×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
W18
Roda-trainer Bas Sibum kan vrijdagavond tegen De Graafschap (20.00 uur) weer een beroep doen op Matisse Didden. De verdediger keert terug van een blessure. Over de stand op de ranglijst kan inmiddels openlijk gesproken worden in Kerkrade. „Ik ken de verschillen, maar het zegt me tegelijkertijd ook niet zoveel.”

Didden moest vorige week tegen TOP Oss afhaken in de warming-up, waardoor Orhan Dzepar centraal achterin moest spelen. „Dat viel even tegen ja. Ik heb even getwijfeld of ik Walid Ould-Chikh of Orhan Dzepar daar neer zou zetten. Orhan heeft dat uiteindelijk goed opgepakt. Maar Matisse kan nu wel écht spelen.”

Op voorsprong

De uitwedstrijd in Oss werd uiteindelijk zonder veel moeite gewonnen. Na een vroege goal van Arjen van der Heide zat Roda op rozen. „Dat helpt enorm. Ik stond handenwrijvend langs de kant toen die goal viel. Als wij eenmaal voorkomen, dan is er niemand beter. Wij zijn goed aan de bal en kunnen goed counteren, zeker als de tegenstander meer ruimtes moet weggeven. Het is niet voor niets dat we dit seizoen alles hebben gewonnen als we voorkwamen.”

Vermoedelijke opstelling: Raatsie, Reith, Didden, Röseler, Müller, Kongolo, Dzepar, Ould-Chikh, Van der Heide, Sejk, Pena Zauner

Niet inzetbaar: Bijleveld, Koglin, Spieringhs (geblesseerd)

Het geeft Sibum vertrouwen met het oog op de laatste vier speelrondes. Hij zag hoe zijn ploeg geen ruimte liet voor twijfel. „Ik zie urgentie en overtuiging. Dat zijn de twee juiste termen, denk ik. Er is geen sprake van druk. De jongens zijn heel stoïcijns. Hebben heel scherp voor ogen wat ze willen, en dat is winnen van De Graafschap en jagen op Willem II. Wij kijken niet naar beneden.”

Ranglijst

Over de stand op de ranglijst kan inmiddels openlijk gesproken worden in Kerkrade. „Ik weet dat we drie punten achterstaan op Willem II en drie punten voor op FC Groningen. Maar vraag me dan weer niet wie er nu vierde staat of wat de verschillen in doelsaldo zijn. Dus ik ken de verschillen, maar het zegt me tegelijkertijd ook niet zoveel. We moeten gewoon winnen, anders heb je er helemaal niks aan. En ook als we verliezen, gaan we gewoon door. We hebben alles nog in eigen hand.”

Van spanning of druk wil Sibum niets weten. „Ik ben echt niet bezig met die promotierace. Ik voel voor de wedstrijd wel wedstrijdspanning, maar dat is het dan ook. Ik wil verder gewoon elke dag alles eruit halen en in dit geval die jongens heel goed voorbereiden op De Graafschap en de bedreigingen van die ploeg. Vrijdag gaan we zien of dat gelukt is. En als we dan aan het einde van de rit promoveren, zou dat natuurlijk fantastisch zijn.”
2 min geleden - 18 april 2024 om 18:08 # 326842
FCKip
Walid heeft zich dit seizoen bij ons bewezen en is een HUUR speler. Dat mensen hem nu gaan zitten afzeiken, terwijl hij een belangrijk onderdeel is van dit succesvol Roda… dan tik je niet zuiver.

Laten we ook proberen Seijk en Raatsie te KOPEN. Dat gaat gewoon niet… we mogen blij zijn dat Sibum het goed heeft gezien met Walid en daar hebben we dit jaar met vreugde naar mogen kijken.

3 min geleden - 18 april 2024 om 18:07 # 326841
BasKoempel
Iemand limburger artikel hier kunnen plakken?
4 min geleden - 18 april 2024 om 18:06 # 326840
BasKoempel
Iemand limburger artikel hier kunnen plakken?
4 min geleden - 18 april 2024 om 18:06 # 326839
Zuid19
Miln schreef:
Ould Chikh is samen met Didden dé sterkhouder van dit Roda. Ik zou hem graag volgend jaar bij ons zien als we Eredivisie spelen. Mocht hij iets anders willen, dan gaat ie door de voordeur naar buiten. Af en toe vitte ik ook wel eens op hem, omdat ie soms wat nonchalant oogt, maar die man is met afstand onze beste en meest complete voetballer.
18 april 2024 om 17:27
100procent mee eens!

18 min geleden - 18 april 2024 om 17:52 # 326838
Nummer14
Hopelijk blijft OC alsnog. Prachtige voetballer en wordt alleen maar meer waard. Ik zou proberen de hele basis inclusief de “reserves” Bucker Beerten Müller Daneels Dzepar te behouden. Ook de huidige technische staf doet het geweldig. Dit team zou het ook prima doen in de Eredivisie. Wellicht dat een echte goede spits het team nog beter zou maken.
20 min geleden - 18 april 2024 om 17:50 # 326837
Vrijdagavond
Maan schreef:
Ik zou oc laten gaan...daarvoor zou ik van de perre of smans halen.
18 april 2024 om 17:42


Of beide, zou ik wel een voorstander van zijn.
Ik heb Smans dit seizoen niet goed in de gaten gehouden, maar vorig seizoen viel hij me heel positief op.
Van de Perre zou ideaal zijn om samen met beerten te laten spelen, die kennen elkaar goed denk ik. ook goede aanvallende cijfers neergezet in zijn competitie terwijl hij defensiever ingesteld en gepositioneerd is.
23 min geleden - 18 april 2024 om 17:47 # 326836
Maan
Ik zou oc laten gaan...daarvoor zou ik van de perre of smans halen.
28 min geleden - 18 april 2024 om 17:42 # 326835
Miln
Ould Chikh is samen met Didden dé sterkhouder van dit Roda. Ik zou hem graag volgend jaar bij ons zien als we Eredivisie spelen. Mocht hij iets anders willen, dan gaat ie door de voordeur naar buiten. Af en toe vitte ik ook wel eens op hem, omdat ie soms wat nonchalant oogt, maar die man is met afstand onze beste en meest complete voetballer.
43 min geleden - 18 april 2024 om 17:27 # 326834
Roda1979
Koempeltribune 96%
210 kaarten
46 min geleden - 18 april 2024 om 17:24 # 326833
Kwatsj
DerMister schreef:
Kwatsj schreef:
DerMister En waar baseer je dat op, dat hij een stoorzender is?
18 april 2024 om 16:35
Op wat ik zie. Kijk je zelf weleens naar een wedstrijd van Roda?
18 april 2024 om 16:44



Duidelijk dat jij alleen de wedstrijden op TV kijkt. Ga je wel eens naar een training, praat je wel eens met spelers, staf of mensen rondom de club?

Dacht t niet, anders zou je niet zulke ongelofelijke kwatsj roeptoeteren om maar wat te trollen hier.
51 min geleden - 18 april 2024 om 17:19 # 326832
Roda7United
Jeweun schreef:
Roda7United schreef:
Westje12 Ik deel je mening (buiten politiek, bemoei ik me niet mee). Maar ik ben hem van de andere kant ook weer heel dankbaar wat hij onze club dit seizoen heeft gegeven. Daar tegenover staat dat je ziet dat hij zichzelf continu groter acht dan de club. Zo is hij al maanden in de media bezig met een vertrek en misdraagt hij zich na een wissel terwijl hij speelt als een natte krant. Past eigenlijk helemaal niet in het profiel waarnaar werd gezocht, zoals door Servais vooraf geschetst. Zulke reacties na wissels vind ik altijd een beetje geforceerd laten zien dat je boos bent. Alsof je meteen naar het kookpunt schiet als je je nummer op het wisselbord ziet staan, geloof ik niet zoveel van. Dat hij er nog maar een paar belangrijke goals in knalt. Maar daarna zal ik hem niet missen. Ik heb bijzonder veel moeite met dit soort jongens, maar dat is mijn persoonlijke mening. Als hij in de komende weken de winnende maakt zal ik niet minder hard juichen.
18 april 2024 om 16:15
Ould chikh doet nog wel veel meer dan af en toe een goaltje scoren…. Hij heeft misschien een houding/uitstraling waar het Rodapubliek veel moeite mee heeft maar op zijn manier werkt hij behoorlijk hard voor het team. Juist dankzij Ould chikh hebben Zauner en vd Heide zoveel ruimte om gevaarlijk te kunnen worden, OC heeft iedere wedstrijd dubbele dekking. Hij is ook nog eens met afstand de speler welke de meeste tackles/aanslagen moet verwerken (en ja daar heeft hij wel eens moeite mee). Maar kijk a.u.b. verder dan alleen houding en doelpuntjes.
18 april 2024 om 16:28


Die tikken daagt hij toch echt zelf uit door telkens niet af te spelen en een solo in te zetten op semi tempo, net zolang tot hij neer wordt gelegd. En hij doet dan ook helemaal niks om dit te voorkomen en laat zich maar al te graag vallen.

Ieder zijn mening. Ik zei al dat het onze beste speler is na Didden en dat ik hem dankbaar ben voor bewezen diensten. Ik twijfel niet aan zijn kwaliteiten. Hij haalt alleen totaal niet alles eruit wat erin zit en dat is doodzonde. En dit interview bevestigt precies mijn vermoeden: hij heeft het te hoog in de bol gekregen. ‘Het gaat me te makkelijk af’…

Het gaat niet erom dat hij slecht speelt. Hij is onze meest waardevolle speler. Het gaat erom dat hij niet alles eruit haalt. Dus als hij morgen scoort, bespaar me de onzin prikkers alvast want dan heeft men mijn prikkers niet goed gelezen.
1 uur geleden - 18 april 2024 om 17:09 # 326831
Celleke
Als je twijfelt aan de kwaliteit van OC dan heb je er mijn inziens weinig kijk op. Tijdens de Ramadan wellicht iets minder, maar voor de rest 1 van de sterkhouders. Ik hoop dat we hem kun behouden, maar mocht dat niet lukken, dan wens ik m veel succes.
1 uur geleden - 18 april 2024 om 17:06 # 326830
elFlaco
Even kort inhaken op de berichten rondom Walid zijn interview. Ik proef alleen maar negativiteit omtrent het interview van Transfermarkt hier op het forum.

Het kan aan mij liggen, maar volgens mij geeft hij alleen aan dat hij (waarschijnlijk) niet bij Roda blijft in verband met de financiële middelen van Roda JC.

Aangezien hij wisselspeler was bij Volendam en ervoor bij de amateurs heeft gezeten zal hij daar geen vetpot verdienen, maar doelt hij op het feit dat Roda tot voor kort heeft gecommuniceerd géén transfersommen te kunnen betalen op dit moment. Walid heeft namelijk nog een éénjarig contract na dit seizoen bij Volendam.

Servais gaf echter bij de interesse in Smans aan dat dit bij promotie wellicht wat genuanceerder ligt, waardoor het volgens mij ook een optie kan zijn dat Walid wél blijft wanneer Volendam degradeert en wij naar de Eredivisie promoveren.

Ik hoop dat we dit jaar hebben gezien dat we juist spelers als Walid wat meer support / credits mogen geven ipv spelers met vuile broekjes en sokken de hemel in te prijzen.

Ik hoop in ieder geval dat hij blijft bij promotie en dat hij de rest van ‘ons’ die aan zijn inzet plus kwaliteiten twijfelen morgen weer de mond snoert.

Op naar morgen ;) Forza Roda!
1 uur geleden - 18 april 2024 om 16:59 # 326829
StefEggen
Loco schreef:
Ik vond Walid idd een paar weken wat minder maar je kan niet ontkennen dat hij tegen Top Oss gewoon weer 1 van de betere was met zijn pass op Sammi als hoogtepunt. Als hij de resterende 4 potjes zo blijft spelen, hoor je mij niet klagen en wens ik hem alle succes bij zijn stap hogerop. Met zijn bijna 25 jaar begrijp ik hem ook volkomen. Zijn ideale opvolger hebben we een paar weken geleden ook al zien spelen. Als je die Nassoh van jong PSV toch eens hierheen kon halen. Mooie combideal met Simons. 2 voor de prijs van 1. Daar zullen we het de komende jaren toch van moeten hebben. Jonge spelers minuten gegeven, slim scouten en er wat centen aan overhouden. Laten we daar nu precies de goede mensen voor de juiste plek hebben zitten. Geen stress!
18 april 2024 om 16:49

Nassoh heeft vorige week bij Sparta getekend helaas….
1 uur geleden - 18 april 2024 om 16:59 # 326828
StefEggen
Loco schreef:
Ik vond Walid idd een paar weken wat minder maar je kan niet ontkennen dat hij tegen Top Oss gewoon weer 1 van de betere was met zijn pass op Sammi als hoogtepunt. Als hij de resterende 4 potjes zo blijft spelen, hoor je mij niet klagen en wens ik hem alle succes bij zijn stap hogerop. Met zijn bijna 25 jaar begrijp ik hem ook volkomen. Zijn ideale opvolger hebben we een paar weken geleden ook al zien spelen. Als je die Nassoh van jong PSV toch eens hierheen kon halen. Mooie combideal met Simons. 2 voor de prijs van 1. Daar zullen we het de komende jaren toch van moeten hebben. Jonge spelers minuten gegeven, slim scouten en er wat centen aan overhouden. Laten we daar nu precies de goede mensen voor de juiste plek hebben zitten. Geen stress!
18 april 2024 om 16:49

Nassoh heeft vorige week bij Sparta getekend helaas….
1 uur geleden - 18 april 2024 om 16:57 # 326827
Churchrade
Méér dan prima uitgepakt voor Roda en OC dat we hem één jaar hebben kunnen "HUREN"!!! Mocht die Roda naar de eredivisie schieten, vanuit mij een hele diepe buiging en wens hem het beste toe.
1 uur geleden - 18 april 2024 om 16:57 # 326826
DnWinkbuul
DerMister schreef:
Ik zal blij zijn als Ould Chikh weg is, hij is een stoorzender binnen de groep. Zijn houding en maniertjes bevallen mij absoluut niet en passen niet bij Roda JC. En als we volgend seizoen in de Eredivise moeten vechten tegen degradatie heb je helemaal niks aan hem.
18 april 2024 om 16:33


Dat zal dan de competitieve mentaliteit zijn. Buiten het spelletje om echt een heel doodnormale aardige gast.
1 uur geleden - 18 april 2024 om 16:51 # 326825
Loco
Ik vond Walid idd een paar weken wat minder maar je kan niet ontkennen dat hij tegen Top Oss gewoon weer 1 van de betere was met zijn pass op Sammi als hoogtepunt.

Als hij de resterende 4 potjes zo blijft spelen, hoor je mij niet klagen en wens ik hem alle succes bij zijn stap hogerop. Met zijn bijna 25 jaar begrijp ik hem ook volkomen.

Zijn ideale opvolger hebben we een paar weken geleden ook al zien spelen. Als je die Nassoh van jong PSV toch eens hierheen kon halen. Mooie combideal met Simons. 2 voor de prijs van 1.

Daar zullen we het de komende jaren toch van moeten hebben. Jonge spelers minuten gegeven, slim scouten en er wat centen aan overhouden.

Laten we daar nu precies de goede mensen voor de juiste plek hebben zitten. Geen stress!
1 uur geleden - 18 april 2024 om 16:49 # 326824
BasKoempel
DerMister schreef:
Jeweun schreef:
Tuurlijk we gaan in de eindfase een van de belangrijks spelers fileren, goed plan….
18 april 2024 om 16:41
Ow ja, hij leest hier vast heel aandachtig mee...
18 april 2024 om 16:44


Je ziet waar hij ons gebracht heeft met de mede top spelers, dan kan je dit niet maken. Ookal snap ik je punt
1 uur geleden - 18 april 2024 om 16:48 # 326823
DerMister
Jeweun schreef:
Tuurlijk we gaan in de eindfase een van de belangrijks spelers fileren, goed plan….
18 april 2024 om 16:41


Ow ja, hij leest hier vast heel aandachtig mee...
1 uur geleden - 18 april 2024 om 16:44 # 326822
DerMister
Kwatsj schreef:
DerMister En waar baseer je dat op, dat hij een stoorzender is?
18 april 2024 om 16:35


Op wat ik zie. Kijk je zelf weleens naar een wedstrijd van Roda?
1 uur geleden - 18 april 2024 om 16:44 # 326821
Jeweun
Tuurlijk we gaan in de eindfase een van de belangrijks spelers fileren, goed plan….
1 uur geleden - 18 april 2024 om 16:41 # 326820
Kwatsj
DerMister

En waar baseer je dat op, dat hij een stoorzender is?
1 uur geleden - 18 april 2024 om 16:35 # 326819
DerMister
Ik zal blij zijn als Ould Chikh weg is, hij is een stoorzender binnen de groep. Zijn houding en maniertjes bevallen mij absoluut niet en passen niet bij Roda JC. En als we volgend seizoen in de Eredivise moeten vechten tegen degradatie heb je helemaal niks aan hem.
1 uur geleden - 18 april 2024 om 16:33 # 326818
Jeweun
Roda7United schreef:
Westje12 Ik deel je mening (buiten politiek, bemoei ik me niet mee). Maar ik ben hem van de andere kant ook weer heel dankbaar wat hij onze club dit seizoen heeft gegeven. Daar tegenover staat dat je ziet dat hij zichzelf continu groter acht dan de club. Zo is hij al maanden in de media bezig met een vertrek en misdraagt hij zich na een wissel terwijl hij speelt als een natte krant. Past eigenlijk helemaal niet in het profiel waarnaar werd gezocht, zoals door Servais vooraf geschetst. Zulke reacties na wissels vind ik altijd een beetje geforceerd laten zien dat je boos bent. Alsof je meteen naar het kookpunt schiet als je je nummer op het wisselbord ziet staan, geloof ik niet zoveel van. Dat hij er nog maar een paar belangrijke goals in knalt. Maar daarna zal ik hem niet missen. Ik heb bijzonder veel moeite met dit soort jongens, maar dat is mijn persoonlijke mening. Als hij in de komende weken de winnende maakt zal ik niet minder hard juichen.
18 april 2024 om 16:15


Ould chikh doet nog wel veel meer dan af en toe een goaltje scoren….

Hij heeft misschien een houding/uitstraling waar het Rodapubliek veel moeite mee heeft maar op zijn manier werkt hij behoorlijk hard voor het team.

Juist dankzij Ould chikh hebben Zauner en vd Heide zoveel ruimte om gevaarlijk te kunnen worden, OC heeft iedere wedstrijd dubbele dekking.
Hij is ook nog eens met afstand de speler welke de meeste tackles/aanslagen moet verwerken (en ja daar heeft hij wel eens moeite mee).

Maar kijk a.u.b. verder dan alleen houding en doelpuntjes.

1 uur geleden - 18 april 2024 om 16:28 # 326817
viro
Nummer14 schreef:
Viro : Waarschijnlijke opstelling morgen : Raatsie Reith Didden Röseler Müller Kongolo Sami Walid VD Heijde Sejk Zauner Spieringhs en Bijleveld afwezig.
18 april 2024 om 15:15


En Dzepar is die ook bij de selectie ?
1 uur geleden - 18 april 2024 om 16:19 # 326816
viro
Nummer14 schreef:
Viro : Waarschijnlijke opstelling morgen : Raatsie Reith Didden Röseler Müller Kongolo Sami Walid VD Heijde Sejk Zauner Spieringhs en Bijleveld afwezig.
18 april 2024 om 15:15


En Dzepar is die ook bij de selectie ?
1 uur geleden - 18 april 2024 om 16:19 # 326815
Roda7United
Westje12

Ik deel je mening (buiten politiek, bemoei ik me niet mee). Maar ik ben hem van de andere kant ook weer heel dankbaar wat hij onze club dit seizoen heeft gegeven. Daar tegenover staat dat je ziet dat hij zichzelf continu groter acht dan de club. Zo is hij al maanden in de media bezig met een vertrek en misdraagt hij zich na een wissel terwijl hij speelt als een natte krant. Past eigenlijk helemaal niet in het profiel waarnaar werd gezocht, zoals door Servais vooraf geschetst. Zulke reacties na wissels vind ik altijd een beetje geforceerd laten zien dat je boos bent. Alsof je meteen naar het kookpunt schiet als je je nummer op het wisselbord ziet staan, geloof ik niet zoveel van.
Dat hij er nog maar een paar belangrijke goals in knalt. Maar daarna zal ik hem niet missen. Ik heb bijzonder veel moeite met dit soort jongens, maar dat is mijn persoonlijke mening. Als hij in de komende weken de winnende maakt zal ik niet minder hard juichen.
1 uur geleden - 18 april 2024 om 16:15 # 326814
Westje12
Roda7United schreef:
Ook degenen die dachten dat Ould-Chikh nog langer bij ons zal spelen komen bedrogen uit. Iets wat ik eigenlijk al maanden aan zijn houding in de media proefde. “Mede door zijn toegenomen rendement is de kans dat Ould-Chikh volgend seizoen in de Eredivisie speelt, groot. Toch zal dit hoogstwaarschijnlijk niet zijn voor Roda JC of FC Volendam. “Bij degradatie is het voor mij onmogelijk om bij FC Volendam te blijven, dat weten zij ook. Ik denk dat ik het niveau van de Keuken Kampioen divisie wel ben ontgroeid. Dit bedoel ik niet arrogant, maar het gaat me gewoon best gemakkelijk af. Omdat ik in het volgende seizoen vijfentwintig jaar wordt, is een stap omhoog wel nodig. Ook zal het onwaarschijnlijk zijn om volgend seizoen bij Roda JC in de Eredivisie te voetballen”, is hij stellig. “Niet vanwege de sportieve prestaties, maar eerder vanwege de financiële mogelijkheden van de club”, aldus Ould-Chikh. Waar hij dan wel naartoe wil heeft de voetballer al perfecte voor volgend seizoen geschetst. “Ik wil het liefst bij een team komen dat makkelijk speelt en dat veel de bal heeft. Dit gaat mij enorm helpen om mijn kwaliteiten beter naar boven te laten komen. Dit kan in de Eredivisie, maar ook in het buitenland. De Duitse en de Engelse competities zijn ook heel mooi.”” Bron: Transfermarkt ‘Het gaat me gemakkelijk af’, ja zo voetbal je inderdaad ook al een tijdje. Eigenlijk vrij irritant om zoiets te lezen van iemand die inderdaad al maandenlang op 60% speelt. Zal niet ontkennen dat hij de meeste kwaliteit bezit na Didden en misschien wel onze belangrijkste speler is geweest dit seizoen. Maar zijn houding de tweede seizoenshelft is naar mijn mening onacceptabel.
18 april 2024 om 15:52


Zit toch in de cultuur van die jongen he, z'n broer is nog erger die zit dan bij Volendam maar volgensmij is arrogantie bij de familie Ould-Chikh niet onbekend. Houdt zich wat mij betreft ook veel te veel bezig met dat hele palestina gebeuren en laat zich vaker in social media ongebruikelijk uit. Ik heb niks met die jongen en zal er ook nooit wat mee hebben, ook hoe die onvoldoende speelt de 2e seizoenshelft, de uitvalbeurt van een paar weken geleden zegt genoeg.
Ik vind het z'n raar knulletje die een beetje te vol van zichzelf is.
2 uur geleden - 18 april 2024 om 15:59 # 326813
Roda7United
Ook degenen die dachten dat Ould-Chikh nog langer bij ons zal spelen komen bedrogen uit. Iets wat ik eigenlijk al maanden aan zijn houding in de media proefde.

“Mede door zijn toegenomen rendement is de kans dat Ould-Chikh volgend seizoen in de Eredivisie speelt, groot. Toch zal dit hoogstwaarschijnlijk niet zijn voor Roda JC of FC Volendam. “Bij degradatie is het voor mij onmogelijk om bij FC Volendam te blijven, dat weten zij ook. Ik denk dat ik het niveau van de Keuken Kampioen divisie wel ben ontgroeid. Dit bedoel ik niet arrogant, maar het gaat me gewoon best gemakkelijk af. Omdat ik in het volgende seizoen vijfentwintig jaar wordt, is een stap omhoog wel nodig. Ook zal het onwaarschijnlijk zijn om volgend seizoen bij Roda JC in de Eredivisie te voetballen”, is hij stellig. “Niet vanwege de sportieve prestaties, maar eerder vanwege de financiële mogelijkheden van de club”, aldus Ould-Chikh. Waar hij dan wel naartoe wil heeft de voetballer al perfecte voor volgend seizoen geschetst. “Ik wil het liefst bij een team komen dat makkelijk speelt en dat veel de bal heeft. Dit gaat mij enorm helpen om mijn kwaliteiten beter naar boven te laten komen. Dit kan in de Eredivisie, maar ook in het buitenland. De Duitse en de Engelse competities zijn ook heel mooi.””

Bron: Transfermarkt

‘Het gaat me gemakkelijk af’, ja zo voetbal je inderdaad ook al een tijdje. Eigenlijk vrij irritant om zoiets te lezen van iemand die inderdaad al maandenlang op 60% speelt. Zal niet ontkennen dat hij de meeste kwaliteit bezit na Didden en misschien wel onze belangrijkste speler is geweest dit seizoen. Maar zijn houding de tweede seizoenshelft is naar mijn mening onacceptabel.
2 uur geleden - 18 april 2024 om 15:52 # 326812
W18
Walid Ould-Chikh klaar voor stap: 'Ik ben de Keuken Kampioen Divisie ontgroeid'

Toen Arjen van der Heide begin maart in de dertigste minuut van de Keuken Kampioen Divisie-kraker, tussen Roda JC en ADO Den Haag naar de grond werd gewerkt in het zestienmetergebied, wist de 24-jarige Walid Ould-Chikh van de Kerkraardse formatie allang wat hij met de daarop volgende strafschop ging doen. Gelukkig was de regie bij ESPN ook goed aan het opletten, want de penalty die zonder aanloop werd genomen, ging zo snel tegen de touwen, dat de mooie beelden nog maar net live te zien waren. De penalty ging het hele wereldwijde web over, terwijl het idee spontaan op het trainingsveld is ontstaan. “Ik overlegde nog met de keepers van Roda of dit in de wedstrijd zou kunnen. Ze zeiden van wel, dus ik deed het gewoon. Het heeft een heel mooi moment opgeleverd.” Transfermarkt.NL heeft contact opgenomen met de smaakmaker van de Kerkradenaren om te praten over zijn geweldige seizoen, FC Volendam en een mogelijke transfer.

De penalty tegen ADO Den Haag is tekenend voor het seizoen van Ould-Chikh. De aanvallende middenvelder kan zich dit seizoen eindelijk focussen op één vaste positie en dit levert heel mooie statistieken op. Met twaalf doelpunten en zeven assists heeft is hij net zo vaak bij doelpunten betrokken als de twee seizoenen hiervoor bij elkaar opgeteld, verviervoudigd. Ook miste de geboren Roosendaler slechts één wedstrijd dit seizoen, dit was wegens ziekte. De goede statistieken leverden hem ook nog een onderscheiding op, namelijk ‘beste speler van de eerste periode’. Met deze onderscheiding en goede cijfers op zak, kun je dus wel stellen dat Ould-Chikh één van de eerste spelers is die door Bas Sibum op het wedstrijdformulier wordt gezet.

Naast de persoonlijke successen, speelt Ould-Chikh ook in een erg succesvol elftal dit jaar. Roda JC staat vier wedstrijden voor het einde van de competitie, met een voorsprong van drie punten op FC Groningen, op de tweede plaats in de Keuken Kampioen Divisie. De Eredivisie lonkt na zes jaar afwezigheid dus weer in Kerkrade en het geloof dat dit gaat lukken leeft ook bij Ould-Chikh. “Ik ga uit van onze eigen krachten”, geeft de van Volendam gehuurde middenvelder vol bravoure aan. “We hebben de laatste vier wedstrijden gewonnen en zijn al sinds februari ongeslagen. Ik ga er dan dus ook vanuit dat we gaan promoveren.” Roda heeft promotie in eigen hand, maar speelt de laatste wedstrijd nog wel in en tegen Groningen. Dit kan een allesbeslissende wedstrijd worden en in Kerkrade zijn ze voorbereid op dit mogelijke scenario. “De laatste wedstrijd tegen FC Groningen, die mogelijk allesbepalend kan zijn, gaat niet meer om kwaliteit, maar wie mentaal het sterkst is”, is Ould-Chikh van overtuigd.

Dat dit seizoen wel eens speciaal kon worden, hadden Ould-Chikh en zijn teamgenoten al snel door vertelt hij. “Vanaf het begin liep alles heel goed, we waren gelijk een collectief. Dit is complimenten waard voor Jordens Peters en Robbie Servais (respectievelijk algemeen en technisch directeur van Roda JC, red.), die de juiste spelers bij elkaar hebben gebracht. Vanaf dag één hadden we gezamenlijk maar één doel en als dat vanaf het begin zo goed gaat, is het makkelijker om die lijn door te trekken. Iedereen had vertrouwen hierin en ook in elkaar.” Dit is ook terug te zien in de cijfers. Roda was in de eerste periode de baas van de competitie en won dan ook de eerste periodetitel. De periodes daarna was er wel iets verval te zien bij de Limburgers, maar het is desondanks het hele jaar één van de grootste kanshebbers op promotie geweest. Of dit succesvolle elftal van trainer Bas Sibum ook zichzelf zal belonen, moet nog blijken, maar Roda leeft weer en heeft dat dit seizoen bewezen.

Ould-Chikh speelt dit seizoen alles in Kerkrade. Dat was vorig seizoen nog wel anders in Volendam. Met slechts drie basisplaatsen in één heel Eredivisieseizoen, waren de kansen op veel minuten daar schaars. Toch snapt Ould-Chikh wel waarom hij daar zo weinig aan spelen toe is gekomen. “Bij Volendam hadden we vorig seizoen weinig de bal en dat is niet het spel waarin mijn kwaliteiten het best naar boven komen. We stonden er slecht voor rond de winterstop, dus ik snap ook wel dat we defensiever speelden. Ik neem niemand bij Volendam ook iets kwalijk.” Toch werd het zo wel lastig voor de middenvelder om zich te kunnen bewijzen in Volendam, ook dit seizoen weer. “Als je het moet doen met invalbeurten, speel je met een bepaalde bewijsdrang en een gebrek aan zelfvertrouwen”, legt hij uit. Dit bleef ook aanhouden in de richting van dit huidige seizoen. Daarom koos ik ervoor om een stapje terug te doen”, aldus Ould-Chikh.

Nu het met Volendam dit seizoen minder gaat, hadden ze Ould-Chikh misschien wel goed kunnen gebruiken in de Eredivisie. Toch was het terughalen in de winterstop niet reëel. “Dat is niet aan de orde geweest. Dit was alleen mogelijk als ik niet aan spelen was toegekomen bij Roda. Ook zit ik hier lekker in mijn vel en dat weten ze ook in Volendam.” Wel krijgt Ould-Chikh de slechte prestaties van zijn oude club mee. “Het is lastig om te zien hoe dit seizoen verloopt voor hun, op sportief en op bestuurlijk vlak. Dit krijg je natuurlijk wel mee en het doet natuurlijk wel wat met je, want het blijft mijn club.”

Ondanks het meekrijgen van de onrust uit het Vissersdorp, verloopt het stapje terug van Volendam naar Roda fantastisch voor de middenvelder. Met twaalf doelpunten en zeven assists staat hij in de top tien van de productiefste spelers van de Keuken Kampioen Divisie. Deze cijfers zijn vooral bijzonder, omdat hij voor dit seizoen nog nooit meer dan twee doelpunten in één seizoen wist te scoren. De speler zelf weet wel waarom hij dit seizoen ineens een doelpuntenmaker is geworden. “Ik wist altijd al van mezelf dat ik veel kon scoren, maar bij Volendam heb ik nooit de kans gehad om vast op één positie te spelen. Dit is denk ik de reden dat het er hiervoor nooit echt is uitgekomen. Ik weet zeker dat, bij welke club ik ook kom, ik door zal gaan met veel doelpunten maken en assists geven.”

Mede door zijn toegenomen rendement is de kans dat Ould-Chikh volgend seizoen in de Eredivisie speelt, groot. Toch zal dit hoogstwaarschijnlijk niet zijn voor Roda JC of FC Volendam. “Bij degradatie is het voor mij onmogelijk om bij FC Volendam te blijven, dat weten zij ook. Ik denk dat ik het niveau van de Keuken Kampioen divisie wel ben ontgroeid. Dit bedoel ik niet arrogant, maar het gaat me gewoon best gemakkelijk af. Omdat ik in het volgende seizoen vijfentwintig jaar wordt, is een stap omhoog wel nodig. Ook zal het onwaarschijnlijk zijn om volgend seizoen bij Roda JC in de Eredivisie te voetballen”, is hij stellig. “Niet vanwege de sportieve prestaties, maar eerder vanwege de financiële mogelijkheden van de club”, aldus Ould-Chikh. Waar hij dan wel naartoe wil heeft de voetballer al perfecte voor volgend seizoen geschetst. “Ik wil het liefst bij een team komen dat makkelijk speelt en dat veel de bal heeft. Dit gaat mij enorm helpen om mijn kwaliteiten beter naar boven te laten komen. Dit kan in de Eredivisie, maar ook in het buitenland. De Duitse en de Engelse competities zijn ook heel mooi.”
2 uur geleden - 18 april 2024 om 15:51 # 326811
DerMister
Floris schreef:
Ik ben een groot voorstander van het niet uitzenden van RJC bij thuiswedstrijden. Dat iedereen maar naar het stadion komt!
18 april 2024 om 12:02


Wedstrijden op TV zijn juist de allerbeste gratis reclame die je je als club kunt wensen. Als het spel en de sfeer in het stadion goed zijn, dan komt dat ook over op TV en willen mensen de volgende wedstrijd er zelf bij zijn.
2 uur geleden - 18 april 2024 om 15:43 # 326810
DerMister
Maan schreef:
BasKoempel schreef:
Maan schreef:
Nee komt ook niet op star ....
18 april 2024 om 12:09
Kijk eens goed op de KKD website, daar staat dat het op star channel komt. Maar zoals Floris zegt kom gewoon naar het stadion!
18 april 2024 om 12:12
kan helaas niet ivm ziekte.....ik heb goed gekeken maar kan het niet vinden in de tv gids van star .
18 april 2024 om 12:17


Beterschap Maan, hopelijk ben je gauw weer de oude!
2 uur geleden - 18 april 2024 om 15:42 # 326809
KKdOut
Maan schreef:
oost10 schreef:
Maan Wedstrijd wordt uitgezonden op Star Channel en ESPN extra. Jammer dat je niet naar het stadion kan komen!
18 april 2024 om 13:11
nee koempel dat klopt niet .....op star komt Dordrecht-oss.
18 april 2024 om 14:15


Klopt niet
Roda De Graafschap komt op Star channel.Dordt Oss is op ESPN 3

https://www.voetbalwedstrijdenvandaag.nl/weekoverzicht
2 uur geleden - 18 april 2024 om 15:29 # 326808
Dino
Nummer14 schreef:
Viro : Waarschijnlijke opstelling morgen : Raatsie Reith Didden Röseler Müller Kongolo Sami Walid VD Heijde Sejk Zauner Spieringhs en Bijleveld afwezig.
18 april 2024 om 15:15


Beerten zit weer wel bij de wedstrijdselectie.
2 uur geleden - 18 april 2024 om 15:20 # 326807
Nummer14
Viro :

Waarschijnlijke opstelling morgen :

Raatsie

Reith Didden Röseler Müller

Kongolo Sami Walid

VD Heijde Sejk Zauner

Spieringhs en Bijleveld afwezig.
2 uur geleden - 18 april 2024 om 15:15 # 326806
viro
Welke spelers zijn morgen niet fit ? Iemand die het weet ?
3 uur geleden - 18 april 2024 om 14:58 # 326805
JPDJ19
Couto76 schreef:
RodaWeert schreef:
Las op LinkedIn dat enkele ondernemers 5 miljoen in MVV willen stoppen. Sommigen hier zullen dat niet fijn vinden en hoopten dat de club zou worden opgedoekt. Persoonlijk ben ik wel blij. Die 6 punten zijn we in ieder geval niet kwijt!
18 april 2024 om 14:01
Ik vind het ook prima. Mijn dochter (13) heeft deze week bericht gekregen dat ze na de zomer in de Mo17 van MVV/Fortuna Sittard mag beginnen na een succesvolle proefperiode.
18 april 2024 om 14:34


Mooi nieuws voor jullie! Doet stiekem alleen wel beetje zeer dat het geen Roda is zeker?

Vind dat als Roda promoveert ook een jeugdteam voor meiden moet opzetten, zou de club ook goed doen. Want er dromen ook zat meisjes van om profvoetballer te worden. Ook hierin moet Roda toch de grootste en beste van Limburg kunnen zijn. Zolang het geen geld voor het eerste elftal kost vind ik het altijd prima. Maar zo’n M016 of M017 opzetten kost niet veel geld, en zeker als je ziet dat een Roda 015 zo slecht is dat ze naar de gemiddelde amateurs degraderen. Dan liever 16 talentvolle meiden van 14 tot 16 jaar de kans geven uit regio Parkstad om onder goede faciliteiten en niveau te trainen en spelen.
3 uur geleden - 18 april 2024 om 14:55 # 326804
JPDJ19
Dankjewel voor de reactie mannen
3 uur geleden - 18 april 2024 om 14:52 # 326803
TjaRJC
JPDJ19 schreef:
Maan schreef:
JPDJ19 schreef:
Wat is ESPN star eigenlijk? Ik dag dat staan onlangs maar wat houdt dat in en welke zender is dat?
18 april 2024 om 14:22
het voormalige fox
18 april 2024 om 14:26
Het open kanaal van ESPN?
18 april 2024 om 14:28


Bij ziggo is dit zender 11. In het verleden heette deze inderdaad fox. ESPN gebruikt dit kanaal om wedstrijden uit te zenden als er veel wedstrijden in de kkd zijn.
3 uur geleden - 18 april 2024 om 14:49 # 326802
SnelheidsduivelVossebelt
Weet iemand hoe Koglin ervoor staat met zijn blessure, wanneer zal hij waarschijnlijk weer bij de selectie zitten?
3 uur geleden - 18 april 2024 om 14:45 # 326801
Couto76
RodaWeert schreef:
Las op LinkedIn dat enkele ondernemers 5 miljoen in MVV willen stoppen. Sommigen hier zullen dat niet fijn vinden en hoopten dat de club zou worden opgedoekt. Persoonlijk ben ik wel blij. Die 6 punten zijn we in ieder geval niet kwijt!
18 april 2024 om 14:01


Ik vind het ook prima. Mijn dochter (13) heeft deze week bericht gekregen dat ze na de zomer in de Mo17 van MVV/Fortuna Sittard mag beginnen na een succesvolle proefperiode.
3 uur geleden - 18 april 2024 om 14:34 # 326800
Maan
JPDJ19 schreef:
Maan schreef:
JPDJ19 schreef:
Wat is ESPN star eigenlijk? Ik dag dat staan onlangs maar wat houdt dat in en welke zender is dat?
18 april 2024 om 14:22
het voormalige fox
18 april 2024 om 14:26
Het open kanaal van ESPN?
18 april 2024 om 14:28
nee het voormalige fox

3 uur geleden - 18 april 2024 om 14:30 # 326799
JPDJ19
Maan schreef:
JPDJ19 schreef:
Wat is ESPN star eigenlijk? Ik dag dat staan onlangs maar wat houdt dat in en welke zender is dat?
18 april 2024 om 14:22
het voormalige fox
18 april 2024 om 14:26


Het open kanaal van ESPN?
3 uur geleden - 18 april 2024 om 14:28 # 326798
Maan
JPDJ19 schreef:
Wat is ESPN star eigenlijk? Ik dag dat staan onlangs maar wat houdt dat in en welke zender is dat?
18 april 2024 om 14:22
het voormalige fox

3 uur geleden - 18 april 2024 om 14:26 # 326797
JPDJ19
MVV lijkt inderdaad gered, blijft de derby behouden, maar die spelen wij voorlopig niet meer want wij gaan Eredivisie spelen!

3 uur geleden - 18 april 2024 om 14:23 # 326796
JPDJ19
Wat is ESPN star eigenlijk? Ik dag dat staan onlangs maar wat houdt dat in en welke zender is dat?

3 uur geleden - 18 april 2024 om 14:22 # 326795
Maan
oost10 schreef:
Maan Wedstrijd wordt uitgezonden op Star Channel en ESPN extra. Jammer dat je niet naar het stadion kan komen!
18 april 2024 om 13:11
nee koempel dat klopt niet .....op star komt Dordrecht-oss.

3 uur geleden - 18 april 2024 om 14:15 # 326794
CFH
RodaWeert schreef:
Las op LinkedIn dat enkele ondernemers 5 miljoen in MVV willen stoppen. Sommigen hier zullen dat niet fijn vinden en hoopten dat de club zou worden opgedoekt. Persoonlijk ben ik wel blij. Die 6 punten zijn we in ieder geval niet kwijt!
18 april 2024 om 14:01


Dat bedoel ik !!!
3 uur geleden - 18 april 2024 om 14:15 # 326793
RodaWeert
Las op LinkedIn dat enkele ondernemers 5 miljoen in MVV willen stoppen. Sommigen hier zullen dat niet fijn vinden en hoopten dat de club zou worden opgedoekt. Persoonlijk ben ik wel blij. Die 6 punten zijn we in ieder geval niet kwijt!
4 uur geleden - 18 april 2024 om 14:01 # 326792
Goldstuck
Hings schreef:
Wat ikzelf nog belangrijker vind dan promoveren is de financiële situatie van Roda. Eindelijk lijkt er gedegen beleid gevoerd te worden. Als ze het kunnen volhouden dat er jaarlijks zwarte cijfers worden geschreven (ook met transfergelden om de 1 of 2 jaar) bouw je een goed fundament. M.i is dit véél belangrijker dan promoveren/degraderen, want gedegen beleid leid tot bestaanszekerheid, en kan je alsmede aan een gezonde toekomst werken. Er zijn in het verleden te veel risico's genomen c.q. gokjes gewaagd die de club gebracht heeft naar waar ze nu staan. Dit mag nooit meer gebeuren. Roda moet toch wel een x aantal seizoenen kunnen draaien die niet verliesgevend blijken te zijn? Als je nu met een begroting van 2 a 3 miljoen kan bestaan, wat is er dan al die jaren gebeurd dat de club een begroting had van 9 a 10 miljoen? Dat lijkt een gekke vergelijking maar na al die jaren zijn de prijzen/uitgaves wel flink gestegen t.o.v. toendertijd. In vergelijking denk ik dat je in de huidige tijd dan een begroting van minimaal 15 miljoen zou hebben gehad.
18 april 2024 om 12:32

Laten we hopen dat de mensen die zijn opgestaan toen Roda het moeilijk had betrokken blijven en we niet meer trappen in trucjes van mensen die alleen hun gezicht laten zien wanneer het goed gaat. Er staat eindelijk een stabiele, betrokken organisatie die bestaat uit mensen die handelen in het belang van de club i.p.v. eigenbelang. Soms maak ik me zorgen om de onrust die weer kan ontstaan in het geval van promotie. Hopelijk staat de club nu sterk in zijn schoenen!
4 uur geleden - 18 april 2024 om 13:54 # 326791
Socio
Roda1979 schreef:
Update Koempeltribune 13:15 uur Bezetting 93,5 % nog 299 tickets
18 april 2024 om 13:25
Jij gaat hem nog 100% uitverkopen!
4 uur geleden - 18 april 2024 om 13:49 # 326790
Socio
O4 schreef:
RJCSimpelveld schreef:
O4 schreef:
Mijn God, wat een gediscussieer over toeschouwersaantallen over volgend seizoen!! Wacht nu eerst eens af of we überhaupt promoveren, want dat is helaas nog steeds geen uitgemaakte zaak. Het ziet er nu weliswaar nog steeds goed uit wat dat betreft, maar het kan ook nog steeds misgaan. Ik ken een aantal mensen die zeker weer een seizoenkaart zullen aanschaffen in geval van promotie. Zij zijn destijds na de laatste degradatie bewust afgehaakt. "Pas als Roda weer in de Eredivisie speelt, keren we terug", was hun motto. En dat staat nog steeds overeind, zo hebben ze mij verzekerd. Sommige andere afhakers zijn inmiddels helaas overleden. Veel zal er ook van afhangen hoe de nieuwe selectie dan in de Eredivisie er uit komt te zien. Ik ken mensen die eerst de kat uit de boom kijken wat betreft de nieuwe selectie. Zij hebben geen zin om het hele seizoen billenknijpend op de tribune te moeten zitten, omdat Roda dan het hele seizoen in de onderste regionen van de Eredivisie vertoeft. Zij zullen pas een seizoenkaart aanschaffen als ze een goed gevoel hebben bij de samenstelling van de selectie. Een selectie die moeiteloos in het bovenste deel van het rechter rijtje moet kunnen eindigen zonder enige degradatiezorgen.
17 april 2024 om 16:10
Zeg tegen de mensen dat ze lekker één seizoenskaart van psv pakken, dan zijn ze verzekerd van prijzen en top 5 eredivisie. Man man man wat succes supporters, die kunnen wij echt missen als kiespijn. Dat je 15 plek kkd niet leuk vind kan ik helemaal begrijpen, maar deze wensen wat jij opnoemt zijn niet realistisch.. Roda jc zal nooit meer dat Roda worden van vroeger, wij lopen zover achter tegenover fc Utrecht, az, fc Twente.. die hebben een begroting van 25/ 30/ 35 miljoen.
17 april 2024 om 19:20
Die mensen waar ik op doel, hebben het helemaal niet over Europees voetbal. Zij weten ook wel dat dit totaal onrealistisch is. Het enige wat zij graag willen, is een zorgeloos seizoen in de Eredivisie zonder degradatiestress. Sommigen van hen noemen Almere City als voorbeeld. Die ploeg weet zich nu als promovendus ook moeiteloos te handhaven. Zij willen absoluut geen Volendam-scenario meemaken. Daar passen zij voor. Om die reden wachten deze personen af hoe de nieuwe selectie in geval van promotie er uit komt te zien. Dat zal ieder voor zich gaan bepalen. De één zal uiteindelijk vertrouwen hebben in die nieuwe selectie om bovenstaand doel te halen, de ander zal dat waarschijnlijk nog niet helemaal hebben. De één schaft dus wel eens seizoenkaart aan, de ander niet. Echter laten we ons eerst maar eens focussen op vrijdag om die promotie daadwerkelijk te realiseren.
18 april 2024 om 11:14
Dat noem ik: Ahrschlog, Wiekser, Hoerenzonen!

4 uur geleden - 18 april 2024 om 13:41 # 326789
Roda1979
Update Koempeltribune 13:15 uur
Bezetting 93,5 %
nog 299 tickets
4 uur geleden - 18 april 2024 om 13:25 # 326788
PLS2000
Arjen van der Heide neemt Roda JC bij de hand in de strijd om promotie
18 apr. 2024
Arjen van der Heide (foto) heeft Roda JC bij de hand genomen in de strijd om rechtstreekse promotie. De 22-jarige buitenspeler verkeert in een uitstekende vorm en blinkt de laatste weken niet alleen uit met zijn spel, maar ook met doelpunten én assists.

Van der Heide werd afgelopen week na weer eens een sterk optreden tegen TOP verkozen tot Speler van de Week in de Keuken Kampioen Divisie. Dat was meer dan terecht, want de geboren Fries had een belangrijk aandeel in de zege met twee treffers en zijn aanvallende bedrijvigheid (7 schoten en 9 balcontacten in het strafschopgebied van de Ossenaren), maar hij schroomde ook zeker het defensieve werk niet (gedeeld meeste balheroveringen bij Roda JC, 8).

Met twee goals bracht Van der Heide zijn doelpuntentotaal van dit seizoen naar zeven, terwijl hij ook nog eens elf assists gaf in 29 competitiewedstrijden. Een aanzienlijke verbetering ten opzichte van zijn twee treffers en één assist in 31 Keuken Kampioen Divisie-duels van vorig seizoen. Waar aan het begin van deze jaargang de ogen in de Keuken Kampioen Divisie nog veelal waren gericht op zijn ploeggenoten Walid Ould-Chikh, Enrique Peña Zauner en Sami Ouaissa, komt de aanvaller nu steeds meer in de schijnwerpers te staan. Sinds het begin van speelronde 31 was geen speler bij zoveel doelpunten in de Keuken Kampioen Divisie betrokken als Van der Heide (7 – 4 goals en 3 assists).

Keuken Kampioen Divisie – sinds 11 maart
Speler Team Goals Assists Goals + assists
Arjen van der Heide Roda JC Kerkrade 4 3 7
Jevon Simons Jong PSV 2 4 6
Luciano Valente FC Groningen 1 5 6
Romano Postema FC Groningen 5 0 5
Jeredy Hilterman Willem II 5 0 5
Ilias Sebaoui FC Dordrecht 3 2 5
In deze laatste vijf speelronden was hij de Roda-speler met de meeste schoten (13), schoten op doel (6), balcontacten in het strafschopgebied van de tegenstander (23) en ingezette dribbels (13), terwijl slechts twee ploeggenoten vaker het balbezit heroverden dan hij (25). Thuis tegen De Graafschap probeert Roda JC de huidige koers door te zetten met Arjen van der Heide als een belangrijke matroos.
4 uur geleden - 18 april 2024 om 13:20 # 326787
oost10
Maan Wedstrijd wordt uitgezonden op Star Channel en ESPN extra.

Jammer dat je niet naar het stadion kan komen!
4 uur geleden - 18 april 2024 om 13:11 # 326786
Lexor
Hoe veel kaartjes kun je per seizoenskaart kopen voor een auto-combi? Neem aan 1 aangezien het persoonsgebonden is?
5 uur geleden - 18 april 2024 om 13:09 # 326785
Nummer14
Net terug van de training.
Waarschijnlijke opstelling morgen :

Raatsie

Reith Didden Röseler Müller

Kongolo Sami Walid

VD Heijde Sejk Zauner

Spieringhs en Bijleveld afwezig.
5 uur geleden - 18 april 2024 om 12:57 # 326784
AllesKumpWeerGood
Mooi voor Arjen heeft zijn draai kunnen vinden en hopelijk schiet die ons naar de eredivisie. Vervolgens zitten we in een luxe positie want een 22 jarige speler met 11 assist en 7 doelpunten. Daar zullen toch wel clubs voor komen
5 uur geleden - 18 april 2024 om 12:54 # 326783
mliw101
Hoeveel (halve) seizoenkaarten zijn er eigenlijk dit seizoen? (en kunnen dus 'voortijdig' verlengd worden)
5 uur geleden - 18 april 2024 om 12:47 # 326782
Bokkenrijder
Roda1979 schreef:
Wat denk je wat de club dit jaar meemaakt… transfers… veel meer inkomsten van recettes…. Nu al 1500 seizoenskaarten verlengd…. Eindelijk fatsoenlijk beleid
18 april 2024 om 12:35


Daarom ook promoveren! Ik ben namelijk bang als we niet promoveren dat dan weer de selectie leeggehaald wordt door rechterrijclubs uit de eredivisie. Dit moet het jaar worden dat we omhoog gaan, over 10 dagen weten we echt waar we staan als we 2 wedstrijden verder zijn ook met het oog op de concurrentie

5 uur geleden - 18 april 2024 om 12:46 # 326781
Roda1979
Wat denk je wat de club dit jaar meemaakt… transfers… veel meer inkomsten van recettes….
Nu al 1500 seizoenskaarten verlengd….

Eindelijk fatsoenlijk beleid
5 uur geleden - 18 april 2024 om 12:35 # 326780
Hings
Wat ikzelf nog belangrijker vind dan promoveren is de financiële situatie van Roda. Eindelijk lijkt er gedegen beleid gevoerd te worden. Als ze het kunnen volhouden dat er jaarlijks zwarte cijfers worden geschreven (ook met transfergelden om de 1 of 2 jaar) bouw je een goed fundament.

M.i is dit véél belangrijker dan promoveren/degraderen, want gedegen beleid leid tot bestaanszekerheid, en kan je alsmede aan een gezonde toekomst werken.
Er zijn in het verleden te veel risico's genomen c.q. gokjes gewaagd die de club gebracht heeft naar waar ze nu staan. Dit mag nooit meer gebeuren.

Roda moet toch wel een x aantal seizoenen kunnen draaien die niet verliesgevend blijken te zijn? Als je nu met een begroting van 2 a 3 miljoen kan bestaan, wat is er dan al die jaren gebeurd dat de club een begroting had van 9 a 10 miljoen? Dat lijkt een gekke vergelijking maar na al die jaren zijn de prijzen/uitgaves wel flink gestegen t.o.v. toendertijd. In vergelijking denk ik dat je in de huidige tijd dan een begroting van minimaal 15 miljoen zou hebben gehad.
5 uur geleden - 18 april 2024 om 12:32 # 326779
Wereldwonder
https://keukenkampioendivisie.nl/nieuws/arjen-van-der-heide-neemt-roda-jc-bij-de-hand-in-de-strijd-om-promotie

Het volgende pareltje wat Roda veel geld op gaat brengen, luisterend naar de naam Arjen van der Heide.
5 uur geleden - 18 april 2024 om 12:32 # 326778
Roda1979
Update Koempeltribune 12.00 uur
Bezetting 93,1 %
Nog te koop: 319 kaarten
5 uur geleden - 18 april 2024 om 12:25 # 326777
Kevin87
Daarbij zou het niet moeten uitmaken of je wel of geen sk aanschaft en al helemaal niet wbt de selectie meest non excuses ever.
5 uur geleden - 18 april 2024 om 12:24 # 326776
Kevin87
Je kunt nog 15 nieuwe namen halen die allemaal eredivisie niveau aankunnen klikt het niet degradeer je ook.

Ik vertrouw op serveas en scouts hebben het vorig jaar ook passend gemaakt.
Dan liever totaal vreemden waar het bij klikt en zich veilig spelen dan gernomeerde namen waar het nog te bezien valt.
Dat verhaal kennen we al en is ons ook niet goed bevallen.
5 uur geleden - 18 april 2024 om 12:23 # 326775
Miln
Maan schreef:
BasKoempel schreef:
Maan schreef:
Nee komt ook niet op star ....
18 april 2024 om 12:09
Kijk eens goed op de KKD website, daar staat dat het op star channel komt. Maar zoals Floris zegt kom gewoon naar het stadion!
18 april 2024 om 12:12
kan helaas niet ivm ziekte.....ik heb goed gekeken maar kan het niet vinden in de tv gids van star .
18 april 2024 om 12:17


Staat op de website van de KKD. Wordt dus gewoon uitgezonden.
5 uur geleden - 18 april 2024 om 12:19 # 326774
Maan
BasKoempel schreef:
Maan schreef:
Nee komt ook niet op star ....
18 april 2024 om 12:09
Kijk eens goed op de KKD website, daar staat dat het op star channel komt. Maar zoals Floris zegt kom gewoon naar het stadion!
18 april 2024 om 12:12
kan helaas niet ivm ziekte.....ik heb goed gekeken maar kan het niet vinden in de tv gids van star .

5 uur geleden - 18 april 2024 om 12:17 # 326773
joolisjool
https://keukenkampioendivisie.nl/nieuws/arjen-van-der-heide-neemt-roda-jc-bij-de-hand-in-de-strijd-om-promotie

Daarnaast zie je aan de linkerkant ook het schema van wedstrijden en uitzendingen, waarbij Roda dus inderdaad op Star komt.
5 uur geleden - 18 april 2024 om 12:16 # 326772
joolisjool
Maar het komt toch ook gewoon op ESPN Extra? Als je het vervelend vindt om op laptop of PC te kijken kun je deze ook nog altijd aansluiten op je TV. Iets meer werk, maar als je Roda wilt zien geen probleem lijkt me.
5 uur geleden - 18 april 2024 om 12:15 # 326771
BasKoempel
Maan schreef:
Nee komt ook niet op star ....
18 april 2024 om 12:09


Kijk eens goed op de KKD website, daar staat dat het op star channel komt.
Maar zoals Floris zegt kom gewoon naar het stadion!
5 uur geleden - 18 april 2024 om 12:12 # 326770
IM1999
O4 schreef:
RJCSimpelveld schreef:
O4 schreef:
Mijn God, wat een gediscussieer over toeschouwersaantallen over volgend seizoen!! Wacht nu eerst eens af of we überhaupt promoveren, want dat is helaas nog steeds geen uitgemaakte zaak. Het ziet er nu weliswaar nog steeds goed uit wat dat betreft, maar het kan ook nog steeds misgaan. Ik ken een aantal mensen die zeker weer een seizoenkaart zullen aanschaffen in geval van promotie. Zij zijn destijds na de laatste degradatie bewust afgehaakt. "Pas als Roda weer in de Eredivisie speelt, keren we terug", was hun motto. En dat staat nog steeds overeind, zo hebben ze mij verzekerd. Sommige andere afhakers zijn inmiddels helaas overleden. Veel zal er ook van afhangen hoe de nieuwe selectie dan in de Eredivisie er uit komt te zien. Ik ken mensen die eerst de kat uit de boom kijken wat betreft de nieuwe selectie. Zij hebben geen zin om het hele seizoen billenknijpend op de tribune te moeten zitten, omdat Roda dan het hele seizoen in de onderste regionen van de Eredivisie vertoeft. Zij zullen pas een seizoenkaart aanschaffen als ze een goed gevoel hebben bij de samenstelling van de selectie. Een selectie die moeiteloos in het bovenste deel van het rechter rijtje moet kunnen eindigen zonder enige degradatiezorgen.
17 april 2024 om 16:10
Zeg tegen de mensen dat ze lekker één seizoenskaart van psv pakken, dan zijn ze verzekerd van prijzen en top 5 eredivisie. Man man man wat succes supporters, die kunnen wij echt missen als kiespijn. Dat je 15 plek kkd niet leuk vind kan ik helemaal begrijpen, maar deze wensen wat jij opnoemt zijn niet realistisch.. Roda jc zal nooit meer dat Roda worden van vroeger, wij lopen zover achter tegenover fc Utrecht, az, fc Twente.. die hebben een begroting van 25/ 30/ 35 miljoen.
17 april 2024 om 19:20
Die mensen waar ik op doel, hebben het helemaal niet over Europees voetbal. Zij weten ook wel dat dit totaal onrealistisch is. Het enige wat zij graag willen, is een zorgeloos seizoen in de Eredivisie zonder degradatiestress. Sommigen van hen noemen Almere City als voorbeeld. Die ploeg weet zich nu als promovendus ook moeiteloos te handhaven. Zij willen absoluut geen Volendam-scenario meemaken. Daar passen zij voor. Om die reden wachten deze personen af hoe de nieuwe selectie in geval van promotie er uit komt te zien. Dat zal ieder voor zich gaan bepalen. De één zal uiteindelijk vertrouwen hebben in die nieuwe selectie om bovenstaand doel te halen, de ander zal dat waarschijnlijk nog niet helemaal hebben. De één schaft dus wel eens seizoenkaart aan, de ander niet. Echter laten we ons eerst maar eens focussen op vrijdag om die promotie daadwerkelijk te realiseren.
18 april 2024 om 11:14


En Almere als voorbeeld noemen....wat zeiden diezelfde mensen na de eerste 5 wedstrijden over Almere toen ze nog geen punt hebben behaald????
5 uur geleden - 18 april 2024 om 12:12 # 326769
Maan
Nee komt ook niet op star ....
6 uur geleden - 18 april 2024 om 12:09 # 326768

Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 19 april 2024 om 20:00
Parkstad Limburg Stadion



Roda JC Kerkrade


De Graafschap

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement