Bericht geschiedenis
Aanpassingen aan dit bericht

hutch

@hutch schreef:
FCKip

De verloren wedstrijd bij De Graafschap (2-0) is eigenlijk de mooiste bij Roda heb meegemaakt. En niet vanwege het voetbal maar vanwege de eenheid op de tribune. Ik reisde op die woensdag vanuit de Randstad naar Doetinchem en beleefde daar een afgeladen bezoekersvak dat tot ver na afloop tekeer ging. Ik herinner me dat de de spelers er echt beduusd over waren. Na afloop zaten ze gebroken op de grond, we sleepten ze er echt doorheen. ik denk dat ze wel een kwartier voor het vak bleven staan en daarna verlieten ze met opgeheven hoofd het veld. Ik moest een trein halen, maar volgens mij zijn ze ook nog teruggekomen.
de zaterdag daarop kwam het sterke FC Twente op bezoek. Roda moest punten en deed dat ook op een kolkend Kaalheide. Ik heb na afloop toen echt een traantje weggepinkt want die wedstrijd werd op de tribune gewonnen - nergens anders. Nou ja, misschien ook in Doetinchem. Was de ploeg in daar het veld afgefloten waren we er dat jaar uitgevlogen. Dat is mijn rotsvaste overtuiging.
Van mensen die erbij waren begrijp ik dat in de play-offwedstrijd thuis tegen NAC een beetje hetzelfde gebeurde en ik heb er tot de dag van vandaag spijt van dat ik die wedstrijd heb gemist. We weten ook allemaal hoe dat is afgelopen.

Wat ik met dit sentimentele gebreuzel eigenlijk wil aangeven is het gejank gewoon te staken. Dit elftalletje is niet super maar het is wat het is. Gaan we erachter staan is alles mogelijk. Dat is mijn rotsvaste overtuiging.
24 aug 2019 om 00:40 - bewerkt door: hutch