×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
Loco
Met nog een kleine 2 weken te gaan, gaan de tickets voor Roda-Cambuur als warme broodjes. West al voor een dikke 80% uitverkocht (gokje).

Zorg dat je er bij bent want dan gaat het gebeuren.

Volle boet!
26 min geleden - 23 april 2024 om 12:39 # 327906
gandjaman
Cheick18 schreef:
Weet iemand of er nog kaarten voor Jong Ajax Roda te krijgen zijn? Lijkt er niet op als ik op de ticketing site van ajax kijk, maar er staat ook nergens uitverkocht ofzo. Neem aan dat ik het niet kan zien omdat ik geen clubkaart heb..
23 april 2024 om 12:10

Ik heb een kaartje op de thuistribune te koop. 7.50.
50 min geleden - 23 april 2024 om 12:15 # 327905
MaartenF
Even 3 minuten... ...voor tegen de Nerve.

https://youtu.be/9BFczNL9i9M?feature=shared
54 min geleden - 23 april 2024 om 12:11 # 327904
Cheick18
Weet iemand of er nog kaarten voor Jong Ajax Roda te krijgen zijn? Lijkt er niet op als ik op de ticketing site van ajax kijk, maar er staat ook nergens uitverkocht ofzo. Neem aan dat ik het niet kan zien omdat ik geen clubkaart heb..
55 min geleden - 23 april 2024 om 12:10 # 327903
FCTrade
BasKoempel schreef:
Rode Kaart van Jurjus geseponeerd
22 april 2024 om 12:13


Dat is goed nieuws! Kan hij dit weekend een duur blundertje maken. 😂

Dat scheelt geen Bas of Pol gelukkig!!
1 uur geleden - 23 april 2024 om 11:08 # 327902
BasKoempel
FCTrade schreef:
Jaj knvb maffia. Dat is mijn gevoel op het moment. Zorg eerst maar eens dat je geen Bas of Pol krijgt. Dat is mijn gevoel ja. Zal wel onzin zijn: want het ligt aan je eigen ploeg en spel. Tot je denkt 0-1 te verdedigen en dan in de 87e min die onterechte pingel tegen. Ja ik heb nu al een borrel nodig 🤣
23 april 2024 om 10:58

Krijgen Martin Pérez als scheids, die bij eindhoven thuis en nac thuis had gefloten
1 uur geleden - 23 april 2024 om 11:07 # 327901
FCTrade
Trouwens je moet wel weten waar je aan doelsaldo werkt. De kans was volgens mij tegen venlo, laten we vrijdag maar gewoon winnen. Dan vind ik het best 😀
2 uur geleden - 23 april 2024 om 11:04 # 327900
FCTrade
Sonsane schreef:
Misschien heb ik het gemist, maar is er al een update vanuit de club gekomen over Röseler? Zag er niet goed uit maar hoop dat hij er relatief snel weer bovenop is.
23 april 2024 om 10:59


Zijn knieschijf zat 10 cm naar links. Denk niet dat die dit seizoen nog gaat ballen.
Zag er zeer pijnlijk uit.
2 uur geleden - 23 april 2024 om 11:02 # 327899
Sonsane
Misschien heb ik het gemist, maar is er al een update vanuit de club gekomen over Röseler? Zag er niet goed uit maar hoop dat hij er relatief snel weer bovenop is.
2 uur geleden - 23 april 2024 om 10:59 # 327898
Sonsane
JPDJ19 schreef:
Hoop en verwacht dat we bij promotie toch echt Raatsie gaan proberen vast te leggen
23 april 2024 om 10:38


Beste waar je op kunt hopen is dat hij een jaar extra gehuurd gaat worden. Definitief vastleggen is helaas een utopie.
2 uur geleden - 23 april 2024 om 10:58 # 327897
FCTrade
Jaj knvb maffia. Dat is mijn gevoel op het moment.
Zorg eerst maar eens dat je geen Bas of Pol krijgt. Dat is mijn gevoel ja.
Zal wel onzin zijn: want het ligt aan je eigen ploeg en spel. Tot je denkt 0-1 te verdedigen en dan in de 87e min die onterechte pingel tegen.
Ja ik heb nu al een borrel nodig 🤣
2 uur geleden - 23 april 2024 om 10:58 # 327896
FCKip
JPDJ19 schreef:
Hoop en verwacht dat we bij promotie toch echt Raatsie gaan proberen vast te leggen
23 april 2024 om 10:38


Ga er maar niet vanuit. Die kost geld. Die gaan op de transfervrije tour en ik heb eigenlijk alle vertrouwen in het technisch hart. Ze hebben het geweldig gedaan met gesloten beurs.
2 uur geleden - 23 april 2024 om 10:40 # 327895
Landgraaf045
Wat ik ook hoop, stel we halen het niet, en spelen volgend seizoen KKD, dat de positieve vibe rondom Roda blijft. Ook naar volgend seizoen toe. Natuurlijk is het geen garantie dat je volgend jaar weer top 2 speelt. Maar t zou toch mooi zijn als we een flinke stap kunnen zetten in extra seizoenkaarthouders.

Maargoed, nu eerst 3 finales en wat hoop ik toch dat we het thuis tegen Cambuur kunnen afmaken! 🙏🙏
2 uur geleden - 23 april 2024 om 10:40 # 327894
JPDJ19
Hoop en verwacht dat we bij promotie toch echt Raatsie gaan proberen vast te leggen
2 uur geleden - 23 april 2024 om 10:38 # 327893
KampfenundSiegen
Miln schreef:
viro schreef:
Denk dat Willem een gelijkspel wel goed vind tegen Groningen. Dan houden ze 4 punten voorsprong met 2 wedstrijden nog te gaan. Die zullen geen risico gaan lopen. Is zaak om zo snel mogelijk en ruim op voorsprong te komen in Amsterdam. Maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd als gedaan
22 april 2024 om 20:54
Met het risico dat Groningen, dat denk ik wel gewoon wil, misschien wel de 0-1 of de 1-2 binnen pist? Geloof er niks van. Die gasten kunnen vrijdagavond voor eigen publiek promoveren. Die zullen er gewoon voor gaan. En ook Groningen wil zo dicht mogelijk bij plek 1 en 2 komen, dus die zullen op voorhand ook zeker geen genoegen nemen met een gelijkspel.
23 april 2024 om 08:33


W2 weet: winnen we dit, zijn we er. Kun je ontspannen de potjes erna. Als dat niet motiveert, wat dan wel...
2 uur geleden - 23 april 2024 om 10:32 # 327892
Jeweun
Gewoon 2 keer winnen en hopen dat Willem II van Groningen wint, dan is het geregeld.
2 uur geleden - 23 april 2024 om 10:24 # 327891
Gumpun
Miln schreef:
viro schreef:
Denk dat Willem een gelijkspel wel goed vind tegen Groningen. Dan houden ze 4 punten voorsprong met 2 wedstrijden nog te gaan. Die zullen geen risico gaan lopen. Is zaak om zo snel mogelijk en ruim op voorsprong te komen in Amsterdam. Maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd als gedaan
22 april 2024 om 20:54
Met het risico dat Groningen, dat denk ik wel gewoon wil, misschien wel de 0-1 of de 1-2 binnen pist? Geloof er niks van. Die gasten kunnen vrijdagavond voor eigen publiek promoveren. Die zullen er gewoon voor gaan. En ook Groningen wil zo dicht mogelijk bij plek 1 en 2 komen, dus die zullen op voorhand ook zeker geen genoegen nemen met een gelijkspel.
23 april 2024 om 08:33


in deze fase van de competitie telt maar 1 ding voor de bovenste clubs en dat is de 3 punten.
WillemII zal hoe dan ook volle bak gaan met het publiek erachter, om promotie veilig te stellen.
4 uur geleden - 23 april 2024 om 08:48 # 327890
Miln
viro schreef:
Denk dat Willem een gelijkspel wel goed vind tegen Groningen. Dan houden ze 4 punten voorsprong met 2 wedstrijden nog te gaan. Die zullen geen risico gaan lopen. Is zaak om zo snel mogelijk en ruim op voorsprong te komen in Amsterdam. Maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd als gedaan
22 april 2024 om 20:54


Met het risico dat Groningen, dat denk ik wel gewoon wil, misschien wel de 0-1 of de 1-2 binnen pist? Geloof er niks van. Die gasten kunnen vrijdagavond voor eigen publiek promoveren. Die zullen er gewoon voor gaan.

En ook Groningen wil zo dicht mogelijk bij plek 1 en 2 komen, dus die zullen op voorhand ook zeker geen genoegen nemen met een gelijkspel.
4 uur geleden - 23 april 2024 om 08:33 # 327889
Socio
viro schreef:
Sjevemet schreef:
Weltmeister schreef:
Inderdaad, wat een gespeculeer weer hier. Roda heeft het gewoon in eigen hand, zelfs bij een nederlaag tegen Jong Ajax.
22 april 2024 om 22:55
Verliezen vrijdagavond betekent een keiharde klap.
22 april 2024 om 23:06
En na een klap rechten ze hun rug en gaan ze door waar ze al het hele seizoen mee bezig zijn. Verliezen of gelijkspelen zou klote zijn maar niet het einde. Zelf denk ik dat Willem 2 en Groningen beide tevreden zullen zijn met een gelijkspel. Dan hebben ze het beide nog in eigen hand. Hoeveel risico durft Groningen te nemen tegen Willem 2 ? Een nederlaag kan hun einde betekenen
23 april 2024 om 07:46
Precies dat! Ik denk dat ze vrijdag de wedstrijd in zullen gasn met de intentie deze proberen te winnen. Maar mocht het tegen het einde gelijk staan zullen ze hier beide vrede mee hebben.
4 uur geleden - 23 april 2024 om 08:12 # 327888
Bassman
Sjevemet schreef:
Maan schreef:
Jorrit smeets stopt met betaald voetbal
22 april 2024 om 22:56
Ja mooi stuk stront wat het is
22 april 2024 om 23:03


Wat een belachelijke opmerking!
5 uur geleden - 23 april 2024 om 08:04 # 327887
viro
Sjevemet schreef:
Weltmeister schreef:
Inderdaad, wat een gespeculeer weer hier. Roda heeft het gewoon in eigen hand, zelfs bij een nederlaag tegen Jong Ajax.
22 april 2024 om 22:55
Verliezen vrijdagavond betekent een keiharde klap.
22 april 2024 om 23:06


En na een klap rechten ze hun rug en gaan ze door waar ze al het hele seizoen mee bezig zijn.

Verliezen of gelijkspelen zou klote zijn maar niet het einde.

Zelf denk ik dat Willem 2 en Groningen beide tevreden zullen zijn met een gelijkspel. Dan hebben ze het beide nog in eigen hand.

Hoeveel risico durft Groningen te nemen tegen Willem 2 ? Een nederlaag kan hun einde betekenen
5 uur geleden - 23 april 2024 om 07:46 # 327886
Sjevemet
Maan schreef:
Almere vergeet het contract van hilterman te verlengen. Dat zou een buitenkansje zijn .
22 april 2024 om 23:09


Almere licht de optie niet dat is iets anders dan het contract vergeten te verlengen. Hilterman is een perfecte kkd spits. Komt te kort voor de eredivisie. Mochten we niet promoveren is hij een optie. Anders lekker laten lopen.
gisteren om 23:24 - 22 april 2024 om 23:24 # 327885
Dorpsgek
Roda JC zit de hele dag in mijn gedachte, verdomme wat zou het zonde zijn als het ons niet lukt… volle gas richting Amsterdam 🟡⚫️❤️‍🔥

Onze club hoort thuis in de eredivisie, nog steeds hebben WIJ alles in eigen hand.

#missiemaat2024
gisteren om 23:14 - 22 april 2024 om 23:14 # 327884
Maan
Almere vergeet het contract van hilterman te verlengen. Dat zou een buitenkansje zijn .
gisteren om 23:09 - 22 april 2024 om 23:09 # 327883
Sjevemet
Weltmeister schreef:
Inderdaad, wat een gespeculeer weer hier. Roda heeft het gewoon in eigen hand, zelfs bij een nederlaag tegen Jong Ajax.
22 april 2024 om 22:55


Verliezen vrijdagavond betekent een keiharde klap.
gisteren om 23:06 - 22 april 2024 om 23:06 # 327882
Sjevemet
Maan schreef:
Jorrit smeets stopt met betaald voetbal
22 april 2024 om 22:56


Ja mooi stuk stront wat het is
gisteren om 23:03 - 22 april 2024 om 23:03 # 327881
Maan
Jorrit smeets stopt met betaald voetbal
gisteren om 22:56 - 22 april 2024 om 22:56 # 327880
Weltmeister
Inderdaad, wat een gespeculeer weer hier. Roda heeft het gewoon in eigen hand, zelfs bij een nederlaag tegen Jong Ajax.
gisteren om 22:55 - 22 april 2024 om 22:55 # 327879
DrHerjod
Krul schreef:
Pffffff zullen we eerst eens proberen om van jong ajax te winnen (een potentiële bananenschil wedstrijd). Kijken we daarna weer verder. Als dit, als dat.....alles kan.
22 april 2024 om 21:24


Echt he... Ik kom hier om de 4 uur kijken en de berichten zijn hetzelfde maar dan met andere namen erboven.
gisteren om 21:28 - 22 april 2024 om 21:28 # 327878
Krul
Pffffff zullen we eerst eens proberen om van jong ajax te winnen (een potentiële bananenschil wedstrijd).
Kijken we daarna weer verder.
Als dit, als dat.....alles kan.
gisteren om 21:24 - 22 april 2024 om 21:24 # 327877
FCKip
viro schreef:
Denk dat Willem een gelijkspel wel goed vind tegen Groningen. Dan houden ze 4 punten voorsprong met 2 wedstrijden nog te gaan. Die zullen geen risico gaan lopen. Is zaak om zo snel mogelijk en ruim op voorsprong te komen in Amsterdam. Maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd als gedaan
22 april 2024 om 20:54


Ja joh, ff een gelijkspel tegen een FC Groningen dat getergd is om te winnen. Denk dat ze blij kunnen zijn als ze een gelijkspel eruit kunnen halen.

Ik was zelf aan het denken, stel Roda wint de komende 2. Willem II verliest de komende 2 en FC Groningen wint de komende 2. Dan heb je Roda op 77, Groningen op 76 en Willem II op 74. Kan je nog steeds met lege handen staan na FC Groningen uit. Het zal gewoon heel spannend blijven allemaal. (Edit: precies wat Maarten zegt)

Beste scenario is gewoon dat Willem II wint van Groningen en wij ook gewoon de volle buit pakken. Dan zijn we er.
gisteren om 21:03 - 22 april 2024 om 21:03 # 327876
viro
Denk dat Willem een gelijkspel wel goed vind tegen Groningen. Dan houden ze 4 punten voorsprong met 2 wedstrijden nog te gaan.

Die zullen geen risico gaan lopen.

Is zaak om zo snel mogelijk en ruim op voorsprong te komen in Amsterdam. Maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd als gedaan
gisteren om 20:54 - 22 april 2024 om 20:54 # 327875
MaartenF
Over scenario's gesproken.

Als we winnen van jajax en cambuur./ W2 verliest van groningen en Dordrecht en wint tegen Telstar./ Groningen wint van w2 en telstar....


...dan zijn we bij een gelijkspel in groningen kampioen. Verliezen we spelen we playoffs.
gisteren om 20:53 - 22 april 2024 om 20:53 # 327874
Maan
Smans maakt de 0-1
gisteren om 20:21 - 22 april 2024 om 20:21 # 327873
Gumpun
Off-Topic: bij jong az-vvv Venlo wordt Smans met een karatetrap bijna onthoofd na 3 minuten voetballen. Zij mogen verder spelen tegen 10 AZ spelers.
gisteren om 20:09 - 22 april 2024 om 20:09 # 327872
LennardPelzer
‘Gewoon’ winnen van Jong Ajax + Cambuur en niet verliezen bij Groningen. Alles in eigen hand. Spannend, maar zeker niet onrealistisch! ;)
gisteren om 18:59 - 22 april 2024 om 18:59 # 327871
BasKoempel
Zuid19 daarom moeten ze winnen vrijdag van groningen, hoge druk voor beide ploegen
gisteren om 18:40 - 22 april 2024 om 18:40 # 327870
Zuid19
StefanRaets schreef:
Het is ongemeen spannend en het grote rekenen is begonnen: waar ik eerst prima kon leven met een puntendeling in Tilburg (of eventueel een overwinning van Groningen) staan de kaarsjes inmiddels te gloeien voor een Tilburgse zege! De scenario's ('gemakshalve' winnen we van Jong-Ajax): 1) Groningen verliest van Willem II, waarmee het verschil 4 punten wordt. Willem II is dan gepromoveerd en wij kunnen bij een thuisoverwinning op Cambuur naar 77 punten gaan, waarmee we promoveren. 2) Puntendeling. In dit scenario wordt het doelsaldo bi-zar belangrijk. Momenteel heeft Groningen een beter doelsaldo van +4 t.o.v. ons. Bij een puntendeling in Tilburg en een overwinning van ons op J-Ajax zakt dat naar minimaal +3. De ogen gaan dan vooral op: 2a) Met hoeveel doelpunten verschil winnen we van respectievelijk Jong-Ajax en Cambuur? 2b) Hoe zuinig is de overwinning van Groningen op het al uitgespeelde Telstar? Dit scenario word ik niet gelukkig van, omdat ik niet denk dat we in 2 wedstrijden Groningen met 5 doelpunten gaan 'outscoren'. We scoren dan wel even veel, maar we gaan dat niet ver genoeg meer oprekken om de luxe te hebben om 1-0 te kunnen verliezen en het toch te redden dan. (We komen dan namelijk beiden op 77 punten uit) 3) Groningen zegeviert in Tilburg - en dat is klote. Dit zet Groningen op een schema voor 79 punten, wat betekent dat wij boven Willem II moeten zien te eindigen. Tenzij Groningen echt huishoudt in Tilburg en met 3 doelpunten verschil de overwinning mee naar huis neemt, lopen we dan echt tegen een probleem aan. Het verschil in doelsaldo is op dit moment +6 in het voordeel van Willem II. Bij een overwinning van Groningen loop je er minimaal 2 (+1 voor ons | -1 voor Willem II) in en dan moeten we nog rekening houden met een eventueel verlies van ons in Groningen. Het wordt hoe dan ook spannend, maar we moeten in ieder geval proberen met ontzettend ruime cijfers in Amsterdam te winnen. Een monsterscore was nog nooit zo gewenst.
22 april 2024 om 18:13

W2 mag na Groningen naar Dordrecht. Dat ze na een gesuggereerde verliespartij tegen FCG, ook in Dordrecht verliezen is goed denkbaar.

gisteren om 18:26 - 22 april 2024 om 18:26 # 327869
Charles045
StefanRaets schreef:
Het is ongemeen spannend en het grote rekenen is begonnen: waar ik eerst prima kon leven met een puntendeling in Tilburg (of eventueel een overwinning van Groningen) staan de kaarsjes inmiddels te gloeien voor een Tilburgse zege! De scenario's ('gemakshalve' winnen we van Jong-Ajax): 1) Groningen verliest van Willem II, waarmee het verschil 4 punten wordt. Willem II is dan gepromoveerd en wij kunnen bij een thuisoverwinning op Cambuur naar 77 punten gaan, waarmee we promoveren. 2) Puntendeling. In dit scenario wordt het doelsaldo bi-zar belangrijk. Momenteel heeft Groningen een beter doelsaldo van +4 t.o.v. ons. Bij een puntendeling in Tilburg en een overwinning van ons op J-Ajax zakt dat naar minimaal +3. De ogen gaan dan vooral op: 2a) Met hoeveel doelpunten verschil winnen we van respectievelijk Jong-Ajax en Cambuur? 2b) Hoe zuinig is de overwinning van Groningen op het al uitgespeelde Telstar? Dit scenario word ik niet gelukkig van, omdat ik niet denk dat we in 2 wedstrijden Groningen met 5 doelpunten gaan 'outscoren'. We scoren dan wel even veel, maar we gaan dat niet ver genoeg meer oprekken om de luxe te hebben om 1-0 te kunnen verliezen en het toch te redden dan. (We komen dan namelijk beiden op 77 punten uit) 3) Groningen zegeviert in Tilburg - en dat is klote. Dit zet Groningen op een schema voor 79 punten, wat betekent dat wij boven Willem II moeten zien te eindigen. Tenzij Groningen echt huishoudt in Tilburg en met 3 doelpunten verschil de overwinning mee naar huis neemt, lopen we dan echt tegen een probleem aan. Het verschil in doelsaldo is op dit moment +6 in het voordeel van Willem II. Bij een overwinning van Groningen loop je er minimaal 2 (+1 voor ons | -1 voor Willem II) in en dan moeten we nog rekening houden met een eventueel verlies van ons in Groningen. Het wordt hoe dan ook spannend, maar we moeten in ieder geval proberen met ontzettend ruime cijfers in Amsterdam te winnen. Een monsterscore was nog nooit zo gewenst.
22 april 2024 om 18:13


Tuup je maakt me nerveus..
gisteren om 18:24 - 22 april 2024 om 18:24 # 327868
StefanRaets
Het is ongemeen spannend en het grote rekenen is begonnen: waar ik eerst prima kon leven met een puntendeling in Tilburg (of eventueel een overwinning van Groningen) staan de kaarsjes inmiddels te gloeien voor een Tilburgse zege!

De scenario's ('gemakshalve' winnen we van Jong-Ajax):
1) Groningen verliest van Willem II, waarmee het verschil 4 punten wordt.
Willem II is dan gepromoveerd en wij kunnen bij een thuisoverwinning op Cambuur naar 77 punten gaan, waarmee we promoveren.
2) Puntendeling. In dit scenario wordt het doelsaldo bi-zar belangrijk.
Momenteel heeft Groningen een beter doelsaldo van +4 t.o.v. ons.
Bij een puntendeling in Tilburg en een overwinning van ons op J-Ajax zakt dat naar minimaal +3.
De ogen gaan dan vooral op:
2a) Met hoeveel doelpunten verschil winnen we van respectievelijk Jong-Ajax en Cambuur?
2b) Hoe zuinig is de overwinning van Groningen op het al uitgespeelde Telstar?
Dit scenario word ik niet gelukkig van, omdat ik niet denk dat we in 2 wedstrijden Groningen met 5 doelpunten gaan 'outscoren'.
We scoren dan wel even veel, maar we gaan dat niet ver genoeg meer oprekken om de luxe te hebben om 1-0 te kunnen verliezen en het toch te redden dan.
(We komen dan namelijk beiden op 77 punten uit)
3) Groningen zegeviert in Tilburg - en dat is klote.
Dit zet Groningen op een schema voor 79 punten, wat betekent dat wij boven Willem II moeten zien te eindigen.
Tenzij Groningen echt huishoudt in Tilburg en met 3 doelpunten verschil de overwinning mee naar huis neemt, lopen we dan echt tegen een probleem aan.
Het verschil in doelsaldo is op dit moment +6 in het voordeel van Willem II.
Bij een overwinning van Groningen loop je er minimaal 2 (+1 voor ons | -1 voor Willem II) in en dan moeten we nog rekening houden met een eventueel verlies van ons in Groningen.

Het wordt hoe dan ook spannend, maar we moeten in ieder geval proberen met ontzettend ruime cijfers in Amsterdam te winnen.
Een monsterscore was nog nooit zo gewenst.
gisteren om 18:13 - 22 april 2024 om 18:13 # 327867
Cheick18
rodafanWeert beetje raar om het respectloos te noemen als ik zeg dat bepaalde spelers niet van eredivisie niveau zijn. Dat is gewoon een hele normale mening op basis van het voetbal wat ik elke week zie. En bovendien is het ook niet meer dan normaal om je selectie te verbeteren als je promoveert.

Je kunt het overigens ook andersom bekijken, ik geef van het gros van de basis juist aan dat ze klaar zijn voor een stap richting de eredivisie. Dat kun je als een compliment zien. Dat sommige er naar mijn mening niet klaar voor zijn en daarom beter hun heil ergens anders kunnen gaan zoeken is alles behalve respectloos, het is realistisch.
gisteren om 18:11 - 22 april 2024 om 18:11 # 327866
Malki89
Ik hoop wel dat we de rest van de wedstrijden gewoon weer met 2 controleurs op het middenveld spelen, tegen TOP ging het prima met 2 aanvallend ingestelde middenvelders, maar tegen de Graafschap werden we vaak overlopen op het middenveld. Wanneer Didden geschorst zou zijn dan zouden Beerten en Dzepar misschien als CV's kunnen spelen? Dan OC Spieringhs en Kongolo op het middenveld eventueel, maar een ideetje ;)
gisteren om 17:31 - 22 april 2024 om 17:31 # 327865
viro
Rodahatz schreef:
Bas was ook gecharmeerd van het optreden van Dzepar in het centrum. Dus of Beerten met Didden het centrum vormt, valt nog te bezien. Dzepar brengt iets meer rust en ervaring mee en dat is tegen die technische jongens van Ajax misschien een betere optie dan de soms iets te druistige Beerten.
22 april 2024 om 16:39


Met alle respect maar het was tegen Top Oss en Beerten ,Koglin en Didden waren niet beschikbaar.

Verwacht gewoon Didden-Beerten centraal.
gisteren om 17:24 - 22 april 2024 om 17:24 # 327864
Rodahatz
Bas was ook gecharmeerd van het optreden van Dzepar in het centrum. Dus of Beerten met Didden het centrum vormt, valt nog te bezien. Dzepar brengt iets meer rust en ervaring mee en dat is tegen die technische jongens van Ajax misschien een betere optie dan de soms iets te druistige Beerten.
gisteren om 16:39 - 22 april 2024 om 16:39 # 327863
Gumpun
Vrijdag wordt weer een hels karwei, weer zo een verdomde jong ploeg.
Cambuur thuis kan en mag geen enkel probleem zijn.
gisteren om 16:37 - 22 april 2024 om 16:37 # 327862
Rodafrenske
Koglin traind weer mee, maar nog niet volledig, partijvorm doet hij nog niet mee.
Beerten traind weer alles mee, ik denk dat hij centraal achterin gaat spelen naast Didden.
Bijleveld is nog steeds geblesseerd.
gisteren om 16:25 - 22 april 2024 om 16:25 # 327861
kirchroa
Boogie

Ik ben het 1000% met je eens. Al die voorspellingen en als en als en als......
Laten wij nu maar gewoon ons eigen ding doen, dan zal het wel goed komen.
gisteren om 15:55 - 22 april 2024 om 15:55 # 327860
Boogie
mannen laat ons eerst vrijdag maar proberen te winnen tegen het jong Ajax. Dan gaan we weer filosoferen over de wedstrijd tegen Cambuur.
gisteren om 15:53 - 22 april 2024 om 15:53 # 327859
yellowblack
Helemaal eens Stefan. Is ook niet aan ons om te beoordelen. In een ander systeem, op een andere positie, vertrouwen van de trainer, wedstrijdritme, ervaring etc. Allemaal factoren die een rol dpelen bij wel of niet slagen. De grootste factor is dan nog geluk. Enfin, hier spelers afvallen is idd niet netjes. Je kunt wel commentaar hebben op een onnozele actie of uitlating of geen inzet. Maar lijkt me verstandig en wel zo netjes om de rest ad daarvoor aangestelde heren te laten die het grootste deel vervolgens netjes binnen de deur houden.
Net als eenieder van ons hoop ik dat we over een paar weken een knalfeest hebben op de markt! Wordt echt tijd dat we uit de kkd komen.
gisteren om 15:50 - 22 april 2024 om 15:50 # 327858
viro
Iemand een idee hoe het met Koglin en Bijleveld is ?

Trainen ze weer mee en zijn ze dit seizoen nog inzetbaar ?

Ik neem aan dat Beerten weer fit is.
gisteren om 15:46 - 22 april 2024 om 15:46 # 327857
derjong1
Meer respect voor onze spelers is wel het minste wat we hier kunnen doen.
Ze krijgen deze berichten ook mee, zoniet rechtstreeks, dan wel via bekenden.
Laatst met kongolo gesproken, die weet echt wel waarover het gaat, in deze wereld van anonieme prikbord gebruikers.
Dit is onze groep, en hier doen we het mee.
Het hele seizoen bovenaan gestaan, en daarom verdienen zij/wij promotie.
gisteren om 15:45 - 22 april 2024 om 15:45 # 327856
rodafanWeert
Cheick18 schreef:
DerMister schreef:
Cheick18 schreef:
Eventjes wat anders dan alle voorspellingen voor de laatste 3 (hopelijk 2) finales... Heb eens ffkes gekeken naar onze verkochte spelers. Niemand lijkt op dit moment echt te presteren, dus vanuit die optiek heeft Roda des te meer uitstekend gehandeld ;) Vente --> Pas 4 goals in 25 competitiewedstrijden, sinds begin februari niet meer gescoord. Lijkt uit de gratie te raken daar. Vond de keuze voor schotland al een aparte. Zijn voetbal past niet in een fysiek sterke competitie. Had beter kunnen renderen in de eredivisie of 2e spaanse liga ofzo. Limbombe --> Sinds Van de Looi de trainer is heeft hij een basisplek. Maar net als bij roda nog steeds veel te weinig rendement met 2 goals en 2 assist. Pflucke --> stap terug moeten doen naar Mechelen, presteert daar matig met 4 goals en 4 assists tot dusver. Lang niet altijd zeker van basisplek. Emmers --> had een basisplek in Roemenie, maar is nu al meer dan een half jaar geblesseerd. Keuze voor Roemenie vond ik heel dom van deze jongen, raak je compleet uit beeld bij veel scouts. Dit lijkt typisch zo'n jongen met heel veel potentie die niet alles uit zijn carriere gaat halen omdat hij te snel voor het geld koos. Douglas --> koos ook voor het (zwarte) geld in oost europa. Zit inmiddels standaard op de bank, maar nog een contract tot 2026. Bouchouari --> na een sterk begin waar zijn marktwaarde steeg naar maarliefst 4 miljoen, lijkt hij nu op een zijspoor beland te zijn en zit hij al weken op de bank. Saint Ettiene lijkt beter te presteren wanneer hij op de bank zit.
22 april 2024 om 10:45
Dat geeft vooral aan dat spelers die uitblinken in de KKD er op een hoger niveau niet aan te pas komen. Als wij promoveren, dan zullen we zeker 7 van de 11 spelers uit de basis moeten vervangen door betere spelers.
22 april 2024 om 11:47
Ja eens, dat bevestigd dat de KKD een speeltuin is. Mochten we promoveren, dan acht ik alleen Reith, Kongolo, Ould-Chikh (kunnen we helaas zeer wss niet behouden), Koglin en van der Heide rijp genoeg voor de eredivisie. Misschien kunnen Muller en Zauner ook nog aanhaken. Maar de rest kun je beter inruilen voor wat beters.
22 april 2024 om 13:37


Leuk om dat hier neer te kalken. Jij denkt dat spelers of familie nooit dit prikbord lezen ?
Dan heb ik het over jou laatste zin.
Een beetje meer respect zou meer op zijn plaatst zijn op dit moment.
gisteren om 14:53 - 22 april 2024 om 14:53 # 327855
Dorpsgek
Roberts Uldrikis vind ik ook een leuke spits, overigens transfervrij deze zomer!!
gisteren om 14:11 - 22 april 2024 om 14:11 # 327854
derjong1
De spits van cambuur vind ik wel ene echte.
Altijd aanwezig met zijn lengte.
Wanneer didden komende vrijdag geel pakt, mist hij de wedstrijd tegen cambuur.
Wat wordt de basis elf dan?
Ook weer iets om over na te denken.
Het voordeel is dan wel, dat didden er tegen Groningen gewoon bij is.
Als supporters voeren we spanning op.
Hoop dat dit bij dd selectie een stuk minder is.
gisteren om 14:00 - 22 april 2024 om 14:00 # 327853
Cheick18
DerMister schreef:
Cheick18 schreef:
Eventjes wat anders dan alle voorspellingen voor de laatste 3 (hopelijk 2) finales... Heb eens ffkes gekeken naar onze verkochte spelers. Niemand lijkt op dit moment echt te presteren, dus vanuit die optiek heeft Roda des te meer uitstekend gehandeld ;) Vente --> Pas 4 goals in 25 competitiewedstrijden, sinds begin februari niet meer gescoord. Lijkt uit de gratie te raken daar. Vond de keuze voor schotland al een aparte. Zijn voetbal past niet in een fysiek sterke competitie. Had beter kunnen renderen in de eredivisie of 2e spaanse liga ofzo. Limbombe --> Sinds Van de Looi de trainer is heeft hij een basisplek. Maar net als bij roda nog steeds veel te weinig rendement met 2 goals en 2 assist. Pflucke --> stap terug moeten doen naar Mechelen, presteert daar matig met 4 goals en 4 assists tot dusver. Lang niet altijd zeker van basisplek. Emmers --> had een basisplek in Roemenie, maar is nu al meer dan een half jaar geblesseerd. Keuze voor Roemenie vond ik heel dom van deze jongen, raak je compleet uit beeld bij veel scouts. Dit lijkt typisch zo'n jongen met heel veel potentie die niet alles uit zijn carriere gaat halen omdat hij te snel voor het geld koos. Douglas --> koos ook voor het (zwarte) geld in oost europa. Zit inmiddels standaard op de bank, maar nog een contract tot 2026. Bouchouari --> na een sterk begin waar zijn marktwaarde steeg naar maarliefst 4 miljoen, lijkt hij nu op een zijspoor beland te zijn en zit hij al weken op de bank. Saint Ettiene lijkt beter te presteren wanneer hij op de bank zit.
22 april 2024 om 10:45
Dat geeft vooral aan dat spelers die uitblinken in de KKD er op een hoger niveau niet aan te pas komen. Als wij promoveren, dan zullen we zeker 7 van de 11 spelers uit de basis moeten vervangen door betere spelers.
22 april 2024 om 11:47


Ja eens, dat bevestigd dat de KKD een speeltuin is.

Mochten we promoveren, dan acht ik alleen Reith, Kongolo, Ould-Chikh (kunnen we helaas zeer wss niet behouden), Koglin en van der Heide rijp genoeg voor de eredivisie. Misschien kunnen Muller en Zauner ook nog aanhaken. Maar de rest kun je beter inruilen voor wat beters.
gisteren om 13:37 - 22 april 2024 om 13:37 # 327852
Henkdijkhuizen
wedstrijden worden vanaf nu ook tegelijkertijd gespeeld waardoor er ook gerekend kan worden.

Stel
roda staat in de 75e minuut 2-0 achter bij jong ajax en bij wil-gro staat t 1-1 dan gaat groningen op doelsaldo over roda heen en is willem 2 zo goed als gepromoveerd omdat ze dan 4 punten voorkomen op roda en groningen en die kunnen niet allebei 6 punten halen! Dus als je t over een salonremise hebt dan is dit ook mogelijk.

maw
er zijn tig scenario's denkbaar. je moet gewoon zelf winnen
gisteren om 13:34 - 22 april 2024 om 13:34 # 327851
Socio
Dat is al beter mede Koempels. Niemand heeft de garantie wedstrijden te winnen maar op voorhand al ‘denken’ niet te kunnen winnen is weer het andere uiterste. Wij zullen strijden voor iedere meter, iedere bal en ieder punt. Meer kunnen we niet doen. Kom op mannen! Nog 3 en dan volgend jaar weer Ajax, PSV, Feyenoord en consorten.
gisteren om 13:29 - 22 april 2024 om 13:29 # 327850
rodafanWeert
DerMister schreef:
rodafanWeert schreef:
De rode kaart van Hidde Jurjus is geseponeerd. Daardoor is de doelman speelgerechtigd aankomende vrijdag in de uitwedstrijd tegen Willem II
22 april 2024 om 13:11
Terecht, was ook een belachelijke rode kaart.
22 april 2024 om 13:26


Was ook geen rood

gisteren om 13:28 - 22 april 2024 om 13:28 # 327849
SK045
1962KFL schreef:
Als jullie denken dat Groningen akkoord gaat met een salonremise ben je echt niet goed wijs. Aan alles proef je de haat richting Roda (met dank aan onze kindjes die steentjes gooide). Postema schijt op ons. Supporters ook. Die willen ons afslachten de laatste wedstrijd als het om promotie gaat.
22 april 2024 om 13:18


Salonremise lijkt me ook niet aan de orde. Postema staat overigens op scherp met 4 gele kaarten. Zou het wel grappig vinden als die zijn 5e gele kaart pakt tegen Telstar bijvoorbeeld. Hetzelfde geldt bij Groningen ook voor Valente en Peersman (geschorst bij een volgende gele kaart).

Aan de andere kant, kan bij Roda voor Didden en Ould-Chikh ook misgaan natuurlijk ...
gisteren om 13:27 - 22 april 2024 om 13:27 # 327848
DerMister
1962KFL schreef:
Als jullie denken dat Groningen akkoord gaat met een salonremise ben je echt niet goed wijs. Aan alles proef je de haat richting Roda (met dank aan onze kindjes die steentjes gooide). Postema schijt op ons. Supporters ook. Die willen ons afslachten de laatste wedstrijd als het om promotie gaat.
22 april 2024 om 13:18


Postema zal inderdaad ontzettend gebrand zijn om juist tegen ons te scoren.
gisteren om 13:27 - 22 april 2024 om 13:27 # 327847
DerMister
rodafanWeert schreef:
De rode kaart van Hidde Jurjus is geseponeerd. Daardoor is de doelman speelgerechtigd aankomende vrijdag in de uitwedstrijd tegen Willem II
22 april 2024 om 13:11


Terecht, was ook een belachelijke rode kaart.
gisteren om 13:26 - 22 april 2024 om 13:26 # 327846
1962KFL
Als jullie denken dat Groningen akkoord gaat met een salonremise ben je echt niet goed wijs. Aan alles proef je de haat richting Roda (met dank aan onze kindjes die steentjes gooide). Postema schijt op ons. Supporters ook. Die willen ons afslachten de laatste wedstrijd als het om promotie gaat.
gisteren om 13:18 - 22 april 2024 om 13:18 # 327845
rodafanWeert
De rode kaart van Hidde Jurjus is geseponeerd.

Daardoor is de doelman speelgerechtigd aankomende vrijdag in de uitwedstrijd tegen Willem II

gisteren om 13:11 - 22 april 2024 om 13:11 # 327844
Landgraaf045
Jasper

Helemaal mee eens! Je moet er niet aan denken dat Groningen verliest in Tilburg en we winnen zelf ook niet. Je gaat misschien 1 kans krijgen en die moet je pakken!
gisteren om 13:01 - 22 april 2024 om 13:01 # 327843
Jasper
Laten wij eerst 3 punten pakken bij j ajax. Een goede wedstrijd afdwingen en weer top support langs de lijn........

Rest is bijzaak.
gisteren om 12:56 - 22 april 2024 om 12:56 # 327842
RJCSimpelveld
koempeltribune schreef:
RJCSimpelveld schreef:
koempeltribune schreef:
RJCSimpelveld schreef:
Ik denk dat de beslissing komend weekend gaat vallen, of Roda wint en Groningen verspeeld punten of wij verspelen punten en Groningen wint. Groningen gaat denk ik sowieso van ons winnen in de volle euroborg. Maar goed los van de uitslagen heb ik toch mijn seizoenskaarten vanmorgen al verlengd.
22 april 2024 om 09:12
Wat ben jij n flapdrol! “Groningen gaat denk ik sowieso van ons winnen in de volle Euroborg”. Ik zie het liever ook niet op de laatste wedstrijd aan komen, maar als t wel zo zou zijn, wat dan? Waarom kunnen wij geen resultaat pakken bij Groningen uit? Als je zo denkt, blijf lekker thuis!
22 april 2024 om 11:59
Wat een onvolwassen opmerking, Maargoed dat mag jij vinden. Zoals ik net al aangaf is dat niet wat ik hoop, maar wat ik denk. Als je dat verschil niet ziet, kan ik daar niks aan doen. Waarom zou ik anders een seizoenskaart verlengen als ik niet zou hopen dat Roda promoveert? Ik zat wel in het stadion toen wij 15de in kkd stonden, dat kunnen er veel niet zeggen die nu in het stadion zitten..
22 april 2024 om 12:22
Ik ook! Ik ben er altijd. We moeten niet zo negatief zijn/denken! Onze club presteert t hele seizoen al goed, waarom moeten we zo bang zijn voor Groningen? Wij gaan t flikken! Kom op!
22 april 2024 om 12:31


Ja idd , we presteren zeker goed.
Maar Groningen heeft natuurlijk thuis voordeel en ze hebben tot dusver het geluk met zich mee, want ondanks dat ze soms slecht spelen winnen ze wel.

Daarom ben ik bang voor een uitglijder in Groningen, hopen dat Willem 2 vrijdag wint.. dat zal Roda jc een boost geven.
gisteren om 12:51 - 22 april 2024 om 12:51 # 327841
BRANKO
Loco, ik hoopte eerst ook op een gelijkspel tussen Willem ll en Grunn. Maar dat was voor de Graafschap thuis. Door het verlies van deze dure punten is het nu beter dat Willem ll wint, kampioenschap interesseert me nu niet meer. Ik wil gewoon direct promoveren en niet in de tombola van de nacompetitie terecht komen.
gisteren om 12:43 - 22 april 2024 om 12:43 # 327840
O4
DerMister schreef:
O4 schreef:
Leuk allemaal die bespiegelingen vooraf, maar dat Roda er eerst maar voor zorgt dat het zelf wint bij Jong Ajax. Zo ongeveer iedereen hier op het prikbord gaat ervan uit dat dit wel eventjes zal gaan gebeuren, maar ik ben er nog allerminst zeker van. Natuurlijk is Roda huizenhoog favoriet in die wedstrijd, maar dat was het ook thuis tegen De Graafschap. Afgelopen vrijdag zou Roda ook wel "even" die 3 punten in eigen huis houden. Helaas bleek niets minder waar. Ik verwacht komende vrijdag zeker geen scenario zoals bij TOP Oss, toen Roda binnen een mum van tijd de wedstrijd al in haar voordeel had beslist.
22 april 2024 om 11:43
Waarom zou Jong Ajax veel beter zijn dan Oss? Ik verwacht dat we er net als tegen Oss vanaf het begin weer meteen vol op zullen kletsen.
22 april 2024 om 11:44


Ja, ik acht Jong Ajax toch een stuk sterker als TOP Oss. Zeker als er een aantal spelers van de hoofdmacht mee mogen spelen bij Jong Ajax.

Mocht Roda weer op voorsprong komen, dan moet het niet dezelfde fout maken als tegen De Graafschap door het initiatief over te laten aan de tegenstander. Dan gaat het ook tegen Jong Ajax gegarandeerd mis. Na een voorsprong moet Roda altijd blijven doordrukken en zelf het initiatief houden, zoals bij TOP Oss. Doen ze dat, dan heb ik ook vertrouwen in een goede afloop komende vrijdag.
gisteren om 12:38 - 22 april 2024 om 12:38 # 327839
O4
BasKoempel schreef:
Als ze vrijdag gewoon vanaf minuut 1 er voor gaan zoals bij tegen Oss en Graafschap en de 1-0 valt, ook doorblijven voetballen dan moet het goedkomen. Maar dan niet de 1-0 goed genoeg vinden zoals vrijdag, maar voor meer gaan.
22 april 2024 om 11:49


Dat is exact hetgeen waarop ik doelde in mijn vorig bericht. Kom je snel op voorsprong, druk dan meteen door en grijp de tegenstander bij de strot. Probeer voor de rust de wedstrijd eigenlijk al definitief in jouw voordeel beslist te hebben. Dat deed men wel tegen TOP Oss, maar niet tegen De Graafschap.

gisteren om 12:32 - 22 april 2024 om 12:32 # 327838
koempeltribune
RJCSimpelveld schreef:
koempeltribune schreef:
RJCSimpelveld schreef:
Ik denk dat de beslissing komend weekend gaat vallen, of Roda wint en Groningen verspeeld punten of wij verspelen punten en Groningen wint. Groningen gaat denk ik sowieso van ons winnen in de volle euroborg. Maar goed los van de uitslagen heb ik toch mijn seizoenskaarten vanmorgen al verlengd.
22 april 2024 om 09:12
Wat ben jij n flapdrol! “Groningen gaat denk ik sowieso van ons winnen in de volle Euroborg”. Ik zie het liever ook niet op de laatste wedstrijd aan komen, maar als t wel zo zou zijn, wat dan? Waarom kunnen wij geen resultaat pakken bij Groningen uit? Als je zo denkt, blijf lekker thuis!
22 april 2024 om 11:59
Wat een onvolwassen opmerking, Maargoed dat mag jij vinden. Zoals ik net al aangaf is dat niet wat ik hoop, maar wat ik denk. Als je dat verschil niet ziet, kan ik daar niks aan doen. Waarom zou ik anders een seizoenskaart verlengen als ik niet zou hopen dat Roda promoveert? Ik zat wel in het stadion toen wij 15de in kkd stonden, dat kunnen er veel niet zeggen die nu in het stadion zitten..
22 april 2024 om 12:22


Ik ook! Ik ben er altijd.
We moeten niet zo negatief zijn/denken!
Onze club presteert t hele seizoen al goed, waarom moeten we zo bang zijn voor Groningen?
Wij gaan t flikken!
Kom op!
gisteren om 12:31 - 22 april 2024 om 12:31 # 327837
Loco
Eerst hoopte ik op een gelijkspel tussen Groningen en Willem II. Nu op winst voor Willem II. Wint Willem II van Groningen en wij zelf in Amsterdam, dan kunnen met winst op Cambuur in een vol PLS promotie veilig stellen.
gisteren om 12:28 - 22 april 2024 om 12:28 # 327836
BRANKO
We zijn nog volop in de running voor promotie, alleen hebben we een serieus probleem met onze verdediging welke normaal het sterkste deel van het team is. Het is gewoon klote dat Koglin, Röseler en Bijleveld geblesseerd zijn en Didden en Reith op pelt staan, bij de volgende gele kaart worden ze geschorst en dan ziet het er niet goed uit voor ons, naar mijn idee.

Voorlopig zou ik met deze verdediging spelen:

Reith Didden Dzepar Mueller of Bijleveld als die weer fit is!

Mueller dan op het middenveld zetten, die brengt echt veel energie die jongen!
gisteren om 12:24 - 22 april 2024 om 12:24 # 327835
RJCSimpelveld
koempeltribune schreef:
RJCSimpelveld schreef:
Ik denk dat de beslissing komend weekend gaat vallen, of Roda wint en Groningen verspeeld punten of wij verspelen punten en Groningen wint. Groningen gaat denk ik sowieso van ons winnen in de volle euroborg. Maar goed los van de uitslagen heb ik toch mijn seizoenskaarten vanmorgen al verlengd.
22 april 2024 om 09:12
Wat ben jij n flapdrol! “Groningen gaat denk ik sowieso van ons winnen in de volle Euroborg”. Ik zie het liever ook niet op de laatste wedstrijd aan komen, maar als t wel zo zou zijn, wat dan? Waarom kunnen wij geen resultaat pakken bij Groningen uit? Als je zo denkt, blijf lekker thuis!
22 april 2024 om 11:59


Wat een onvolwassen opmerking, Maargoed dat mag jij vinden.

Zoals ik net al aangaf is dat niet wat ik hoop, maar wat ik denk.

Als je dat verschil niet ziet, kan ik daar niks aan doen.

Waarom zou ik anders een seizoenskaart verlengen als ik niet zou hopen dat Roda promoveert?

Ik zat wel in het stadion toen wij 15de in kkd stonden, dat kunnen er veel niet zeggen die nu in het stadion zitten..
gisteren om 12:22 - 22 april 2024 om 12:22 # 327834
Churchrade
BasKoempel schreef:
Rode Kaart van Jurjus geseponeerd
22 april 2024 om 12:13


Dat was ook wel te verwachten uiteindelijk. Belachelijke rode kaart, zo eerlijk moet je zijn.
gisteren om 12:19 - 22 april 2024 om 12:19 # 327833
BasKoempel
Rode Kaart van Jurjus geseponeerd
gisteren om 12:13 - 22 april 2024 om 12:13 # 327832

Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 26 april 2024 om 20:00
De Toekomst



Jong Ajax


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement