Bericht geschiedenis
Aanpassingen aan dit bericht

hutch

@hutch schreef:
Maan. Verman jezelf een beetje. Of plas je zittend?

Het is zaak de kalmte te bewaren. Het elftal staat niet, in fases wordt er te weinig gebracht maar er zijn ook aardige aanzetten. Daarmee moeten we verder.
Ik denk wel dat de houding van de achterban van doorslaggevende betekenis kan zijn. Blijft die zo negatief kan dat dit jonge elftal wel eens de das omdoen, accepteren we dat het even gaat duren voordat we een winnend elftal gaan zien en gaan we er achter staan gaat het herstel echt sneller komen.

Er wordt veel geklaagd over spelers en trainer, maar ik denk dat de club meer baat had bij een actievere fan-scene dan weer een blik nieuwe spelers. In 1998 trok het pas-opgerichte Fanproject een zwalkend elftal uit het moeras. Het seizoen verliep rampzalig, maar er werden strepen getrokken en iedereen gaf vol gas. Gezanik op de tribune werd niet gepikt - daar werden mensen fijntjes op aangesproken. Het waren kleine dingen maar ze veranderden de hele sfeer rond de club. Daar is twintig jaar later niks meer van over. Roda is een club van zuurpruimen. En dat is wel enigzins begrijpelijk, maar ergens moet het met alle negativiteit ook eens afgelopen zijn. Het brengt namelijk niks en doet ook een beetje zielig aan. Niemand houdt van jankballen.
23 aug 2019 om 23:59 - bewerkt door: hutch

hutch

@hutch schreef:
Maan. Verman jezelf een beetje. Of plas je zittend?

Het is zaakde kalmte te bewaren. Het elftal staat niet, in fases wordt er te weinig gebracht maar er zijn ook aardige aanzetten. Daarmee moeten we verder.
Ik denk wel dat de houding van de achterban van doorslaggevende betekenis kan zijn. Blijft die zo negatief kan dat dit jonge elftal wel eens de das omdoen, accepteren we dat het even gaat duren voordat we een winnend elftal gaan zien en gaan we er achter staan gaat het herstel echt sneller komen.

Er wordt veel geklaagd over spelers en trainer, maar ik denk dat de club meer baat had bij een actievere fan-scene dan weer een blik nieuwe spelers. In 1998 trok het pas-opgerichte Fanproject een zwalkend elftal uit het moeras. Het seizoen verliep rampzalig, maar er werden strepen getrokken en iedereen gaf vol gas. Gezanik op de tribune werd niet gepikt - daar werden mensen fijntjes op aangesproken. Het waren kleine dingen maar het veranderde de hele sfeer rond de club. Daar is twintig jaar later niks meer van over. Roda is een club van zuurpruimen. En dat is wel enigzins begrijpelijk, maar ergens moet het met alle negativiteit ook eens afgelopen zijn. Het brengt namelijk niks en doet ook een beetje zielig aan. Niemand houdt van jankballen.
23 aug 2019 om 23:55 - bewerkt door: hutch