zie je maar weer, het gaat er niet om hoeveel mensen er in het stadion zitten, het gaat erom welke mensen in het stadion zitten. Supporters hebben vanavond collectief gefaald.
19 april 2024 om 23:48
Volledig mee eens, wat een trieste bedoeling. “Sta op als je voor Roda bent” hoofdtribune en oost blijft volledig zitten. Schandalig.
19 april 2024 om 23:50

Afgezien van alles, vind ik dat de hoofdtribune altijd zo leeg lijkt. Kijk eens naar vergelijkbare clubs en je zult zien dat die altijd vol is...
En de koempeltribune heeft iets te statisch en staat te hoog/ver van het veld.
Tegenstanders doen het gewoon niet in hun broek bij ons, misschien daarom zoveel gelijke spelen thuis.



9 uur geleden - 20 april 2024 om 02:01 # 327282
BG1
Wim schreef:
Een röntgenfoto moet uitwijzen of het patella luxatie betreft bij Rösler. Afhankelijk van de ernst ligt hij er tussen de 2 en 6 maanden uit.
20 april 2024 om 00:23


Die röntgenfoto gaat alleen maar laten zien of er schade aan de knieschijf en het spoor van de knieschijf is ontstaan. Of het een luxatie betreft, dat heeft de arts op het veld wel kunnen beoordelen.
11 uur geleden - 20 april 2024 om 00:45 # 327281
RodaWeert
BasKoempel schreef:
Sejk, mĂčller en sami bravo, die werken zoch kapot en je zag ook hun emotie, kom aan mannen, slaapgerust aub
20 april 2024 om 00:33


Toch bijzonder dat het de gehuurde/verkochte jongens zijn die 100 procent inzet en emotie tonen. Onze beste spelers laten het vandaag compleet afweten. OC heeft het te druk met opscheppen over hoe hij de KKD ontgroeid is en Didden zit al met z’n hoofd in Utrecht. Publiek was ook zeer matig. Zeer duur en onnodig puntverlies vandaag, ben er goed ziek van. Maar je kan enerzijds nog blij zijn dat we een punt pakken. Het kan nog alle kanten op, maar de laatste wedstrijden zijn gewoon niet goed genoeg en het was wachten tot we een keer tegen puntverlies zouden aanlopen. Ik durf er geen voorspelling meer op los te laten, maar als we zo doorvoetballen valt het muntje voor ons niet de goeie kant op. Hopelijk kan Bas de groep nog scherp krijgen voor de laatste finales.
11 uur geleden - 20 april 2024 om 00:42 # 327280
BasKoempel
Sejk, mĂčller en sami bravo, die werken zoch kapot en je zag ook hun emotie, kom aan mannen, slaapgerust aub
11 uur geleden - 20 april 2024 om 00:33 # 327279
Socio
Teleurstellende matte avond. Jammer. Niet meer en niet minder. Dit is aan de andere kant weer ergens goed voor. Ga er maar gewoon van uit dat WII en Grun morgen gewoon winnen. Dan valt dat alweer niet meer tegen. Dan staan we nog altijd 1 punt voor op Grun. Volgende wk nagenoeg de kampioenswedstrijd voor WII. Als WII wint en wij bij JAjax dan kunnen we thuis tegen Cambuur de promotie veilig stellen! Wint Grun van WII dan staan we nog steeds 1 punt voor op hun en hebben alles in eigen hand. Als ik hier al mensen hoor roeptoeteren dat we bij Grun niet winnen zijn maar zielige calimero figuren. Wij kunnen gvd van iedereen en overal winnen!!!! ADO uit, NAC uit, WII uit en Grun uit ook als het moet! Een vol uitvak met de juiste winnaarsmentaliteit zal daar hun steentje aan bijdragen. Wij gaan het flikken! Alle vertrouwen in!
11 uur geleden - 20 april 2024 om 00:33 # 327278
Thei
Sjek werkt zich kapot. Sleurt en trekt en eint zijn duels. En dan zeggen ze hier dat hij er niks van bakt pfff
11 uur geleden - 20 april 2024 om 00:28 # 327277
Koningtoto
Ben ik de enige die vind dat Roda werkelijk veel vaker moet schieten??? Ze willen de bal het liefst het doel in lopen
11 uur geleden - 20 april 2024 om 00:23 # 327276
Wim
Een röntgenfoto moet uitwijzen of het patella luxatie betreft bij Rösler. Afhankelijk van de ernst ligt hij er tussen de 2 en 6 maanden uit.
11 uur geleden - 20 april 2024 om 00:23 # 327275
Roy79
Maar even
. Die Seuntjes kan toch echt niet meer hù. Die kwam zowat met een rollator het veld op.
11 uur geleden - 20 april 2024 om 00:15 # 327274
Promotie2223
Haha bedoel je mij?

Zo ja, eerste en laatste 5 minuten waren goed, de rest van de wedstrijd liep voor geen meter. Zo is voetbal nu eenmaal, soms loopt het simpelweg niet. De persoon die het antwoord weet op de klassieke vraag ‘waar lag het aan’ mag zich rijk rekenen.

Ik zou nu nog steeds eerder m’n geld zetten op plek 2 dan op plek 3. Het kan nog steeds een prachtig weekend worden als Groningen morgen punten laat liggen.

PS. Met m’n naam bedoelde ik promotie in seizoen 22/23, niet in het jaar 2223. Dat is het zeker niet geworden, dit jaar komen we al wat meer in de buurt. ;)

FCTrade schreef:
Die met die nickname promoveren in 2124 ofzoiets haha. Wat vond die ervan? Gaat het nog lukken dit jaar?
19 april 2024 om 22:28


11 uur geleden - 20 april 2024 om 00:02 # 327273
Maan
Trouwens, mochten we promoveren dan zou ik die önal eens benaderen.
gisteren om 23:59 - 19 april 2024 om 23:59 # 327272
BG1
Hopelijk een voorspoedig herstel voor Röseler. Ik ben bang voor hem dat het nog een hele tijd gaat duren voordat hij weer op het voetbalveld staat.
gisteren om 23:59 - 19 april 2024 om 23:59 # 327271
Maan
Triest om te zien maar raatsie en onal waren vandaag de beste spelers.
gisteren om 23:58 - 19 april 2024 om 23:58 # 327270
Roy79
DerMister schreef:
Wesley045 schreef:
1-1 zuur, nu door en alles in eigen hand. Sfeer in het stadion was zeer matig. Jammer dat mensen zich niet realiseren waar het om gaat!
19 april 2024 om 23:36
Zo zie je maar weer, het gaat er niet om hoeveel mensen er in het stadion zitten, het gaat erom welke mensen in het stadion zitten. Supporters hebben vanavond collectief gefaald.
19 april 2024 om 23:48


DerMister schreef:
Wesley045 schreef:
1-1 zuur, nu door en alles in eigen hand. Sfeer in het stadion was zeer matig. Jammer dat mensen zich niet realiseren waar het om gaat!
19 april 2024 om 23:36
Zo zie je maar weer, het gaat er niet om hoeveel mensen er in het stadion zitten, het gaat erom welke mensen in het stadion zitten. Supporters hebben vanavond collectief gefaald.
19 april 2024 om 23:48
naar mijn idee dient er een wisselwerking te zijn tussen wedstrijd en publiek. Het lag niet aan het publiek.
Komt allemaal goed! Het is nog niet gedaan.

gisteren om 23:57 - 19 april 2024 om 23:57 # 327269

Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 26 april 2024 om 20:00
De Toekomst



Jong Ajax


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement